Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید مهدی موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اشاره به اهمیت شناخت بیماری فشار خون و در راستای اجرای کمپین بزرگ بسیج ملی فشار خون که به ریاست وزیر بهداشت، به عنوان رییس شورای راهبری و دستور رییس جمهور به تمام دستگاه ها برای همکاری با آن تشکیل شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه فشار خون بالا عامل ایجاد بیماری های مهلکی می تواند باشد؛ پویش اطلاع رسانی در خصوص طرح مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید آن را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان، حدود ۲۷۰ هزار نفر خواهند بود و غربالگری شهروندان به طور جدی از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند؛ حمله قبلی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی، مشکلات بینایی و بسیاری بیماری های دیگر را از جمله عواقب فشار خون بالا برشمرد و افزود: اضافه وزن، سیگار، کم تحرکی، مصرف نمک بالا و سابقه پرفشاری خون در خانواده از عمده دلایل ابتلا به این بیماری است که افراد باید بدان توجه داشته باشند.

موسوی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح با شعار"فشار خون# بدانیم و اقدام کنیم" که قرار است افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در هر سنی را غربالگری کند؛ آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص فشار خون و بیماری های ناشی از آن است.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تصریح کرد: از تاریخ هفدهم خرداد ماه جاری نیز در محل سازمان منطقه آزاد اروند پایگاهی برای اندازه گیری فشار خون و غربالگری پرسنل و ارباب رجوع این سازمان در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است از ۲۷ اردیبهشت تا روز عید سعید فطر پویش اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور انجام و از عید سعید فطر تا ۱۵ تیر این طرح عملا اجرایی خواهد شد؛ همچنین هفتم مهر ماه همزمان با روز جهانی قلب نیز گزارش نهایی این کمپین اطلاع رسانی عمومی می شود.

همچنین طبق شواهد موجود؛ نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نبوده و حدود ۳۰درصد مردم ایران نیز از این بیماری رنج می‌برند.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند


ایرج ضاربان  در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان به مناطق سیل زده،‌ اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز همزمان با وقوع بحران در مناطق تحت پوشش دانشکده ۱۲۱ عملیات اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان انجام گرفت، ۲۸ ماموریت توسط بالگرد اورژانس صورت پذیرفت و یک مورد نجات غرق شدگی نیز گزارش شد.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی پس از وقوع سیل به ویژه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذای آلوده بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و همکاری مردم از بروز طغیان‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: ۲۱ بیمار در حوزه شهرستان زرآباد با توجه به مسدود بودن مسیرها از طریق اعزام پزشک به وسیله اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار به منطقه سیل زده خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کردند.

ضاربان ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار نیز با حضور در بندر تنگ از توابع شهرستان زرآباد یک مادر باردار پر خطر و ۲ مجروح را به چابهار منتقل کرد.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر و ادامه دار بودن آنها در هفته جاری و مسدود شدن برخی راه‌ها، بالگرد اورژانس هوایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در آماده باش کامل به منظور خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق بحرانی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با همدلی و حمایت مسئولان شهرستانهای حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار از حوزه سلامت و همچنین تزریق اعتبارات مورد نیاز به شبکه‌های بهداشت قطعا شاهد تحول مثبت در عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم خواهیم بود.

وی افزود: نگاه دانشکده علوم پزشکی چابهار توسعه خدمات سلامت در تمامی شهرستان‌های تحت پوشش است و از سوی دیگر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی از جمله احداث مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت با هدف تقویت نظام شبکه بهداشت در دستور کار مدیران دانشکده قرار دارد.

این مسوول گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم به ویژه در حوزه سلامت هم یک فرصت ویژه و هم بار سنگینی بر دوش مدیران است، اما در این مسیر و برای رسیدن به شرایط مطلوب از هیچگونه همکاری با حوزه سلامت دریغ نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • مدیر دفتر اطلاع‌رسانی غزه: احتمالا ۷۰۰ شهید در گور‌های جمعی مجتمع الناصر باشند
  • تدریس عملیات «وعده صادق» در دانشکده‌های نظامی جهان