Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات نوروزی سال ۹۸ و نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، ۷۶ پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ را به ۱۹ دستگاه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» به استناد مفاد مصوبه شماره ۸۵۰۰۱/ت ۵۲۴۴۲ ه مورخ ۳۱/۶/۱۳۹۴ هیات وزیران، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات نوروزی سال ۱۳۹۸ که توسط معظم له به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، با هدف مقاوم سازی اقتصاد کشور همراه با کاهش و خنثی سازی اثرات منفی تحریم ها، پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۸ را مورد تصویب قرار داد.

در این ۷۶ پروژه، وزارت بهداشت دو پروژه اولویت دار دارد که شامل افزایش تامین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای (داخلی/خارجی) مورد نیاز بخش‌های درمانی توسط بخش خصوصی در قالب نظام سطح بندی ارائه خدمات از طریق افزایش تعداد دستگاه‌های ANG، MRI و CT مورد نیاز دانشگاه ها، تامین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای مراکز درمانی و تامین تجهیزات اتاق عمل برای مراکز درمانی است.

همچنین دیگر پروژه اولویت دار وزارت بهداشت برای سال جاری شامل افزایش سهم بخش خصوصی در ارائه خدمات بخش سلامت از طریق واگذاری واحد‌های دندانپزشکی مراکز خدمات جامع سلامت، واگذاری بیمارستان‌های نیمه تمام به بخش دولتی و تامین گاز‌های طبی برای مراکز درمانی است.

اجرای پروژه‌های مزبور مشروط به رعایت موارد ذیل است:

۱) پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی می‌بایست توسط «دستگاه مجری» با اولویت و در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» اجرا و تکمیل شوند. بدیهی است کلیه مسئولیت‌ها از زمان ابلاغ تا اتمام پروژه بر عهده «دستگاه مجری» خواهد بود.

۲) دستگاه مجری موظف است ضمن تفاهم با دبیرخانه ستاد در خصوص جزئیات پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی، نسبت به تعیین نماینده تام الاختیار در سطح معاون وزیر یا همتراز برای هر یک از آن‌ها به عنوان مجری اقدام نماید. ضروری است «دستگاه مجری» با قید فوریت ظرف مدت یک هفته از تاریخ این ابلاغیه، نسبت به صدور حکم مجری منتخب اقدام و به دبیرخانه ستاد معرفی نماید.

۳) مجری منصوب از سوی وزیر یا بالاترین مقام «دستگاه مجری»، موظف است ظرف مدت ۲ هفته از زمان انتصاب، منشور هر یک از پروژه‌ها را در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی)، ثبت و پس از تایید رئیس دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۴) تامین منابع مالی لازم برای اجرای هر یک از پروژه‌های مصوب بر عهده «دستگاه مجری» می‌باشد و مجری می‌بایست در چارچوب اعتبارات، وظایف و اختیارات دستگاه مجری، کلیه اقدامات لازم را برای تامین مالی پروژه به نحوی به عمل آورد که پروژه طبق زمانبندی مصوب اجرا شود.

۵) «دستگاه مجری» موظف است به صورت ماهانه گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده برای اجرای هر یک از پروژه‌ها و عملکرد را در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و شاخص‌های مصوب ستاد به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

۶) کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام همکاری‌های لازم با «دستگاه مجری» برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار «مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال ۱۳۹۸ می‌باشند. طراحی سازوکار لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها بر عهده «دستگاه مجری» است.

۷) اجرای هر یک از پروژه‌ها و مصوبات ستاد، توسط دبیرخانه ستاد مورد پایش قرار می‌گیرد. برای نظارت بر اجرا و حصول اطمینان از پیشرفت پروژه‌های مصوب، بازدید‌های میدانی به‌صورت اتفاقی حسب مورد توسط دبیرخانه انجام خواهد شد.

لازم است نتیجه اقدامات انجام یافته در ارتباط با مصوبات ابلاغی به اینجانب گزارش شود.

اسحاق جهانگیری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس

مجری شبکه منحله من و تو روایتی قابل توجه از پروژه‌های فریب کارانه ضدانقلاب که با ادعای تجاوز و ضرب و شتم زنان برای انحراف افکارعمومی همراه بود، ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، سالومه سیدنیا، مجری شبکه منحله منوتو طی پستی در شبکه ایکس ( توییتر سابق) زنانی که در پروژه‌های ضدانقلابی ذیل شعار "زن زندگی آزادی" فعالیت می‌کردند را فریبکار و حرف‌های این عناصر را غیر قابل باور توصیف کرد و نوشت:

«متاسفم که این فرقه جنون و دار و دسته‌اش کاری کردند که وقتی بیانیه می‌دهند برامون باور پذیر نیست…»

وی افزود: «پروژه‌هایی مثل سپیده قلیان‌ها و نازیلا معروفیان‌هاتون رو دیدیم… گلرخ ایرایی‌ها و آتنا دائمی‌هاتونم شناختیم …کسانی که خود من سال‌ها با جون و دلم ازشون حمایت کردم…»

جالب است که همه این مواردی که این فرد بدان‌ها اشاره می‌کند پروژه‌هایی برای فریب افکارعمومی بود که در بطن حوادث سال ۱۴۰۱ از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شد و بعضا تا چندماه فضای سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود می‌کرد اما وی همه آنان را دروغ و کلک می‌خواند.

وی تصریح کرد: «اینقدر دروغ گفتید و کلک زدید و خیانت کردین که چاقوهایتان دیگر دسته ندارد… خیانتی که شما به زنان ایران کردید مطمئنم در تاریخ ثبت خواهد شد… شک نکنید نسل‌های آینده از شما همیشه به بدی یاد خواهند کرد …»

به نظر می‌رسد سیدنیا به صوت اخیر «نرگس محمدی» اشاره می‌کند که بازهم ادعاهای واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی طرح کرده و با مظلوم نمایی مدعی شده که زنان زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

این تحرکات سیاسی انقدر نخ نما شده و مصنوعی است که حتی عناصر ضدانقلاب نیز به آن برچسب جعلی و دروغین می‌زنند.

جالب است که مجری شبکه من و تو با اشاره مستقیم به اسم افراد آنان را دروغگو خطاب می‌کند؛ لیست اسامی که می‌توان به آن افرادی چون حسین رونقی، آرمیتا عباسی و خود نرگس محمدی و ... را نیز افزود که رسانه‌های ضدانقلاب با ادعاهایی چون تجاوز، عدم رسیدگی مناسب به بیماری و ضرب و شتم این افراد فضای مجازی را پر کردند اما بعد از آزادی و انتشار تصاویر ‌این زندانیان سیاسی که برعکس این موارد را نشان می‌داد افکارعمومی متوجه فریبی که خورده شد و بعضا فعالان مجازی با عصبانیت از این دروغ‌ها یاد کردند که با حربه سوء‌استفاده از عواطف مردم و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه سعی کردند به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته