Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پیشین لبنان در یادداشتی با انتقاد از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه نوشت: ترامپ به خوبی می‌داند که تحریم‌های تحمیلی علیه ایران طی چهل سال گذشته نتوانسته است اصول و مواضع ایران را تغییر دهد و تحریم‌های جدید نیز نمی‌توانند ایران را تسلیم خود کنند.

به گزارش ایسنا، عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان در یادداشتی تحت عنوان"ثبات ایران و بن بست ترامپ" که روزنامه البناء آن را منتشر کرده است نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گمان می‌کند شیوه و رفتار گستاخانه و غیر اخلاقی که از زمان رسیدن به قدرت در تعامل با حکام کشورهای منطقه به کار گرفته است را در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند بکار گیرد؛ رفتارهایی که نتیجه آن عقد معاملات، فروش اسلحه و به دست آوردن اموال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری می‌نویسد: ترامپ هنوز رهبران ایران را نشناخته و آنها را امتحان نکرده است و همچنین تصمیم قاطع همه اقشار ملت ایران را نمی‌داند؛ ملتی که به هر قیمتی و حتی زیر فشار تحریم‌های شدید آمریکا نمی‌خواهند زیر سلطه و سرسپردگی باشد و به عزت و شرافت ملی خود پایبند هستند. رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند با اشاره تلویحی به عملیات نظامی، تهدید، ارسال ناو به خلیج (فارس) و همچنین تقویت حضور نیروهای نظامی آن در منطقه می‌تواند ایران را وادار به تسلیم شدن یا مذاکره مطابق شروط خود کند. آمریکا و دشمن صهیونیستی چشم دیدن کشوری بزرگ در منطقه و آزاده از هرگونه نفوذ، سرسپردگی و دیکته بیگانگان را ندارند؛ کشوری که در مسیر پیشرفت و شکوفایی قدم بر می‌دارد و از قدرت نظامی بازدارنده و برنامه صلح آمیز هسته‌ای برخوردار است و با سیاست‌های استعمار مقابله کرده و از مسائل عادلانه ملت‌ها و بخصوص مساله فلسطین و مقاومت لبنان حمایت می‌کند.

این مقام پیشین لبنانی می‌نویسد: پس از وضع تحریم‌ها، تهدیدها و وعده و عیدهای آمریکا، ایران پاسخ محکمی داد و گفت که به روشی که واشنگتن می‌خواهد وارد مذاکره نخواهیم شد و اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد منطقه را وارد یک درگیری نظامی کند تهران آماده پاسخ است و پیامدهای آن برعهده واشنگتن خواهد بود. آمریکا می‌خواهد که ایران یک کشور ضعیف و بی قدرت باشد و برنامه صلح آمیز هسته‌ای را نیز از آن بگیرد؛ برنامه‌ای که پیشرفت علمی برای ایران محقق می‌کند و از آن در زمینه‌های صنعتی، پزشکی، کشاورزی و پژوهشی استفاده می‌شود. آمریکا همچنین می‌خواهد که ایران موشک‌های بالستیک نداشته باشد؛ موشک‌هایی که ابزاری دفاعی و امنیتی برای حفاظت از خاک این کشور در مقابل تجاوزها است.

عدنان منصور در ادامه می‌نویسد: واشنگتن به این اندازه اکتفا نمی‌کند بلکه می‌خواهد ایران در رابطه با اتفاقات منطقه دست بسته باشد و سکوت اختیار کند و به دشمنی‌اش با اسرائیل پایان دهد حتی اگر در تضاد با اصول و مبادی و امنیت ملی آن باشد. این در حالی است که اسرائیل یک زرادخانه هسته‌ای و موشکی پیشرفته دارد که تهدیدی دائمی برای حاکمیت و امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌رود. آمریکا همچنین می‌خواهد ایران را از غرب آسیا جدا کند و هر گونه همکاری و هماهنگی با کشورهای همسایه نداشته با شد تا زمینه برای واشنگتن و مزدورانش خالی شود و در آنجا بتوانند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام بدهند.


وزیر خارجه پیشین لبنان با اشاره به اینکه مواضع ایران در رابطه با مذاکرات، برنامه موشکی و امور دیگر روشن و واضح است افزود: برای ترامپ و دیگران روز به روز بیشتر روشن می‌شود که سیاست‌های باج خواهانه آمریکا شاید درباره برخی‌ها در منطقه جواب داده است اما این سیاست‌ها در رابطه با ایران به بن بست رسیده است. زیرا ایرانی‌ها مثل آنهایی نیستند که چندین دهه به ذلت و خضوع در برابر آمریکا عادت کرده‌اند و دیکته آنها را پیاده می‌کنند.

نویسنده در بخش دیگری می‌نویسد: ترامپ باید در محاسباتش در رابطه با تهران تجدید نظر کند، تهران می‌داند چه مسائلی به نفع آن است و چه مسائلی به ضرر است ایران با رهبری، نیروهای مسلح و اراده ملت خود مستحکم ایستاده است و واشنگتن باید پیامدهای خود از توافق هسته‌ای و بی احترامی به کشورهای عضو برجام که با واکنش قاطع رهبران ایران مواجه شد را درک کند.


به عقیده عدنان منصور رئیس جمهور، آمریکا به خوبی می‌داند که تحریم‌های تحمیلی علیه ایران طی چهل سال گذشته نتوانسته است اصول و مواضع ایران را تغییر دهد و تحریم‌های جدید نیز نمی‌توانند ایران را تسلیم خود کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند /آمریکا به شکست تحریم ها اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی دریایی»، هدف غایی رزمایش ۴روزه‌ای بود که با مشارکت و حضور نمایندگان ۸ کشور در آب‌های جنوب کشورمان برگزار شد.

آنگونه که نورنیوز روایت کرده، هدف از برگزاری این رزمایش مشترک «تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه»، «گسترش همکاری‌های چند جانبه» میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، «امنیت دریایی» و «ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک» بود.

علاوه بر موارد یادشده، «تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی»، «مقابله با دزدی و تروریسم دریایی»، «اقدامات بشردوستانه»، «تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی» و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از دیگر اهداف این مانور آبی بودند.

ناو شهید محمودی ، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابو مهدی المهندس و ناوچه تندر کلاس شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه نیز در کنار رزمندگان ارتش در این رزمایش حضور داشته و در کنار یگان‌های شناوری فدراسیون روسیه شامل رزمناو موشکی گارد «واریاگ»، ناو بزرگ ضد زیردریایی «مارشال شاپوشنیکف» به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین این رزمایش را برگزار کردند.

حضور نمایندگانی از کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی در این رزمایش، به نشانه اعتماد و اطمینان منطقه‌ای و جهانی به ظرفیت‌های ایران، روسیه و چین در تحقق امنیت دریانوردی و تجارت جهانی از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

این رزمایش همچنین ابعاد دیگری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی و امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران را برای منطقه و جهان آشکار ساخت.

یکی از نکات مهم که در رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه در دریای عمان از سوی یگان‌های شرکت کننده تمرین شد، «عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده» بود. نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه از هوا روی عرشه شناور ربوده‌شده فرود آمدند و عملیات آزادسازی کشتی را انجام دادند.این عملیات هشداری روشن به دزدان دریایی و نیروهایی بود که به دلایل مختلف بدنبال ناامن سازی خطوط کشتیرانی تجاری در منطقه از طریق توقیف غیر قانونی شناورها و نفت‌کش‌های تجاری هستند.

نکته قابل توجه اینکه اخیرا در گزارش سالانه ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا به کنگره آمریکا بر قدرت فزاینده ایران،روسیه و چین که توان درهم شکستن برتری شکننده امریکا را دارد تاکید شده بود. در این گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرده اند که تحریم‌ها نه تنها نتوانسته این سه کشور را به زانو درآورد بلکه موجب تقویت اتحاد مثلثی آنها نیز شده است.دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا تلویحا اعتراف کردند؛حمایت از تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها علیه ایران، کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین در جنگ با روسیه و تحریک تایوان علیه چین بخشی از تلاش‌ برای تهدید امنیت ملی و تمامیت ارضی این سه کشور بوده که عقیم مانده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884729

دیگر خبرها

  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند /آمریکا به شکست تحریم ها اعتراف کرد
  • کاسبی غربگرایان با ترامپ‌ هراسی
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • جزئیات مهم از دومین اقدام آمریکا علیه ایران در ساعات گذشته | ادعا درباره سپاه قدس و یمن | سعید الجمال و پوریا میردامادی کیستند؟
  • جورج فریدمن: نه بایدن و نه ترامپ قادر به مهار بحران در آمریکا نیستند