Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:33:28 GMT

آب‌های عصریخبندان پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۶۳۶

آب‌های عصریخبندان پیدا شدند

دانشمندان دانشگاه شیکاگو برای نخستین بار از میان سنگ‌های آهکی اقیانوس هند، آبی را استخراج کردند که متعلق به عصر یخبندان است.

«کلارا بلاتر»، استادیار علوم ژئوفیزیک دانشگاه شیکاگو گفت: پیش از این ما سرنخ‌های غیرمستقیمی مانند فسیل‌های مرجانی و املاح شیمیایی عصر یخبندان را کشف کرده بودیم، اما اکنون بخش واقعی از اقیانوس ۲۰ هزار ساله را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تیم تحقیقاتی در حال بررسی چگونگی تشکیل سنگ‌های آهکی ته نشین شده در مالدیو بود که متوجه این پدیده شد. دانشمندان این آب را از درون رسوبات استخراج و مورد آزمایش قرار دادند؛ آن‌ها دریافتند که این آب همانند آب اقیانوس‌های امروزی نیست بلکه آخرین بازمانده آب‌های عصر یخبندان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری علم و دانش دانستنی های علمی عصر یخبندان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام

به گزارش خبرآنلاین این اجلاس به مدت چهار روز با شرکت هیات‌هایی از ۳۰ کشور همزمان با اوج تنش‌ها در دریای چین جنوبی و تشدید تقابل‌ها میان مانیل و پکن در این دریای استراتژیک برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک منبع مطلع از شرکت «استفن کوهلر»، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام در ارتش آمریکا به نمایندگی از آمریکا در این اجلاس تحت عنوان «سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام» خبر داد.

به نقل از ایسنا از جمله کشورهای دیگری که هیات‌هایی را برای شرکت در این اجلاس اعزام کرده‌اند استرالیا، فرانسه، هند، کره‌جنوبی، روسیه و انگلیس هستند.

شرکت‌کنندگان روز دوشنبه مذاکراتی را در پشت درهای بسته به همراه سمینارها درباره موضوعاتی همچون رسیدگی به چالش‌های امنیت دریایی برگزار خواهند کرد. آنها از سوی دیگر مذاکراتی را درباره «قوانین برخوردهای برنامه‌ریزی نشده در دریا»، مجموعه‌ای از خط‌مشی‌هایی که یک دهه قبل با هدف زدودن تنش‌های میان ارتش‌ها در دریا تدوین شد، خواهند داشت. این قوانین هنوز به منظور پوشش دادن جنگ‌ها با سلاح‌های بدون سرنشین به‌روزرسانی نشده است.

ماه ژانویه یک اجلاس مقدماتی با هدف بحث درباره تشکیل کارگروهی در خصوص جلوگیری از برخوردهای ادوات بدون سرنشین در دریا برگزار شد.

سمپوزیوم مذکور با برگزاری رزمایش نظامی مشترک سالانه آمریکا-فیلیپین که از فردا (دوشنبه) شروع می‌شود، همزمان شده است؛ رزمایشی که برای نخستین بار خارج از آب‌های ارضی فیلیپین رخ خواهد داد.

در ماه‌های گذشته تنش‌های فیلیپین و چین پیرامون ناحیه کم عمق «آیونگین شول» بیش از پیش تشدید شده است. مانیل کشتی‌های چینی را متهم به اذیت و آزار کشتی‌های خود در اطراف این ناحیه مورد مناقشه از جمله با استفاده از سلاح‌های آب‌پاش کرده است.

آمریکا، ژاپن و فیلیپین در یک اجلاس سه‌جانبه خود که هفته گذشته برگزار کردند یک توافق همکاری را امضا کرده و در آن به ابراز نگرانی از بابت آنچه «رفتار تهاجمی و خطرناک» چین در دریای چین جنوبی خواندند، پرداختند.

روز سه‌شنبه گذشته نیز واشنگتن و پکن تماس‌های نظامی سطح بالای خود را از سر گرفتند و در این راستا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای نخستین بار در دو سال گذشته با همتای چینی خود گفت‌وگو کرد. مقام‌های نظامی آمریکا و چین نشستی را در ماه جاری میلادی در هاوایی داشتند.

چین در حالی امسال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ تاکنون از این سمپوزیوم چندجانبه میزبانی می‌کند که برگزاری آن با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در روز سه‌شنبه همزمان می‌شود.

نیروی دریایی چین در جریان سمپوزیوم کینگدائو چند کشتی جنگی فعال خود را برای بازدید عمومی به در بندر کینگدائو به نمایش گذاشته است. این کشتی‌ها شامل ناوشکن‌های گویانگ و شیجیاژوانگ می‌شوند. این سمپوزیوم دو سالانه آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۲ در ژاپن برگزار شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897778

دیگر خبرها

  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن