Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از النهرین، یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق به اخبار مربوط به قرارداد کلان تسلیحاتی میان بغداد و واشنگتن در ازای اجازه دادن آمریکا به بغداد برای وارد کردن گاز و فرآورده‌های نفتی از ایران و دور نگه داشتن آن از تبعات تنش احتمالی میان آمریکا و ایران، واکنش نشان داد.

معین الکاظمی گفت: چنین پیشنهاد یا باج خواهی از سوی واشنگتن در قبال عراق در کار نیست به ویژه که عراق پولی ندارد و نمی‌تواند قرارداد کلان تسلیحاتی امضا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عراق در حال حاضر به سلاح آمریکایی نیازی ندارد و سلاح کافی در اختیار دارد.

الکاظمی تاکید کرد: موضع عراق قوی است و می‌تواند به دیگران نه بگوید به ویژه که اگر آمریکا بخواهد قراردادی را تحت فشار بر عراق دیکته کند.

این در حالی است که قبلاً «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از فروش ۸.۱ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کشورهای عربستان، امارات و اردن خبر داده بود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد