Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر فیلمبرداری سریال «در چشم باد» گفت: تعامل در ساخت آثار تصویری چه تلویزیون و چه در سینما تاثیر زیادی در نتیجه اثر دارد چراکه به زبان واحد از نظر نگاه، سلیقه و سبک احتیاج دارید. همانگونه که با کارگردان سریال «در چشم باد» زبان مشترکی داشتیم و هماهنگ بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در میان تولیداتی که برای تلویزیون در نظر گرفته می‌شود سریال‌های تاریخی به لحاظ لوکیشن، نوع پوشش و گریم متفاوت از جمله آثاری هستند که مخاطبان به دلیل جذابیت هایی که چه به لحاظ داستان و چه به لحاظ جذابیت هایی تصویری از لباس گرفته تا لوکیشن به تماشای این نوع مجموعه‌ها رغبت بیشتری نشان می‌دهند و از دیدن آن خسته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پخش مجموعه تلویزیونی «از یاد‌ها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان که این شب‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما رفته است بهانه‌ای شد تا گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به سراغ علیرضا زرین دست فیلمبردار باسابقه عرصه سینما برود و با وی که نقش پررنگی در سریال «در چشم باد» داشته است به گفت و گو بنشیند تا با تجربه‌ای که سال‌ها در عرصه هنر و حضور در سریال‌های تاریخی کسب کرده و پیگیر تماشای سریال «از یاد‌ها رفته» است نیز به نقد و بررسی این مجموعه تلویزیونی بپردازد.


علیرضا زرین دست فیلمبردار باسابقه سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص سختی‌های کار در تولید سریال‌های تاریخی گفت: در یک برهه زمانی فیلمبرداری سریال‌ها با فیلم‌های سینمایی فرق داشت، اما در حال حاضر تفاوتی بین این دو عرصه وجود ندارد. وقتی که سریال تلویزیونی «در چشم باد» را فیلمبرداری می‌کردم، با این ذهنیت کار کردم که این مجموعه هیچ تفاوتی با سینما ندارد، من با نگاه سینمایی این سریال را فیلمبرداری کردم که قرار بود از تلویزیون پخش شود و خدا را شکر در قسمت‌هایی که حضور داشتم کار موفقی از آب در آمد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل در تولید یک سریال موفق بیان کرد: تعامل در ساخت آثار تصویری چه در تلویزیون و چه در سینما تاثیر زیادی در نتیجه اثر دارد چراکه به زبان واحد از نظر نگاه، سلیقه و سبک احتیاج دارد. همانگونه که با کارگردان سریال «در چشم باد» زبان مشترکی داشتیم و هماهنگ بودیم.

زرین دست در خصوص دلیل ماندگاری سریال‌های تاریخی عنوان کرد: سریال تاریخی به تماشاگر معنا و معرفت می‌دهد و با دیدن روایات تاریخی احساس کمال و لذت در مخاطب ایجاد می‌کند.

این فیلمبردار با اشاره به ملاک‌های لازم برای تولید یک اثر تاثیرگذار افزود: مهمترین عنصر برای ساخت یک سریال خوب، گروه عوامل پشت صحنه هستند که در اثر خلاقیت ایجاد می‌کنند چرا که افراد جلوی دوربین خالق اثر نیستند و فقط مهارت‌های پشت دوربین به آن‌ها منتقل می‌شود، بازیگران سبک، نورپردازی و طراحی صحنه به وجود نمی‌آورند بلکه عوامل پشت صحنه این عناصر را بوجود می‌آورند، حتی اگر از بازیگر‌های کم شهرت یا بدون شهرت در آثار استفاده شود مهارتی که در عوامل یک اثر استفاده می‌شود می‌تواند روی بازیگران نابلد نیز تاثیر بمثبت بگذارد.


وی تصریح کرد: ساخت سریال‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر به مهارت تولید نیاز دارد، در دنیای امروز فاصله‌ای بین سینما و تلویزیون نیست و یک سریال خوب باید خوب ساخته شود تا اثرگذار باشد.

زرین دست در خصوص سریال تاریخی «از یاد‌ها رفته» خاطرنشان کرد: به اعتقاد من با وجود اینکه در ساخت  سریال «از یاد‌ها رفته» عناصر مهم تولید وجود ندارد، اما سریال قابل اعتنایی است و به سازندگان این سریال خسته نباشید می‌گویم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سریال تلویزیونی از یادها رفته علیرضا زرین دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سریال پر تماشاگر نون خ ۵ که به ماجرای خواستگاری از دختر ثروتمند روستا به نام گلاتاژ می‌پردازد، پربازدید شد. فصل پنجم نون خ ساخته سعید آقاخانی که از ۱۵ فروردین پخش خود را آغاز کرده همچنان در صدر محبوب ترین سریال های در حال پخش تلویزیون قرار دارد.

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید

کد خبر 846852 برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد