Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور کامرانی گفت: توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، پس از موضوعات « علم و پژوهش »، « معنویت و اخلاق » و « اقتصاد»، نوبت به «عدالت و مبارزه با فساد» می رسد که در آن می توان ۲۵ نکته کلیدی را مورد کنکاش و فراکافت(تجزیه و تحلیل) قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بیانیه گام دوم انقلاب، ترسیمی کلی از « گذشته »، « حال » و « آینده » است که در آن چهار نقطه کلیدی « عظمت وقوع و ماندگاری انقلاب اسلامی »، « عظمت کارکرد انقلاب اسلامی تا به امروز »، « عظمت چشم اندازی که انقلاب اسلامی باید به آن برسد » و « عظمت نقش نیروهای جوان متعهد در مسیر پیش رو » وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام معظم رهبری اول خرداد ماه سال جاری مصادف با 16 رمضان در دیدار با دانشجویان به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند و « با تاکید بر اینکه انقلاب در 40 سال گذشته در عرصه های گوناگون بشری و ملی ازجمله سیاسی، اجتماعی، علمی، عدالت و آزادی، کارکرد برجسته و ممتازی داشته است، خاطرنشان کردند: اکنون ما نیازمند یک حرکت عمومی منضبط، پر سرعت و همراه با پیشرفت محسوس و با محوریت جوان متعهد و حزب الهی، به سمت چشم انداز و اهداف لند انقلاب اسلامی هستیم تا حضور تاثیرگذار جوانان در نظام مدیریتی کشور تحول بوجود آورد ».

 

خبرگزاری شبستان به منظور واکاوی بندهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب سلسله گفتگوهایی را با صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه را پیش بینی کرده است؛ در گام نخست به سراغ پروفسور « احسان کامرانی »، مسئول بسیج اساتید سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان رفته است.

 

پروفسور کامرانی سال 47 در بندرعباس به دنیا آمد و مقطع کارشناسی محیط زیست و شیلات را در دانشگاه تهران، کارشناسی پویایی شناسی جمعیت آبزیان از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای تولید و بهره وری در دانشگاه تربیت مدرس گذراند و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان در کارنامه دارد.

 

متن زیر مشروح مصاحبه خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان هرمزگان با پروفسور « احسان کامرانی » در رابطه با بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون گام دوم انقلاب است برای آشنایی به موضوع « عدالت و مبارزه با فساد » این بیانیه با ما همراه شوید.

 

پرفسور « احسان کامرانی »، مسئول بسیج اساتید سپاه امام سجاد(ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان به تشریح بند چهارم توصیه های امام خامنه ای(حفظه الله) پیرامون عدالت و مبارزه با فساد پرداخت و گفت: توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، پس ازعلم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد، نوبت به عدالت و مبارزه با فساد می رسد و در آن می توان 25 نکته کلیدی را مورد واکاوی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

 

وی در تبیین این نکات اظهار کرد: « تفکیک ناپذیر بودن عدالت و مبارزه با فساد » یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با موضوع بسیار مهم « عدالت و مبارزه با فساد » است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در رابطه با فساد نیز باید به سه نوع آن ازجمله « فساد اقتصادی »، « فساد اخلاقی » و « فساد سیاسی » پرداخته شود، افزود: در این بیانیه از هر سه نوع فساد به عنوان زلزله ای ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت نظام یاد شده است.

 

وی ادامه داد: مبارزه با فساد و بی عدالتی، مشروعیتی فراتر از مشروعیت های مرسوم و همچنین مبنایی تر از مقبولیت های اجتماعی و بسیار جدی تر و بنیادی تر از دیگر نظام های اجتماعی است.

 

پروفسور کامرانی تصریح کرد: وسوسه مال و مقام و ریاست از نمادهای فساد و بی عدالتی است که حتی در حکومت علوی نیز افرادی بودند که در آن پایشان لغزیده است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نسبت به خطر بروز این نوع تهدیدها در جمهوری اسلامی هشدار می دهند و معظم له بر بعید نبودن این گونه موارد نیز اذعان دارند.

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های استان هرمزگان به مقایسه مدیران کنونی با برهه زمانی که مسئولان و مدیران آن با یکدیگر مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می داند، پرداخت و گفت: متاسفانه امروز در این زمینه زنگ خطر باید به صدا درآید.

 

 

وی، وجود دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه کشور را برای مبارزه با فساد ضروری دانست و افزود: مبارزه با فساد به معنای واقعی ابتدا باید در درون دستگاههای حکومتی اتفاق بیفتد.

 

این استاد دانشگاه همچنین با پرداختن به مقایسه مدیران امروز با مدیران در دوران رژیم طاغوت، خاطرنشان کرد: مدیران رژیم سابق سر تا پا غرق در فساد و فسادپروربودند و خوشبختانه امروز این موضوع در بین مدیران بسیار کمتر شده است.

 

وی در عین حال اذعان کرد: وجود فساد حتی به میزان بسیار اندک آن در مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است.

 

کامرانی با ذکر این نکته که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: در نظام اسلامی همه به ویژه مدیران و مسئولان باید از شیطان حرص و لقمه حرام برحذر باشند.

 

وی نقش دستگاه های نظارتی و دولتی و قاطعیت و حساسیت آن ها در از بین بردن نطفه فساد در همان بدو شکل گیری و پیشگیری از رشد و ترویج آن را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: در امر مبارزه با فساد باید از وجود انسان های مومن، جهادگر، منیع الطبع که دستانی پاک و دلهایی نورانی دارند، استفاده شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان به مقایسه بعثت های الهی و نظام جمهوری اسلامی پرداخت و با بیان اینکه همواره موضوع عدالت در صدر اهداف همه آنها قرار داشته و دارد، ابراز داشت: انتظار صورت کامل عدالت در حکومت تنها مخصوص ولی عصر(عج) است، اما به طورنسبی همه جا وهمه وقت و برای همه و به ویژه حاکمان ممکن است.

 

وی ادامه داد: گام های بلندی در جمهوری اسلامی در رابطه با عدالت و مبارزه با فساد برداشته شده، ولی کافی نبوده است و باید کارهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 

پروفسور کامرانی با اذعان به اینکه باید از سکوت و پنهان سازی فساد که توطئه جدی دشمنان انقلاب است به جد پرهیز شود، تصریح کرد: امید مقام معظم رهبری به جوانان است که آینده کشور چشم انتظار آنهاست.

 

وی به تشریح اشاره رهبری به محرومیت ها وشکاف هایی عمیق طبقاتی به عنوان شاخص های بی عدالتی و فساد و تاکید معظم له به مسئولان برای رفع آنها پرداخت و عنوان کرد: ایشان در این بیانیه کشب ثروت حلال در جمهوری اسلامی را تشویق کرده اند.

 

مسئول بسیج اساتید سپاه امام سجاد(ع)، جلوگیری و ممانعت از تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان ندادن به ویژه خواران و مدارا نکردن با فریب گران اقتصادی را از جمله تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و افزود: اگر غیر از این باشد، به بی عدالتی می انجامد.

 

کامرانی اظهار کرد: غفلت نکردن از اقشار نیازمند حمایت یکی دیگر از تاکیدات ایشان است که اگر غیراز این باشد، شاخص بی عدالتی و فساد است.

 

وی در خاتمه گفت: چشم امید مقام معظم رهبری در اجرای شایسته همه این موارد به جوانان و همچنین سپردن زمام اداره بخش های مختلف کشور و مبارزه با فساد و تحقق عدالت به نسل جوان مومن، انقلابی و کاردان است.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن روزه اولی ها بیانیه گام دوم انقلاب توصیه های رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد

حسین پیمانی‌زاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با عنوان قلم ۷ به‌عنوان مهم‌ترین رویداد دانشجویی سال جاری است.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه اندیشه و نیز نشریات دانشجویی عنوان کرد: امسال با توجه به همین توان بالقوه، میزبانی هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به مشهد واگذار و دبیرخانه جشنواره ملی قلم ۷ در این واحد فعال شده و هماهنگی و پیگیری برگزاری شایسته جشنواره توسط مشهد درحال انجام است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جشنواره شعر مهدویت و امامت، راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع خلاق، برپایی اردو‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی برای دانشجویان، کارکنان و استادان و... را از دیگر برنامه‌های این حوزه برای سال جاری عنوان کرد. 

پیمانی‌زاد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال و نیز دیدار رمضانی با دانشجویان گفت: حوزه فرهنگی دانشجویی نیز با تداوم فعالیت در چارچوب دستورالعمل‌های فرهنگی، شعار و بیانات امسال رهبری را نیز سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. این حوزه درراستای توانمندسازی دانشجویان و ذیل شعار«هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» اقدام به برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی مهارتی خواهد کرد تا دانشجو در کنار کسب دانش، تخصص‌های عملی را نیز بیاموزد. 

وی ادامه داد: رهبری به مسئله توقع کار از تشکل‌های دانشجویی و نگاه تشکل‌ها به درون تا بیرون دانشگاه تأکید داشتند و این معاونت نیز با همین نگاه، فعالیت تشکل‌های دانشگاهی را تقویت خواهدکرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین از راه‌اندازی کلینیک مشاور امین در این دانشگاه خبر داد و از تداوم برپایی اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، اردوی زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی و... به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نام برد.

پیمانی‌زاد با تأکید بر توجه دانشگاه به امور زنان و وخانواده از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مسائل خانواده ویژه کارکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد. 

وی موضوع عفاف و حجاب را موضوع مهم دیگر فعالیت این معاونت عنوان کرد که با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، نشست و کارگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل