Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:07:19 GMT

جلیقه‌زردهای فرانسه دست‌بردار نیستند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۶۳۱۴

جلیقه‌زردهای فرانسه دست‌بردار نیستند

بیست و هشتمین شنبه اعتراضی جلیقه‌زردهای فرانسه این هفته هم با خشونت شدید نیروهای پلیس و بازداشت بیش از ۶۰ نفر همراه بود. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بیست و هشتمین شنبه اعتراضات در سراسر فرانسه برخوردهای پلیسی تشدید شده و تا پیش از ظهر، 64 نفر فقط در پاریس بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زردادامه اعتراضات فعالان جنبش جلیقه زرد فرانسهدرگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد در استراسبورگ

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 آغاز شده و علی‌رغم عقب‌نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده‌اند. بیش از دو هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده‌اند.

پارلمان فرانسه اخیراً لایحه «ضدخرابکاری» دولت فرانسه را که با هدف تشدید برخورد با اقدام‌های مخرب معترضان تدوین شده بود، تصویب کرد ولی این قانون روز پنجشنبه از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه‌زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان‌دهنده روحیه دیکتاتوری اوست و خواهان استعفای او هستند.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از یک منبع آگاه نوشت که پلیس فرانسه فردی را که تهدید به انفجار خود کرده بود، در کنسولگری ایران در پاریس دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری ارویترز نوشت: پلیس فرانسه پیشتر این مکان را محاصره کرده بود.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در پلیس فرانسه نوشت که این فرد ساعت ۱۱ به وقت محلی وارد کنسولگری شده و شی‌ای را که به نظر نارنجک به نظر می‌آمد به همراه یک جلیقه انتحاری حمل می‌کرد.

تارنمای روزنامه فرانسوی لوپوئن نیز مدعی شده بود که سفارت ایران درخواست مداخله پلیس را داده و فعالیت خط ۶ متروی پاریس به دلایل امنیتی متوقف شده بود.

اطلاعات بیشتری در مورد این رخداد منتشر نشده است.

کد خبر 746012

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه
  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس | عامل تهدید بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان