Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@06:12:11 GMT

ارتباط بین مراکز علمی و صنعتی در قم ضعیف است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۰۵۸

ارتباط بین مراکز علمی و صنعتی در قم ضعیف است

استاندار قم با اشاره به تدابیر استان در تقویت ارتباط بین دانشگاه با مراکز صنعتی و اجرایی گفت: در حال حاضر فاصله بسیار زیادی بین مراکز دانشگاهی، صنعت و نهادهای تصمیم‌ساز استان وجود دارد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست عصر امروز در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه‌های استان  که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مجمع مشورتی استان می‌تواند به بازوی تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر شکاف و فاصله زیادی بین مراکز علمی و اجرایی استان مشاهده می‌شود، شرایط امروز به شکلی بوده که دانشگاه و مراکز اجرایی هر دو خود را بی‌نیاز از دیگری دانسته و هرکدام راه خود را می‌رود.

استاندار قم تأکید کرد: شکاف بین مراکز علمی و نهادهای تصمیم‌ساز و اجرایی در تمام بخش‌های مختلف وجود دارد اما این فاصله در بخش اجرایی کشور بیشتر از بخش‌های دیگر احساس می‌شود.

سرمست با انتقاد از وضعیت حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی استان عنوان کرد: نباید شرایط به نحوی باشد که دانشگاه خود را بیگانه از مراکز علمی و صنعتی دانسته و مراکز تصمیم‌ساز نیز خود را بی‌نیاز از علم و پژوهش قلمداد کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه ارتباط درستی بین دانشگاه و صنعت نیز وجود دارد، نتایج مراکز دانشگاهی عملاً ارتباط و تأثیر مهمی در صنعت و تولید نداشته و پژوهش‌های آن‌ها چندان جنبه کاربردی و عملیاتی شدن ندارد.

استاندار قم اظهار داشت: دانشگاه بنا بر ویژگی ذاتی خود باید در مسائل اجتماعی پیش‌قدم و جریان ساز باشد درحالی‌که امروز نوعاً در برابر حوادث سیاسی و اجتماعی متأثر از آن‌ها شده است.

سرمست شکل‌گیری مجمع مشورتی استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: برای ارتباط بیشتر بین مراکز علمی و نهادهای تصمیم‌ساز، صنعت و اجرایی استان مجمع مشورتی تشکیل و در آن از پیشنهادات و انتقادات اساتید دانشگاهی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: شایسته است هرکدام از دانشگاه‌های استان که تعداد آن‌ها به 30 مرکز علمی می‌رسد یکی از محورهای توسعه‌ای استان را به‌صورت تخصصی موردپژوهش و بررسی قرار داده و راهکارهای عملیاتی برای آن ارائه دهند.

استاندار قم عنوان کرد: مجمع مشورتی استان باید به بازوی قدرتمند تصمیم‌سازی و به اتاق فکر تخصصی بین علم، صنعت و مراکز اجرایی قم تبدیل شود.

مطالعه 1000 پژوهشگر دانشگاه آزاد بر مسئله سیل خوزستان؛ استمرار فعالیت قرارگاه جهادی تا عید فطرکرمانشاه| رویداد استارتاپ «ایده‌پردازی» دانشگاه رازی برگزار شدمشکلات دانشگاه فرهنگیان زنجان بررسی شد

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مجمع مشورتی استان مورد پیگیری قرار بگیرد مسئله ارتباط بیشتر دانشگاه با مراکز صنعتی است، ارتباط این دو نهاد باید هرسال تقویت شود.

سرمست در ادامه بیان کرد: همایش سرمایه‌گذاری و رونق تولید برای ایجاد گفتمان سرمایه‌گذاری نیمه دوم امسال در قم برگزار می‌شود، اساتید صاحب‌نظر استان برای معرفی ظرفیت‌های استان در امر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تخصصی خود اقدام کنند.

استاندار قم همچنین با استقبال از پیشنهاد مسئولان دانشگاه مفید قم گفت: استانداری قم این آمادگی را دارد تا بخشی از اراضی 50 هکتاری این دانشگاه را برای استفاده عموم شهروندان به مجموعه‌های ورزشی تبدیل کند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت آغاز می شود. اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir ثبت نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش علمی کاربردی و واحد استانی، مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳۰ میلیون ریال می باشد.

کد خبر 6080762

دیگر خبرها

  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد