Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:50:28 GMT

۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران با دستور قضایی مسدود شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۳۰۳

۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران با دستور قضایی مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نیکنام گفت: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی طی هفته گذشته ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۱۲۰۱ متر و با دبی ۳۳ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۶۵۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع آب‌های زیرزمینی، با تلاش اکیپ گشت و بازرسی آب‌های زیرزمینی امور در بخش آب‌های زیرزمینی، یک مورد جلوگیری از اضافه برداشت (جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز از چاه مجاز) با حجم آب صرفه‌جویی شده ۴۱ هزار و ۲۹۱ متر مکعب و با دبی ۱.۵۴ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور انجام شده است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی هفت مورد کنترل بهره‌برداری و با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب هفت دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط و همکاری خوبی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

کد خبر 4625806

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه آب چاه غیرمجاز چاههای غیرمجاز حفر چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب