Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر امور امنیتی یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد، دو فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا و سفیر این کشور در فلسطین اشغالی، همگی آمریکایی‌های یهودی‌الاصل هستند و نمی‌توانند در طراحی معامله قرن، بی‌طرف باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یوسی مِلمان» تحلیلگر امور امنیتی روزنامه «معاریو» اعلام کرد، رفتارهای دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» پر از تناقض است و این دولت نمی‌تواند «میانجی بی طرفی» در طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گزارشی نوشت: " تناقض" وجه تمایز سیاست ترامپ است، مانند تنشی که با کره شمالی داشت و پس از آن با رهبر این کشور «کیم جونگ اون» دیدار کرد؛ همچنین درباره ایران نیز، ترامپ ابتدا این کشور را تهدید به تخریب کرد اما پس از آن گفت که خواستار جنگ با ایران نیست.

ملمان در ادامه تأکید کرد: دولت ترامپ نمی‌تواند میانجی‌گری بیطرفی باشد زیرا معامله قرن را داماد و مشاور وی «جرد کوشنر»، فرستاده ویژه‌اش «جیسون گرینبلات» و سفیر این کشور در اسرائیل «دیوید فریدمن» تهیه کرده‌اند؛ همه اینها آمریکایی‌های یهودی‌الاصل هستند که اسرائیل بویژه (حزب) راستگرا را تأیید می‌کنند. مشکل بزرگتر این است که این سه نفر تجربه لازم برای اداره نزاع‌های بین‌المللی را ندارند.

 اعلام رسمی ایالات متحده مبنی بر این که قصد دارد جنبه اقتصادی طرح خود برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» را  در ماه آینده در بحرین رونمایی کند، طوفانی از سوال‌ها را راجع به راز تعویق بحث در مورد جنبه‌های سیاسی این طرح و دلیل اینکه کشور کوچکی مثل بحرین به عنوان خاستگاه این طرح جنجالی انتخاب شده، پدید آورده است.

ناظران معتقدند، آمریکا از طریق اعلام جنبه اقتصادی طرح صلح خود به دنبال ارائه [باج و] مشوق‌هایی به فلسطینی‌ها و کشورهای عربی مشمول این طرح نظیر اردن، لبنان و مصر است تا بعدا مجبور شوند بُعد سیاسی طرح را هم قبول کنند.

«محمد أبو جیاب» سردبیر هفته نامه «الاقتصادیة» فلسطین در این خصوص می‌گوید: «معامله قرن آمریکا عمدتا بر اقتصاد و نه سیاست استوار است و جنبه‌های سیاسی در حاشیه نتایج آن قرار دارد». ابو جیاب به الخلیج اونلاین گفت: «نتایج سیاسی این معامله بعد از اینکه جنبه اقتصادی آن اجرا شد، ظهور خواهد یافت و اگر این کار انجام شود، همه مجبور خواهند شد جنبه سیاسی را اجرا کنند»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ دولت آمریکا ایالت متحده یهودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه تحلیلی فارن پالسی نوشت: ‌در صورتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران، ‌ونزوئلا و روسیه اعمال کند، ‌بخش بزرگی از نفت از بازاری که در حال حاضر کاملاً متعادل است، حذف خواهد شد.

این گزارش با زیر سوال بردن فشار نمایندگان مجلس آمریکا بر رییس جمهور این کشور برای اعمال تحریم‌های نفتی تاکید کرد: چنین تصمیمی برای دولت آمریکا چندان ساده و بی هزینه نخواهد بود.

فارن پالسی نوشت: لایحه تحریم‌های نفتی تنها چند روز پس از آن صادر شد که دولت بایدن، تحت فشار فراحزبی کنگره، لغو تحریم‌ها را از ونزوئلا به ادعای عدم پایبندی تعهدات کاراکاس مبنی بر اجازه برگزاری انتخابات آزاد، پس گرفت. این موضوع می تواند در آینده برای تهیه درجه‌های سنگین‌تر نفتی مورد نیاز پالایشگاه‌های نفتی آمریکا از ونزوئلا دردسرهایی ایجاد کند. این در حالی است که در تمام این مدت، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه ادامه داده و به توانایی این کشور برای صادرات فرآورده‌های نفتی آسیب زده است.

این گزارش با تاکید بر این که بازار نفت در حال حاضر کسری زیادی ندارد، افزود: از نظر عرضه جهانی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن (به جز عراق و ایران) همچنان در حال کاهش تولید هستند، ایالات متحده، کانادا، برزیل و گویان کمبودها را جبران می کنند. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری، (حدود ۱۳ میلیون و صد هزار بشکه در روز) به تولید نفت می پردازد، اما بعید است که امسال رشد بیشتری را شاهد باشد. کانادا نیز، ‌می‌تواند امسال نیم میلیون بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کند. کشور گویان، هم حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولیدات سال گذشته خود اضافه کرده است. همه اینها در کنار هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک (در صورت تحریم ایران، ‌روسیه و ونزوئلا) کافی است، ‌مگر این‌که تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

روری جانستون، بنیانگذار کامیونیتی کانتکست( Commodity Context)، یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار نفت، با اشاره به این که هدف عربستان سعودی و اوپک، ‌حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه است، افزود: با این حال آن‌ها حداقل و حداکثر بسیار بالاتری را در نظر می گیرند تا بتوانند با نوسان‌های بازار جهانی مقابله کنند. به همین دلیل است که هرگونه کاهش میزان نفت در اثر تحریم‌های جدید می‌تواند مشکلی برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی به ضرر دولت و کمپین انتخاباتی بایدن باشد.

این گزارش با اشاره به این که ایالات متحده به لطف تولید نفت شیل در این کشور، به یک تولیدکننده بزرگ و سپس صادرکننده نفتی مهم و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده، نوشت: چنین دستاوردی این کشور را قادر ساخته تا تحریم‌های زیادی را علیه کشورهای بیشتری اعمال کند و به همین دلیل واشنگتن شیفته تحریم‌های انرژی شده است. اما این نکته به این معنا نیست که می‌تواند پویایی بازار جهانی نفت را نادیده بگیرد. واقعیتی که قیمت‌ها را در همه جا، حتی در شهرهای کوچک ایالات متحده، تنها چند ماه مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 847011 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران