Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی، تعدادی از مدیران بنیاد برکت و جمعی از مسئولان استانی و محلی، «خوابگاه دانش‌آموزی دخترانه‌ی متوسطه‌ی دوره‌ی اول مدرسه‌ی شبانه‌روزی برکت شهید نجاری، با نام «خوابگاه برکت مائده» در روستای قاسم‌آباد در استان مرکزی به‌طور رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خوابگاه شبانه‌روزی با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال و با زیربنای 290 مترمربع توسط بنیاد برکت و با مشارکت یک مادر شهید خیر و نیکوکار و به یاد شهید نادر نجاری، ساخته شده است. با بهره‌برداری از این خوابگاه، امکان استقرار شبانه‌روزی برای 50 دانش‌آموز دختر مدرسه‌ی برکت شهید نجاری روستای قاسم‌آباد در استان مرکزی که به خاطر طولانی بودن مسافت با مشکلاتی روبه‌رو بودند، فراهم آمده است.

مدرسه‌ی برکت شهید نجاری روستای قاسم‌آباد توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال 1396 به بهره‌برداری رسیده و آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر 152 دانش‌آموز دختر از این روستا و روستاهای اطراف در آن مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در در راستای نهضت ساخت مدرسه در روستاها و مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، تاکنون قرارداد ساخت و تکمیل 23 مدرسه با 178 کلاس درس را در استان مرکزی به امضا رسانده که از این تعداد، 19 مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. بنیاد برکت برای احداث این 23 مدرسه بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. این بنیاد هم‌چنین علاوه بر ساخت و تکمیل مدارس، احداث خوابگاه‌های دانش‌آموزی را برای علم‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در دستور کار دارد تا به این ترتیب، امکان ادامه‌ی تحصیل برای همه‌ی فرزندان ایران‌زمین مهیا شود.

شایان ذکر است در سال گذشته نیز 3 پروژه‌ی برکت با مشارکت خیران احداث و با حضور ایشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی دانش آموز زمین شبانه روزی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هزار و ۶۷ بیمارستان کشور در طرح سلامت نوروزی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما: دکتر سعید کریمی در نشست خبری طرح سلامت نوروزی گفت: اورژانس‌های تمام بیمارستان‌ها به صورت شبانه روزی به مراجعان خدمات رسانی می‌کنند.
وی افزود: هیچ بیمارستانی از به تعطیل کردن بخش‌های بستری نیست و اگر به سبب کاهش مراجعه آمار بستری کاهش یافت باید آمادگی بازگشت به ظرفیت کامل را داشته باشند.
دکتر کریمی تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۱۶۰ تخت ویژه در طرح سلامت نوروزی فعال است و ۲۱ هزار و ۵۹۷ تخت اورژانس در طرح سلامت نوروزی به کار گرفته می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۳ هزار پزشک متخصص به صورت شیفت بندی و ۱۰ هزار پزشک عمومی در بیمارستان‌ها حضور دارند و پزشکان عمومی هم در ۴ هزار مرکز خصوصی درمانی خارج از بیمارستان نیز به صورت شبانه روزی حضور خواهند داشت.
دکتر کریمی تاکید کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ پزشک فوق تخصص هم در طرح سلامت نوروزی به بیماران خد مت رسانی می‌کنند. وی گفت در هر یک از ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور یک مرکز شبانه روزی ارائه خدمات دندانپزشکی در ایام تعطیلات نوروز فعال خواهد بود. دکتر کریمی گفت در کلان شهر‌ها دو مرکز شبانه روزی ارائه خدمات دندانپزشکی که زیر نظر بخش خصوصی کار می‌کنند نیز فعال خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ۴۷ داروخانه زنجان در ایام نوروز آماده‌باش هستند
  • افتتاح متفاوت دوربرگردان شهید میرزایی مشهد + عکس
  • فعالیت شبانه‌روزی ۲۸۰ گشت پلیس استان مرکزی
  • بهشت زهرا برای سال تحویل شبانه روزی شد
  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • شرط بهره‌مندی انسان از شفاعت قرآن، انس با آن است
  • در تهران برای سحری چه رستوران هایی برویم؟
  • طرح مسکونی سفیر اراک آماده واگذاری است
  • آماده باش هزار و ۶۷ بیمارستان کشور در طرح سلامت نوروزی
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد