Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس، مخالف تفریح جوانان نیست اما با افرادی که با هنجارشکنی و عدم رعایت قوانین، آسایش عمومی و نظم جامعه را مختل کنند، قطعاً طبق قانون و با قاطعیت برخورد می‌کند.

به گزارش فارس، سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به ویژگی‌های دوران جوانی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های سنین جوانی، ابراز وجود است که این مساله به شکل و رفتارهای مختلف نشان داده می‌شود؛ اما یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر مطرح شده، دور دورکردن با ماشین‌های لوکس و به اصطلاح لاکچری است که تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی شده است و با ارتکاب تخلفات رانندگی، تردد را مختل نموده و بعضاً سد معبر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بسیاری از روانشناسان چنین افرادی را دچار اختلال روانی دیده شدن می‌دانند و در حقیقت با این حرکت‌ها سعی در جلب توجه دیگران می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ناجا، اشاره نمود که جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان‌ها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آن‌ها مقابله کند.

سردار هادیانفر با اشاره به فرمایشات معظم له و ضوابط قانونی برخورد با رانندگان حادثه ساز بیان داشت: قانونگذار برای برخورد با چنین مواردی پیش بینی‌هایی نیز داشته است؛ بر این اساس برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کسی با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از‌ کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: برابر این قانون، پلیس در برخورد با چنین پدیده‌هایی، برای برقراری نظم در عبور و مرور و ایجاد امنیت روانی در جامعه، با اقتدار با این گونه رفتارها برخورد قانونی انجام می‌دهد و در برابر قانون شکنان هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و بر همین مبنا پلیس راهور در سراسر کشور با چنین مواردی برخورد می‌کند و از منظر پلیس، همه در برابر قانون یکسان‌اند.

عالی‌ترین مقام راهور ناجا گفت: در مواردی خاص برای متخلفین از مقررات تشدید مجازات پیش بینی شده است که یکی از نمونه‌های ان ماده 718 ق.م.آ است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار عملکرد سال 97 در زمینه برخورد با دور دورهای غیر متعارف و تخلفات رانندگی عنوان کرد: همکارانم در سطح شهرهای بزرگ، 20 هزار و 669 نفر را اعمال قانون کرده‌اند، گواهی نامه یک هزار و 279 را ضبط، 12 هزار و 84 دستگاه خودرو را توقیف، یک هزار و 641 نفر به مراجع انتظامی و یک هزار و 228 نفر به مراجع قضائی ارجاع نموده‌اند.

وی در ادامه به نقش فرهنگ سازی در کاهش رفتارهای حادثه ساز برخی رانندگان اشاره و اعلام داشت: پلیس به عنوان مجری قانون، اعتقاد دارد برخورد درست با چنین پدیده‌هایی، نیازمند توجه به ابعاد فرهنگی آن است بر این اساس ضمن اجرا و اعمال قانون، باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه به آموزش‌های مؤثر بپردازند و خانواده‌ها نیز از نقش تربیتی خود غافل نشوند و نوجوانان و جوانان را با فرهنگ صحیح شهرنشینی و ترافیکی آشنا کنند، تا در آینده شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی رانندگان جوان قانون شکن نباشیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدیدتری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند، همانجا به صورت برخط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم، برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در ۶ طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده‌رو، توقفات دوبله و زیر تابلو را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان‌شاءالله یک نظم خاص و روان‌سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

کد خبر 845145 منبع: مهر برچسب‌ها پلیس راهور - شهر خبر مهم پلیس - جریمه و گواهینامه تهران

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • توقیف محترمانه خودرو یک خانم راننده توسط پلیس + فیلم
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است