Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@11:44:14 GMT

قیمت وام مسکن برای اقشار مختلف

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۹۹۴

قیمت وام مسکن برای اقشار مختلف

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   در هفته های اخیر قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن با نوسانات زیادی مواجه نبوده است.وضعیت کلی بازار مسکن که با توجه به افزایش قیمت ها در رکود به سر می‌برد، به این شرایط دامن زده و مقدار تقاضا را برای خرید اوراق تسهیلات مسکن کم کرده است.در آخرین روز کاری فرابورس ایران در این هفته امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت ماه ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بود؛ در صورتیکه قیمت تسه فروردین امسال حدود ۵۲ هزار تومان تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است، قیمت اکثر اوراق منتشر شده در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به طور میانگین ۵۰ هزار تومان اعلام و داد و ستد شده است.ارزیابی محاسبه هزینه وام مسکن، از آنجا که قیمت بیشتر تسه ها حدود ۵۰ هزار تومان است، قیمت هر ورق تسه را به طور متوسط ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته و با این رقم هزینه وام مسکن برای افراد مختلف در این گزارش محاسبه شده است.

 

هزینه وام برای زوجین

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۱۰ میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ ها کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت خرید آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، دو میلیون تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۲ میلیون تومان صرف شود.

 

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند و با این حساب باید هشت میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

 

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون تومان بابت خرید اوراق بپردازند. هم‌چنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی هشت میلیون تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

 

هزینه وام برای مجردها

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

 

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق شش میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون تومان پرداخت کنند.البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون تومان دیگر هم بپردازند.

 

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرا بورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است.این اوراق با توجه به این‌که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، قیمت متفاوتی دارد.در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجردها وام مسکن زوجین بورس اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون مجبور به فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌های سازمان «باندز» که مسئولیت فروش اوراق «اسرائیل» را بر عهده دارد، دولت این رژیم پس از  7 اکتبر 2023 مجبور به فروش  3 میلیارد دلار  اوراق خزانه‌داری شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

وبسایت عبری‌زبان وای‌نت نوشت که این اعتبار عمدتاً به ایالت‌ها، شهرها و سازمان‌هایی در ایالات متحده آمریکا در راستای اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی فروخته شده است.

‌به گفته سازمان «باندز»، تنها در ماه اول جنگ، رژیم صهیونیستی یک میلیارد دلار از فروش اوراق قرضه جمع آوری کرده است که میانگین فروش سالانه ثبت شده در سال‌‌های گذشته است.

رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های خارجی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است و بر اساس آمارهای رسمی آمریکا، مجموع کمک های ایالات متحده به این رژیم بین سال‌های 1946 تا 2023 حدود 158.6 میلیارد دلار بوده است.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز نیز پیشتر گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار برای کمک به تامین مالی جنگ در غزه وام گرفته، اما مجبور شده است برای تکمیل این قراردادها هزینه‌های استقراض غیرمعمول بالایی را بپردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان