Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ آزاد کشورمان به دیدار فینال و ۳ نمایندهدیگر به دیدار رده بندی رقابت‌های بین المللی کشتی جام ماتئو پلیکونه شهر ساساری ایتالیا راه یافتند. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شود از ظهر امروز آغاز شد. در پایان دیدار‌های مقدماتی محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، احمد بذری در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و عباس فروتن و حامد طالبی زرین کمر در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نادر حاج آقا نیا در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک و نادر حاج آقا نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هم رفتند که حاج آقا نیا با نتیجه ۵ بر ۴ سرلک را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دارت کاپیلان از کانادا با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. حاج آقا نیا در این دیدار به مصاف چانگ گیون پارک از کره جنوبی می‌رود. سرلک نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت. ضمن اینکه تیم ایران در اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار شد و محمدباقر یخکشی در دور اول مقابل محمد لاکل از الجزایر با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد الک هوور از آمریکا گذشت و در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب راهول آواره از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. یخکشی در این مرحله مقابل اولدزیسلاو آندریف از بلاروس را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با رسول کالیف دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از قزاقستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل سایاتبک اوکاسوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاق مقابل کشتی گیر روس در دور بعد، یزدانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست رمضان رمضان اف از روسیه را با نتیجه ۱۴ بر ۸ مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل گئورگی کولی اف از بلاروس با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، امامی به دیدار رده بندی راه یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف میهایل گئورگیف از بلغارستان برود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد سلیمان اوماروف از ترکمنستان گذشت وی در دور دوم مقابل ختیگ سابولوف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست سابولوف مقابل فرانک چامیزو قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا، نخودی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر دامیان ویلیا از اسپانیا را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله احمد آیبویف از فرانسه را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به مصاف عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره آسیا و نقره زیر ۲۳ سال جهان از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌ها با حضور ۷ کشتی گیر در دو گروه برگزار شد که علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر ارشک محبی دیگر نماینده کشورمان را مغلوب کرد و بعنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی رفت. ارشک محبی نیز مقابل ویکی از هند با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و بعنوان نفر دوم گروه راهی دیدار نیمه نهایی شد. علیرضا کریمی در مرحله نیمه نهایی مقابل نورگالی نورگایپولی از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز و راهی دیدار فینال شد. ارشک محبی نیز در دیدار نیمه نهایی مقابل باتیربک چاکولوف قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. کریمی در دیدار فینال به مصاف چاکولوف از روسیه می‌رود و محبی نیز در دیدار رده بندی با نورگالی نورگایپولی از قزاقستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سیمونه یاناتونی از ایتالیا را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ایگور اووسیانیکوف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از روسیه با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. در همین وزن حامد طالبی زرین کمر پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آبراهام کونیدو روانو از ایتالیا با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله در مصاف با بک دولت آلمنتای از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال این وزن بین حامد طالبی زرین کمر و عباس فروتن برگزار می‌شود.

رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان مذکور امشب برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتی کشتی آزاد فرنگی کاران یونس امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فینالیست ایران در روز دوم کشتی فرنگی آسیا

سعید اسماعیلی، محمدرضا رستمی و رسول گرمسیری و محمدهادی ساروی فرنگی‌کاران وزن‌های ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان به فینال پیکارهای قهرمانی آسیا راه یافتند.

به گزارش تابناک ورزشی، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از روز گذشته در بیشکک پایتخت قرقیزستان آغاز شد و امروز (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد. مسابقات پنج وزن دوم امروز برگزار خواهد شد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جوی هوانگ از چین‌تایپه را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم مقابل اسلام‌جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله برابر ژولامان شارشنبیکوف دارنده ۲ طلا و ۲ نقره جهان از قرقیزستان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. وی دراین مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اسماعیلی در دیدار پایانی با رازاک بیشیکیف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم جی لنگ از چین را ۵ بر ۳ شکست داد و به نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت و باید به مصاف شینگو هارادا از ژاپن برود.

دروزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم سیجین یانگ از کره‌جنوبی را ۸ بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله و در یک مبارزه پر افت و خیز با نتیجه ۷ بر ۷ از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت و برای کسب مدال طلا تایزو یوشیدا از ژاپن را پیش رو خواهد داشت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم بالتمونخ از مغولستان را ۹ بر صفر شکست داد و به جمع چهار نفر برتر این وزن رفت. وی در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره‌جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با یوسوف ماتسی‌اف از قزاقستان مبارزه می‌کند.

دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم امروز از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز خواهد شد.

نمایندگان ایران روز گذشته و در پایان مسابقات پنج وزن نخست، ۲ طلا، یک نقره و یک برنز گرفتند. ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

دیگر خبرها

  • پهلوانان ایران در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • صعود ۴ کشتی‌گیر به فینال قهرمانی آسیا
  • شاهکار فرنگی‌کاران؛ صعود ۴ کشتی‌گیر به فینال قهرمانی آسیا
  • ۴ فینالیست ایران در روز دوم کشتی فرنگی آسیا
  • صعود ۴ کشتی‌گیر به فینال قهرمانی آسیا/ ده‌بزرگی در رده‌بندی
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| ساروی، گرمسیری، رستمی و اسماعیلی به فینال رسیدند
  • آتش‌بازی اسماعیلی برای صعود به فینال
  • میرزازاده، علیزاده و دادمرز به دیدار فینال راه یافتند/عبدی و محمدی به رده بندی رفتند
  • صعود سه فرنگی‌کار کشورمان به فینال آسیا
  • صعود علیزاده و میرزازاده به فینال قهرمانی آسیا/ شانس ۳ طلا و ۲ برنز ایران در ۵ وزن نخست