Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:07:25 GMT

انباشت ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۰۹۲

انباشت ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌ها

خبرگزاری فارس: فرهاد بهنیا عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در یک نشست خبری اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید بررسی شود و ببینند که چه شرکتی بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده، بیشترین مطالبات را از خودروسازان گرفته و در مقابل، عامل اصلی ناقصی ۸۰ درصد خودروهای کف کارخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این شرکت بزرگ قطعه‌ساز در حال خریدن سهام شرکت‌های خودروساز است و بخشی از سهام آنها را هم خریده است.

بهنیا با بیان اینکه انباشت خودروهای ناقص در کف کارخانه‌های خودروساز باعث توقف گردش نقدینگی قطعه‌سازان شده است، گفت: اگر این خودروها تجاری می‌شدند، مطالبات قطعه‌سازان پرداخت می‌شد و در ضمن قیمت خودرو نیز تا این حد بالا نمی‌رفت.

وی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر می‌خواهیم میزان نارضایتی مردم را از صنعت خودروسازی کاهش دهیم باید نهادهای امنیتی، قضایی و سازمان بازرسی کشور به موضوع خودرو ورود کنند، لیست قطعه‌سازان را بگیرند و ببینند کدام شرکت علت اصلی توقف خودروها در کف کارخانه است.

به گفته وی، سال گذشته حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه‌ها انباشت شده بود که در حال حاضر این تعداد به ۱۶۰ هزار دستگاه رسیده است.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر برای این مسئله اقدام فوری نشود، صنعت خودرو کشور فلج خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروهای کف کارخانه به دلیل کسری یک یا دو قطعه انباشت شده‌اند، در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چرا خودروسازان نسبت به عملکرد این قطعه‌ساز اعتراضی نمی‌کنند؟ اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موضوع را از خود خودروسازان سوال کنید.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس که پرسید آیا امکان تولید قطعات کسری توسط سایر قطعه‌سازان نیز وجود ندارد نیز گفت: این‌کار امکان‌پذیر است اما بین ۶ ماه تا یک سال لازم دارد.

بهنیا با بیان این‌که در مورد مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به مردم و نمایندگان مجلس آدرس غلط داده‌اند، گفت: مشکل اصلی، انباشت بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در کف کارخانه‌های خودروسازی است.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در ادامه در مورد ورود شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودروها اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورای رقابت از سال ۹۳ وارد موضوع قیمت‌گذاری خودرو شد اما این کار توسط تیمی صورت گرفت که حداقل اطلاعات را راجع‌به خودروسازی و قطعه‌سازی داشتند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در این شرایط قیمت‌گذاری و کنترل قیمت مواد اولیه تولید قعطات از جمله فولاد، پتروشیمی، مس‌، آلومینیوم و روی فراموش شد و یا از دامنه کار شورای رقابت حذف شد.

بهنیا تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نتیجه از سال ۹۳ به بعد با وضع نامطلوبی در بازار خودرو روبه‌رو شدیم.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان پیشنهاد کرد شورای رقابت قیمت مواد اولیه موردنیاز برای تولید قطعات خودرو را نیز کنترل کند، اگر نمی‌تواند، سراغ خودرو هم نرود.

وی در پاسخ به این سو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال که پیشنهاد شما برای نحوه قیمت‌گذاری خودرو چیست، نیز گفت: پیشنهاد ما آزادسازی قیمت خودرو است و در کنار آن باید مدیریت صنعت خودروسازی نیز مورد کنترل و ارزیابی قرار گیرد.

به گفته بهنیا، عملکرد یکی دو شرکت قطعه‌ساز در عدم تأمین قطعات باعث شده تا تعداد خودروهای ناقص موجود در کارخانه‌های خودروسازی بالا باشد و قیمت خودرو نیز روند مناسبی نداشته باشد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک شرکت قطعه‌ساز که در تأمین قطعات خودروها سهم بالایی دارد، بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده و در عین حال بیشترین سهم را در کسری قطعات خودروها دارد.

وی از سازمان‌های نظارتی و قوه قضائیه خواست تا به موضوع وضعیت تولید خودرو و تأمین قطعات خودرو ورود کنند.

 

مصوبات مجلس درباره بازار خودرو مشکلی را حل نمی‌کند
یک کارشناس خودرویی با اشاره به مصوبات اخیر مجلس با محوریت ساماندهی بازار خودرو گفت: این مصوبات هیچ‌کدام قابلیت اجرایی و منطقی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فربد زاوه افزود: در حالی‌که نمایندگان مجلس باید به‌فکر حل مشکلات کلان کشور در زمینه مدیریت پولی و سیاست‌های بانکی باشند، با مصوبات نادرست درباره صنعت خودرو، تنها مشکلات این حوزه را افزایش می‌دهند.

وی درخصوص اصرار مجلس برای قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، ادامه داد: سپردن فرایند قیمت‌گذاری به بازار و نظام عرضه و تقاضا، تنها راهی است که می‌تواند بازار خودرو را از شرایط فعلی خارج کند.

این صاحب‌نظر صنعت خودرو تأکید کرد: مصوبات مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو، همگی غیرتخصصی و غیرکارشناسی هستند و مشکل این حوزه را حل نخواهند کرد.

زاوه با اشاره به مصوبه واردات خودروهای هیبریدی نیز گفت: گویا مجلسی‌ها فقط به‌دنبال حل مشکل تعداد معدودی لکسوس‌سوار هستند چون این مصوبه هیچ دردی از اکثریت جامعه را درمان نخواهد کرد.

وی خواستار توجه جدی نمایندگان به اصلاح مشکلات کلان اقتصادی کشور شد و افزود: حل مشکلات موجود در شبکه بانکی، توزیع نقدینگی، اجرای سیاست‌هایی با محوریت رونق‌بخشی به جریان تولید، حل مشکلات تأمین ارز و تسهیل امور اداری در کسب‌وکارها مهم‌ترین مسائلی است که مجلس باید به آن بپردازد.

منبع: فردا

کلیدواژه: خودرو کارخانه ها قطعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

فرارو- پیش‌فروش سهند سایپا در سال جدید بدون تعیین قیمت نهایی کارخانه استارت خورد.

به گزارش فرارو؛ طرح جایگزینی محصولات سایپا اردیبهشت امسال درحالی آغاز شد که چشم‌انتظاران ساینا S برای صاحب خودرو شدن، راهی جز انتخاب سهند S ندارند. سهند S سایپا که ذاتا فیس‌لیفتی از خود سایناست، مثل اغلب مدل‌های تولیدی سایپا در سال‌های اخیر با پیشرانه X۲۰۰ و موتور ۱.۵ لیتری راهی بازار می‌شود و طبق قرائن‌وشواهد باید منتظر عددی نزدیک ۴۵۰ میلیون به‌عنوان قیمت تمام شده آن در کارخانه باشیم.

سهند S؛ مشخصات فنی

سهند جزو محصولات جدید سایپاست و حالا قرار است بعد از اطلس که فیس‌لیف کوییک به‌حساب می‌آمد، روانه بازار شود. سهند سایپا البته خودش از نظر شکل و قیافه تداعی‌کننده سایناست و خیلی‌ها محصول جدید سایپا را حاصل بازنگری و تغییر چهره همان ساینا می‌دانند.

سهند S مثل اغلب مدل‌های تولیدی سایپا در سال‌های اخیر، برمبنای پلتفرم قدیمی X۲۰۰ طراحی شده است. یعنی همان پلتفرمی که از آن در طراحی تیبا، کوییک، ساینا و ... وجود داشته.

سهند S بدون هیچ تغییر چشمگیری در بخش فنی به سبد محصولات سایپا اضافه می‌شود. پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی M۱۵GSI تفاوت آنچنانی با پیشرانه ساینا S ندارد و حداکثر قدرت و نهایت گشتاور خروجی موتور به‌ترتیب از اعداد ۹۰ و ۱۳۷ فراتر نمی‌رود.

سهند S که تیپ پایه این خانواده است، نیروی تولید موتور را به کمک جعبه‌دنده پنج سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند و در فهرست امکانات رفاهی آن، چیز‌هایی مثل فرمان هیدرولیک، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور پارک عقب، رینگ فولادی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پایش فشار باد تایرها، تهویه الکتریکی دستی، تریم داخلی پارچه ای، دو کیسه هوا و… به‌چشم می‌خورد.

پیش‌فروش سهند بدون تعیین قیمت کارخانه

سهند سایپا برای دومین مرتبه در ماه‌های گذشته بدون تعیین قیمت نهایی در کارخانه پیش‌فروش می‌شود. بار اول نیمه اسفند پارسال پیش‌فروش سهند S کلید خورد و حالا برای دومین مرتبه در ماه‌های اخیر آماده عرضه محصول جدید سایپا می‌شویم.

سهند S با این وجود در هر دو مرحله بدون تعیین قیمت نهایی کارخانه در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار می‌گیرد و متقاضیان آن باید رقمی را به‌عنوان قیمت علی‌الحساب به حساب سایپا واریز کنند.

قیمت سهند S در طرح پیش‌فروش سایپا به‌شکل علی‌الحساب ۲۳۱ میلیون تومان درنظر گرفته شده که همین عدد به‌معنی افزایش هفت قیمت علی‌الحساب سهند در طرح پیش‌فروش سایپاست. چون متقاضیانی که نیمه اسفند پارسال برای خرید سهند اقدام کردند، متحمل هزینه ۲۲۴ میلیون تومانی شدند.

پیش‌فروش سهند سایپا البته فقط مختص متقاضیانی است که قبلا در سامانه یکپارچه فرصت خرید ساینا S تیپ DA را داشتند، اما الان تنها گزینه پیش‌روی سایپا برای این دسته از متقاضیان، فقط سهند s است. با همه این حرف‌ها می‌شود از جدول محصولات حاضر در طرح پیش‌فروش سایپا به قیمت تقریبی سهند S در کارخانه پی ببریم.

قیمت سهند S در کارخانه به ۴۵۰ میلیون می‌رسد

قیمت سهند S در کارخانه، احتمالا چیزی نزدیک ۴۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

پیش‌فروش محصولات سایپا در اولین روز‌های اردیبهشت امسال درحالی آغاز شده که تقریبا چیزی نزدیک نیمی از قیمت تمام‌شده آنها، تحت‌عنوان قیمت علی‌الحساب از متقاضیان دریافت می‌شود.

اطلس G یکی از همین مدل‌هاست و اتفاقا مثل سهند، جزو محصولات جدید نارنجی‌پوشان محسوب می‌شود. قیت اطلس G در کارخانه به‌شکل قطعی حول‌وحوش ۴۰۰ میلیون تومان است، اما در قالب طرح پیش‌فروش اردیبهشت سایپا، متقاضیان باید در همان مرحله اول ۲۰۲ میلیون تومان به‌عنوان مبلغ علی‌الحساب واریز کنند.

کوییک GX نیز که در کارخانه یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هاست و نزدیک ۳۵۹ میلیون ارزش دارد، با قیمت ۱۸۴ میلیون تومان به‌شکل علی‌الحساب فروخته می‌شود.

قیمت سهند S در کارخانه احتمالا طبق همین فرمول حدود ۴۵۰ میلیون خواهد بود، اما فعلا رقم درخواستی سایپا از خریداران سهند S دقیقا ۲۳۱ میلیون تومان تعیین شده است. بدنیست بدایند موعد تحویل سهند S در طرح فروش اردیبهشت امسال، بین مهر تا هفته چهارم اسفند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو