Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو سایپا و ایران خودرو گفت: هفته گذشته بخشی از قطعات خودروهای انبار شده سایپا و ایران خودرو تأمین شد و به زودی علاوه برعرضه تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌شود.

 صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: به نمایش گذاشتن قطعات وارداتی مورد نیاز برای استارت‌آپ ها، صنعتگران، متخصصان، جوانان، صاحبان کارخانه‌هایی که در این حوزه‌ها مشغول هستند و… همه را پای کار می‌آورد و توان تولید داخل را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در کشور توان طراحی، ریخته‌گری، ماشین افزار و تأمین مواد اولیه مورد نیاز را داریم. درواقع تمام قطعاتی که در این نمایشگاه وجود دارد را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم. پیش از این هم می‌توانستیم این قطعات را تولید کنیم، اما غفلت کردیم.

نجفی ادامه داد: ۴,۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه‌سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگی‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. می‌توانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش می‌کنیم آن‌ها هم ما را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودروها تکمیل می‌شوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از ۲۰۰۰ خودرو عرضه می‌کنند و این نشان دهنده تلاش آن‌ها است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار می‌دهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم.

نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط می‌شود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایه‌ای شدن خودرو، دلال‌ها و حتی فضای مجازی مربوط می‌شود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه (۳۱ فروردین) با حضور در فرهنگسرای نیاوران از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآنی روایت باران بازدید کرد.

وزیر فرهنگ پس از پایان این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خودش را حامی بخش خصوصی و مردمی می داند چراکه وظیفه ما حمایت گری، نظارت و تنظیم گری است و هر میزان جریان مردمی حضور قوی‌تری داشته باشند می‌شود امیدوار بود این کار ادامه یابد و رشد کند.

وی افزود: این حوزه در کشور ما با سابقه است و در آن پیشتاز هستیم به ویژه در حوزه خوشنویسی مزیت مطلقی در جهان اسلام داریم که به دلیل وجود آیات و روایتی است که زبان بین‌المللی ما مسلمانان محسوب می‌شود و همه جا قابل ارائه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: چند سال قبل که به شهر ونیز رفته بودیم آثار آقای بدرالسما «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت با وجود اینکه با نگاهی دینی و قرآنی بود، در اروپا و در دوسالانه ونیز بسیار مورد استقبال واقع شد.

اسماعیلی یادآور شد: تاکید کردم امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران به ویژه کارهای دینی و قرآنی اختصاص دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما نیز این رویکرد را دنبال می‌کنیم و در بسیاری از دیدارهای دو جانبه با وزرای کشورهای مسلمان آثاری را که براساس عرف دیپلماتیک هدیه می‌دهیم، اغلب آثار هنرمندان ایرانی به ویژه خوشنویسان است.

رئیس شورای هنر در مورد برگزاری اکسپو تصریح کرد: مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه اخذ کردیم که اواخر اسفند توسط آقای رئیس جمهور ابلاغ شد و گام بسیار مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، انشاالله بازار هنری ایران را از امسال اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: بنا داریم جریان هنر تجسمی به رشد مورد نظر در سال جاری و سالهای آینده برسد.

در زیر فیلم این بازدید را ببینید:

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار حسین امیرعبداللهیان با دستیار ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد
  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم