Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@03:20:22 GMT

موانع پاکسازی مسیر رودخانه‌ها برای مدیران استان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۹۶۶

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معصومه مرادیان روز شنبه در کارگروه سیلاب استان قزوین گفت: همه دستگاه های استان باید برای پیش بینی و پیشگیری از مخاطرات سیلاب اقدام کرده و اقدامات لازم را در این زمینه اجرایی کنند.

این مسئول افزود: برای پاکسازی مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها از اقدامات غیرمجاز توسط عوامل انسانی باید حمایت همه جانبه‌ای از سوی دستگاه‌ها اجرایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اخیرا ریاست محترم قوه قضائیه و بازرسی کل کشور دستوری صادر کرده‌اند که نقش عوامل انسانی در تخریب سیلاب‌های اخیر مشخص شود و این نشان می‌دهد که نقش این عوامل در ایجاد خسارت‌های اخیر بسیار حائز اهمیت است.

مرادیان همچنین گفت: بررسی‌های صورت گرفته تاکنون نشان می‌دهد که اساسا نقش تجاوز انسان به طبیعت و اقدامات غیرقانونی از قبیل ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به خسارت‌های متعدد دامن زده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین به وجود برخی قوانین از سوی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و یادآور شد: وجود برخی قوانین باعث شده تا مدیران برای پاکسازی مسیر رودخانه‌ها با موانعی روبرو شوند که لازم است یک هماهنگی حقوقی در این رابطه صورت گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است

رئیس‌جمهور گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن طور که وعده داده شده است، اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم، سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تأمین آب در سمنان شد. البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: از این‌که نمی‌توانم به همه شهرها و بخش‌ها و روستاها سفر کنم عذرخواهی می‌کنم. به برخی از شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 745654

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب