Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: حدود ۳۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال گذشته با تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بدون اولویت دهی به کالاهای اساسی توزیع شد و به فضای رانتی دامن زد.

سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر تشکیل بازار متشکل ارزی و انتخاب اعضای هیئت مدیره آن، گفت: به هر میزان که تقاضا برای ارز به بازار متشکل ارزی هدایت شود عمق بیشتر پیدا می کند، لکن فعلاً امکان رقابت را فراهم کرده اند تا در فضایی رقابتی کشف قیمت ارز را فراهم کنند و اگر منابع درآمدی ارزی دولت به این بازار هدایت شود می تواند به کاهش توزیع رانت در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مصوبه دولت برای تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی در فروردین سال گذشته، افزود: از زمان اعلام تصمیم دولت برای تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی با آن مخالفت کردیم انتظار این بود که روندی از سوی دولت در پیش گرفته شود که به سمت حذف رانت ها حرکت کند، اما اعلام نرخ ارز ثابت 4 هزار و 200 تومانی به فضای رانتی دامن زد.

30 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در نیمه نخست سال گذشته حیف و میل شد

وی ادامه داد: علیرغم اینکه مجلس از ابتدا به غیرکارشناسی بودن و توزیع رانت با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی تاکید کرد، اما دولت روی اجرای این تصمیم خود اصرار ورزید و چند ماهی با هدر رفت حجم بالایی از منابع ارزی به این شکل سپری شده و فرصت های زیادی از کشور سلب شد.

حسینی با بیان اینکه حدود 30میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال گذشته با تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی بدون اولویت دهی به کالاهای اساسی توزیع شد، تاکید کرد: پس از این تاریخ دولت به دلیل اعمال فشارها از سوی مجلس به سمت تشکیل بازار ثانویه ارز حرکت کرد و پس از یک سال به سمت تشکیل بازار متشکل ارزی می کند، در حالی که اواخر سال ٩٦ و نیز فروردین ٩٧سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم تشکیل این بازار را مطرح کرده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیده فاطمه حسینی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم