Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جبهه خط امام و رهبری با اشاره به آخرین تحولات تشکل متبوعش برای انتخابات مجلس اظهار کرد: کارها را در جهت وحدت اصول گرایان به شکلی پیگیری می‌کنیم که بتوانیم اکثریت احزاب این جریان سیاسی را برای انتخابات با یکدیگر متحد کنیم.

کمال الدین سجادی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آخرین تحولات و فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری در راستای انتخابات مجلس چه بوده است اظهار کرد: ما جلساتمان را در جبهه پیروان برای وحدت اصول گرایان پیگیری می‌کنیم تا آنها با انسجام و هم گرایی بیشتری وارد کار انتخاباتی شوند و ساختاری شکل گیرد که بتواند اکثریت اصول گرایان را تحت پوشش خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسات جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصول گرا اظهار کرد: در این جلسات دبیران کل احزاب عضو جبهه پیروان و سایر اصول گرایان حضور دارند که در چهارمین جلسه آن که روز پنج شنبه برگزار شد بحث وفاق میان اصول گرایان و همدلی بیشتر با حضور اعضای جامعه روحانیون مبارز را بررسی کردیم و هم اندیشی‌های فراوان و مفیدی در این زمینه انجام شد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این که ارزیابیش از روند جلسات مشترک جامعه روحانیت با احزاب اصول گرا بسیار مثبت است اظهار کرد: در این جلسات نظرات خوبی مطرح می‌شود و از آن جا که خود جامعه روحانیت هم در حال پوست اندازی ساختاری است و منسجم‌تر و بهتر می‌شود امیدواریم که برگزاری این جلسات برای پیشبرد اهداف اصول گرایان مثبت باشد.

سجادی با یادآوری این نکته که جبهه پیروان هنوز عملاً وارد کار انتخاباتی نشده است اظهار کرد: البته هر یک از احزاب عضو جبهه پیروان برای خود وظایفی را تعریف کرده‌اند و به عنوان نمونه جامعه اسلامی کارمندان، کمیته سیاسی خود را تشکیل داده و قرار است دبیران آنها در شهرستانها به بررسی کاندیدهای بالقوه در کشور بپردازند و فهرستی از آنها دریافت کنند و به تهران ارسال کنند تا ببینم چه کسانی برای حضور در مجلس مفید باشد و پارلمانی در تراز جمهوری اسلامی تشکیل دهند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین کمیته سیاسی جامعه اسلامی کارمندان قرار است کاندیداهای بالقوه را در تهران نیز مشخص کنند تا با استفاده از آن لیست و هماهنگی‌های لازم با سایر احزاب جبهه پیروان به سمتی حرکت کنیم که وحدت اصول گرایان در انتخابات آتی تأمین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصولگرايان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شریعت هرندی»؛ عالمی متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول

ایسنا/اصفهان یک اصفهان شناس و استاد دانشگاه گفت: شیخ محمد حسین شریعت هرندی یکی از علما و مجتهدان پارسای هرند و اصفهان بود که در ادبیات عرب تبحرِ خاصی داشت.

محمدحسین ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های علمی، معنوی و فاضل شهر اصفهان که در هرند متولد شد، "شیخ محمد حسین شریعت هرندی" فرزندِ استاد محمد آهنگر است که خانه پدرش محل اصلاح امور مردم بود. محمد حسین شریعت هرندی دوران کودکی و تحصیلات مقدماتی را در هرند پشت سر می‌گذارد و به اصفهان هجرت می‌کند.

وی افزود: محمد حسین شریعت هرندی با تلاش و فعالیت‌های علمی در اصفهان به درجه اجتهاد می‌رسد. استادان مطرح او "ملاعبدالکریم گزی"، "سید محمد نجف‌آبادی"، "آیت الله شیخ محمدرضا نجفی" و "آخوند ملا محمد حسین فشارکی" بودند.

این استاد دانشگاه، گفت: این عالم فاضل برای مدتی در نجف اشرف زندگی می‌کند و مورد اعتماد برخی از مراجع تقلید مانند آیت‌الله سید محسن حکیم قرار می‌گیرد و به اخذ درجه اجتهاد از سوی ایشان نائل می‌شود و سپس از نجف به ایران باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۱ هجری قمری از "ملا محمد حسین فشارکی" اجازه اجتهاد می‌گیرد و از بزرگانی مانند شیخ محمدرضا نجفی نیز اجازه اجتهاد دریافت می‌کند.   

ریاحی تصریح کرد: برخی از مراجع نجف از قبیل آیات عظام سید محسن حکیم، سید عبدالهادی شیرازی و سید ابوالقاسم خوئی نیز به محمد حسین شریعت هرندی اجازه اجتهاد می‌دهند و او وکلای این مراجع در اصفهان بوده است.

این اصفهان شناس گفت: مرحوم محمد حسین شریعت هرندی در جهت علم و تقوا و امانت مورد تایید علما و مراجع زمان خود بوده است و علما، اجازه ترویج دین و اقامه نماز جماعت به او را در هرند دادند.

وی افزود: استاد محمد ابراهیم جواهری در یادداشت‌های خود، شریعت هرندی را جزء شخصیت‌های متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول می‎داند و نقل کرده است که شریعت هرندی در مدرسه صدر بازار اصفهان حجره داشت و حدود ۴۰ سال کتاب و متونی مانند "مطوَّل"، "معالم"، "شرح لمعه" و سایر کتب درسی را تدوین و تدریس می‌کرده است. حتی خودِ استاد جواهری، جزء شاگردان شریعت هرندی بوده است.

ریاحی اظهار کرد: نقل کرده‌اند محمد حسین شریعت هرندی، روحانی متواضعی بود که جز در مسجد در جای دیگری به منبر نمی‌رفت. ایشان ملکی زراعتی و یک باغ در هرند داشت که از این طریق امرار معاش می‌کرد. پس از فوت "حاج میرزا ابوالحسن تویسرکانی" که از علمای بزرگ بود، شریعت هرندی امامتِ "مسجدِ حاج محمد جعفر آباده‌ای" در خیابان عبدالرزاق اصفهان را بر عهده می‌گیرد و تا آخر عمر در همین مسجد به امامت جماعت مشغول بود.

این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: بسیاری از اهل فن و دبیران به خصوص در حوزه ادبیات عرب وقتی اشکال فنی پیدا می‌کردند به محمد حسین شریعت هرندی مراجعه و ایشان با اخلاق حسنه‌ای که داشت به تمام سوالات و شبهات به خوبی پاسخ می‌گفت.

وی ادامه داد: در اواخر عمر، شریعت هرندی وضعیت مالی چندان خوبی نداشت و بسیار پارسا بود. حتی مریدان و دوستداران این عالم ربانی برای او خانه‌ای خریدند. شریعت هرندی در هیئت حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان گاهی به ایراد سخن و مباحث تفسیری و احکام می‌پرداخت و در هرند هم به این گونه مسائل اهتمام داشت.

ریاحی گفت: محمد حسین شریعت هرندی شاگردان زیادی را تربیت کرد، آقا حسین یزدی، شیخ مرتضی مقتدایی، سید محمد احمدی (امام جمعه سابق خمینی شهر)، شیخ اسدالله الهی طالخونچه ای، شیخ اسدالله جوادی، سید علی میرلوحی فلاورجانی، سید احمد تویسرکانی، شیخ حسین حسام هرندی و سید محمود امام جمعه زاده از جمله شاگردان نامدار ایشان بودند.

این اصفهان شناس، خاطرنشان کرد: محمد حسین شریعت هرندی این عالم وارسته، روحانی پرتلاش و اهل خدمت به خلق، در روز پنجشنبه ۵ ذی الحجه ۱۳۹۷ هجری قمری مطابق با ۲۶ آبان ۱۳۵۶هجری شمسی از دنیا رفت و در صحن تکیه تویسرکانی در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه زاهدان: مساله امروز آزادیخواهان جهان، فلسطین است
  • جمهوری اسلامی توانست جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند
  • روسیه تروریست های حمله به مسکو را تا آخر عمر شکنجه می کند + عکس
  • «شریعت هرندی»؛ عالمی متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول
  • روحانیت خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • شش هزارو ۲۲۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شدند
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است