Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران در روزهای پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میزبان برخی از مسئولان و مدیران شهرداری چون سعادتی، شهردار منطقه 12 تهران و بحث و تبادل نظر با سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری پیرامون وضعیت قرآنی منطقه و ارائه طرح ایجاد یک رویداد قرآنی ویژه در منطقه دوازده و تأسیس دوازدهمین دارالقرآن مرکزی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در منطقه دوازده در آینده نزدیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین طی این روزها نیز برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران از دیگر میهمانان این غرفه بود که درباره حمایت از فعالیت‌های قرآنی شهرداری و شهر تهران قول‌های مساعدی داده شد. محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران، سید فرید موسوی، رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی، عضو مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر میهمانان این غرفه بودند.
برگزاری جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران خانه‌های قرآن و عترت شهرداری منطقه 10 با حضور مدیران دارالقرآن مرکزی منطقه 10، برپایی مسابقه قرآنی و استقبال بازدیدکنندگان و کارگاه آموزشی قرائت قرآن توسط دارالقرآن مرکزی منطقه دو از دیگر برنامه‌های این غرفه بود که می‌توان به آن اشاره کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در کنار طرح حفظ موضوعی، برخی دستگاه‌های فرهنگی با مشارکت بیشتر، تولیدات و آموزش‌های ویژه‌ای خواهند داشت؛ مشابه اتفاقی که اخیراً در طرح حفظ موضوعی مستورا شاهد آن بودیم. البته طرح حفظ موضوعی که قرار است در ماه رمضان اجرا شود، جامع‌تر و عظیم‌تر از حفظ موضوعی مستورا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این فرایند، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات و رئیس شورای توسعه قرآنی،فرمانده این عملیات مشترک است افزود: اگرچه دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در اجرای این طرح مشارکت دارند، اما هدف، تسهیلگری یک عملیات مردمی است و قرار نیست که این طرح به اسم دستگاه یا نهادی شناخته شود.

حسینی، هدف از اجرای این طرح را گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین دانست و گفت: محتوای این طرح، ۳۰ فراز بسیار برجسته و ۳۰ آیه فوق‌العاده کلیدی در حوزه باور‌های اعتقادی، فردی و اجتماعی بوده که اگر این اتفاق با کمک رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف حاکمیتی و مردمی به درستی رقم بخورد، یک گفتمان قرآنی خوب در کشور مستقر خواهد شد. بر این اساس، به اعتقاد من این طرح کاملاً هم راستا با اقداماتی است که ما در مسیر جهاد تبیین باید انجام دهیم.

وی افزود: منشور توسعه فرهنگ قرآنی که به عنوان نخستین سند جامع نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، برنامه ملی نظام برای دستیابی به جامعه‌ای متمسّک به قرآن و عترت و ارتقای ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی انقلابی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است که در آن علاوه بر بیان اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه فرهنگ قرآنی، کلیات ساختار اجرایی تحقق آن در قالب تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های تخصصی بیان شده‌است.

حسینی گفت: وراى توسعه فرهنگ قرآنى، رکن اجرایى پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و راهبردهاى منشور توسعه فرهنگ قرآنی است که با حضور وزرا و مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های ارشد فرهنگی و آموزشی کشور، صاحب‌نظران منتخب امور قرآنی و نمایندگان بخش مردمی قرآنی به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود. با توجه به مرجعیت تخصصی و انحصاری این شورا در راهبری، سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر همه فعالیت‌های قرآنی، مصوبات آن برای دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، عمومی و مردمی لازم‌الاجراست.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: در واقع تابستان ۱۴۰۲ فعالیت شورای توسعه قرآنی در چارچوب مشخص به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار و سازمان تبلیغات بازوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در امور قرآنی شد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد