Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حمید مقیمی رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران اظهار کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار خارجی و به عبارتی وارداتی است که بیشتر از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا وارد می‌شود.

 

مقیمی با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند افزود: از این تعداد ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحدصنفی، بدون جواز کسب درحال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این صنف، ۷۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

 

مقیمی با بیان اینکه کالا‌هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود توسط سازمان غذا و دارو آزمایش می‌شود، تصریح کرد: ۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی که بصورت قاچاق به کشور وارد می شوند تقلبی و بی کیفیت است (به دلیل نبود نظارت بر کیفیت آن، این اجناس را می توان جزء کالاهای تقلبی و بی کیفیت دانست) و عمده کالاهای قاچاق در این صنف می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد که البته این اجناس با قیمت کمتر هم در بازار عرضه می‌شوند.

 

وی گفت: باید تلاش کنیم که قاچاق در کشور به حداقل برسد و بدون شک مهمترین انگیزه برای قاچاق سودآوری است.

 

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران ابراز امیدواری کرد که باتوجه به اینکه امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، بسیاری از کمبودها در این صنف و همچین ورود قاچاق در کشور به حداقل برسد.

 

به گفته مقیمی، درحال حاضر افزایش قیمتی را در این صنف شاهد نیستیم اما اگر مسئولان ذیربط همکاری را با ما نداشته باشند ممکن است قیمت ها افزایش یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سازمان غذا و دارو سلامت قاچاق برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در اولین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گفت: روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته مطلوب بوده، اما موقعیت جغرافیایی استان و عبور خودرو‌های قاچاق بر کار را برای پلیس امنیت اقتصادی استان در برخورد با متخلفان سخت کرده است.
مخلص الائمه افزود: مبارزه با قاچاق کالا، توجه مسئولان به موضوع عرضه کالای خارجی و قاچاق از سوی بعضی فروشندگان در فضای مجازی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی مؤثر در شناسایی شبکه‌های سازمان یافته قاچاق در استان و تعیین تکلیف به موقع پرونده‌های تعزیراتی باید در دستور کار قرار گیرد.
او از اقدامات مؤثر تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی در تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق و واگذاری بعضی کالا‌ها به مردم تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد این روند خوب امسال هم ادامه یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم درحاشیه این جلسه گفت: ورود کالای قاچاق به کشور صدمات جبران ناپذیر اقتصادی را بر بدنه تولید و اقتصاد کشور وارد می‌کند.
نظری افزود: قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد خودرو‌های قاچاق بر، وظایف دستگاه‌های فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز را دو چندان کرده و می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای، نظارت دقیق توفیقات سال گذشته در زمینه برخورد با قاچاق کالا و ارز را امسال نیز رقم زد.

دیگر خبرها

  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید