Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@20:24:52 GMT

حمله به سرورهای SharePoint مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۶۰۸۲

حمله به سرورهای SharePoint مایکروسافت

ایتنا - حملات در اواخر آوریل شروع شدند. مرکز امنیت سایبری کانادا نخستین بار در ماه گذشته هشداری ارسال کرد، و سپس مسئولانی از مرکز ملی امنیت سایبری سعودی (NVSC) یک هشدار امنیتی ثانویه را در روزهای اخیر ارسال کردند. آژانس‌های امنیت سایبری کانادا و عربستان سعودی درباره حملاتی هشدار داده‌اند که حداقل دو هفته است در جریان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از zdnet، این آژانس‌ها گفته‌اند که گروه‌های هکری با هدف بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری اخیرا پچ شده و دسترسی یافتن به شبکه‌های سازمانی و دولتی در حال حمله به سرویس‌های شرپوینت مایکروسافت هستند.
 
نقیصه امنیتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته در این حملات به عنوان  CVE-2019-0604 ردگیری شده که مایکروسافت در آپدیت‌های امنیتی منتشر شده در فوریه، مارس و آوریل امسال برای آن پچ ارائه کرد.
 
مایکروسافت در آن زمان گفت که: «یک مهاجم که با موفقیت از این آسیب‌پذیری بهره‌برداری کرد توانست کد دلخواهی را در زمینه مخزن اپلیکیشن شرپوینت و حساب مزرعه سرور شرپوینت اجرا کند».
 
حملات در اواخر آوریل شروع شدند. مرکز امنیت سایبری کانادا نخستین بار در ماه گذشته هشداری ارسال کرد، و سپس مسئولانی از مرکز ملی امنیت سایبری سعودی (NVSC) یک هشدار امنیتی ثانویه را در روزهای اخیر ارسال کردند.
 
هر در آژانس امنیت سایبری گزارش کردند که دیده‌اند مهاجمان بر سرورهای شرپوینت مسلط شده و ورژنی از پوسته وب China Chopper را در آن قرار دادند که نوعی از بدافزار است که بر روی سرورهایی نصب می‌شود که به هکرها امکان اتصال پیدا کردن به آن صدور فرمان‌های مختلف را می‌دهد.
 
یک پژوهشگر امنیتی در At&T به ZDNet گفت که جالب است که هر دو دولت کانادا و عربستان سعودی نصب China Chopper را در آغاز این حمله گزارش کردند.
 
مراجع کانادایی گفتند که «محققان مورد اعتماد سیستم‌های دستکاری شده متعلق به بخش‌های آکادمیک، زیرساختی، صنایع سنگین، تولیدی و تکنولوژی را شناسایی کرده‌اند».
 


در سوی دیگر، مسئولان سعودی نگفتند که چه مهاجمانی پشت این حمله بوده‌اند، ولی یک نتیجه پس از وقوع حمله را از یکی از شبکه‌های قربانی منتشر کردند، که نشان می‌دهد چگونه مهاجمان از «اسکریپت‌های PowerShell  برای دسترسی بیشتر و اجرای عملیات شناسایی داخلی در شبکه استفاده کردند».
 
آنها همچنین گفتند که این حملات که سازمان‌های سعودی که از سرورهای همکاری تیمی شرپوینت استفاده می‌کردند را هدف قرار داده بودند حدود دو هفته ادامه داشتند، که نشان می‌دهد شروع حملات همزمان با هشداری بوده که از سوی آژانس کانادایی صادر شده بود.
 
با اینکه ممکن است به نظر برسد که این حملات به شکلی به هم مرتبط بوده‌اند، ولی شواهد کنونی موید این تئوری نیستند.
 
به سازمانهای مورد حمله قرار گرفته توصیه شده که اگر امکان اعمال پچ‌ها را نداشته باشند سرورهای شرپوینت را پشت یک فایروال قرار دهند که تنها بر روی شبکه‌های داخلی قابل دسترسی است.
  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا