Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@12:53:24 GMT

توقع بخش خصوصی از اتاق بازرگانی بیشتر از دولت است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۹۹۸

توقع بخش خصوصی از اتاق بازرگانی بیشتر از دولت است

پور فرج در گفتگو با «اتاق نیوز» یادآور شد: اتاق پارلمان بخش خصوصی است طبیعتا چون اداره کنندگان امور اتاق خود فعالیت‌های مشابه ما انجام میدهند و به صادرات و واردات مشغول هستند با مشکلات و مجموع فعالیت‌های بخش خصوصی اشراف دارند و طبیعتا فعالیت بخش خصوصی را به خوبی میشناسند و این امر به بخش خصوصی کمک زیادی می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظارات اعضا اتاق های شهرستان و تهران از اتاق ایران بیشتر است زیرا از دولت توقعی نیست به این علت که آنچنان که اتاق می تواند مشکلات ما را درک کند دولتی ها نمی توانند این درک را داشته باشند و همین امر موجب شده انتظارات ما از بخش دولتی زیاد نباشد .

پور فرج در خصوص انتظارات بخش خصوصی ، یادآور شد: آنچه از اتاق انتظار می رود بهبود شرایط تجارت مخصوصا در شرایط فعلی است که با مشکلات فراوانی در حوزه صادرات و واردات مواجه هستیم همچنین ارائه اطلاعات دقیق به زیر مجموعه ها از دیگر مواردی است که حائز اهمیت است .

وی گفت: بسیاری در انتقال پول هایشان با مشکل مواجه شدند، اتاق به عنوان وظیفه ذاتی خود باید راهکار این دست مشکلات را پیگیری نماید آینکه آیا مشکلی وجود دارد؟ آیا وکلای بین المللی در این رابطه وجود دارند؟ به طور مثال بسیاری از بازرگانان اجناس خود را فروخته اند ولی در وصول پول هایشان با مشکل مواجه شده اند ونمی توانند پول هایشان را بگیرند، به همین سبب می گویم، وظیفه اتاق در برابر فعالین بیشتر از دولت است .

این فعال اقتصادی بخش گردشگری در خصوص آنچه هیات رئیسه اتاق نهم و در صدر آن ریاست اتاق باید مود توجه قرار دهد، ادامه داد: در این دوره گذری که اکنون در آن قرار داریم باید بیشتر تلاش کنیم، اکنون در مقابل طرف های تجاری و تجار مقابلمان با چالش های زیادتری روبه رو میشویم، هیات رئیسه این دوره نسبت به دوره ها قبلی کار سختی را بر عهده دارد و به لحاظ شرایط سختی که اکنون شاهد آن هستیم  نیاز به دانش  اطلاعاتی بیشتر از آن سوی مرزها و سیستم بانک‌ها داریم .

پور فرج گفت: ما در حل بسیاری از مشکلات در جامعه خودمان دچار مشکل هستیم باید مسائل را به گونه ای مدیریت نماییم که اکنون که در شرایط تحریمی به سر میبریم حداقل از داخل نگران نباشیم ودر کشور خودمان آرامش داشته باشیم .

وی در خصوصی هیات رئیسه و ریاست اتاق نهم یادآور شد: من با آدم‌ها کاری ندارم و نمی خواهم اسم شخص خاصی را ببرم و در این رابطه صحبت و اظهار نظر کنم بلکه به حرکت سیستم انتقاد دارم و نقد اصلی من به این قسمت است، امروز ما درک درستی از موقعیت مان نداریم گویا هنوز نمی دانیم که باید نسبت به گذشته بسیار قدرتمند تر عمل کنیم و در این شرایط همه به نوعی متفاوت به مشکل برخورده اند و در حال رفع آن هستند در این میان دولت نباید تا این میزان آزار دهنده باشد و به فعالان را با تصویب قوانین لحظه ای آسیب وارد کند .

ریاست جامعه تورگردانان ایران گفت: در وهله اول باید موضوعات را مشخص کرده و نشست‌های تخصصی در راستای موضوعات اعضا برگزار کنیم، اتاق باید این مشکلات را در هیات های مختلف عنوان کند و راهگشا باشد، در خصوص ریاست و انتخاب هیات رئیسه این دوره به شخص خاصی فکر نمی کنم ولی مطنا بسیاری از افراد قدرتمند و با نفوذ در این رابطه حضور دارند همچنین افردا صاحب دانش و تجربه بسیاری در قالب اتاق بازرگانی مشغول فعالیت هستند که می توانند گزینه مناسبی برای کسب این عناوین باشند .

وی با بیان اینکه فردی که انتخاب می شود باید شجاعت داشته باشد، گفت: اگر در این دوره افراد با تجربه ای حضور داشتند بودن این افردا در اتاق نهم هیچ مانعی ندارد افرادی که در این دوره به خوبی کار کرده اند، توانمندی خود را به اثبات رسانده اند و تجربه خوبی دریافت کرده اند حضورشان برای پیشبرد اهداف اتاق بد نیست ولی به هر حال آمدن تفکر اندیشه جدید به اتاق می تواند راهگشا باشد .

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بخش خصوصی اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی انتظارات بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه در اولین میز خدمت سال ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی اصفهان، گزارشی از برگزاری ۱۱ میز خدمت گمرک در سال گذشته در محل اتاق بازرگانی را ارائه کرد و اظهار داشت: میز گمرک به پیشنهاد گمرک اصفهان و از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شد و در پایان هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل مراجعه کنندگان طولانی بودن زمان تخصیص ارز بوده است، تصریح کرد: اهم سایر مشکلات در خصوص تمدید مهلت ثبت سفارش، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و اعمال محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و بخشنامه‌های خلع الساعه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ما منتظر مردم جهت رفع مشکلات در اداره نمی‌مانیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنیم و روند کاهشی مراجعه کنندگان نشان دهنده افزایش رضایت مردم است.

کد خبر 6085018

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • اتاق بازرگانی: بخش خصوصی آماده پذیرش تعطیلی پنجشنبه‌ ها نیست