Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کافه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، اهالی روستای ترونیان در شمال جزیره بالی در اندونزی از سنتی قدیمی پیروی می‌کنند که این سنت امروزه باعث جذب شمار زیادی از گردشگران به این روستا شده است.

آنچه باعث جذب گردشگران به این روستا شده است، قبرستان قدیمی این روستاست که ۱۱۰۰ سال از پایه‌گذاری آن می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی این روستای کوهستانی که پوشش جنگلی دارد، مردگان خود را به این قبرستان آورده و بدون آنکه آن‌ها را در خاک قرار دهند، گوشه‌ای رها می‌کنند. برخی از روستاییان که احترام بیشتری برای مردگان خود قائل هستند، اتاقکی از گیاه بامبو برایشان می‌سازند تا طعمه حیوانات نشوند و اسکلت بدن آن‌ها سالم باقی بماند. همچنین در مواردی برای مردگان شمع روشن می‌کنند.

مردم روستای ترونیان معتقدند این سنت نوعی احترام به مردگانشان است؛ فقط افراد متاهل به این شیوه تشییع می‌شوند. کودکان و افراد مجرد زیر خاک دفن می‌شوند. همچنین قانون سختگیرانه دیگری وجود دارد که فقط مرد‌ها اجساد را به گورستان می‌برند و پس از تمیز کردن آن‌ها با آب باران و پارچه پیچ کردن، اجازه حضور زنان را می‌دهند. هنگام ورود اجساد به گورستان نیز زنان اجازه حضور ندارند. روستائیان معتقدند اگر هنگام ورود جسد به قبرستان زنی حضور داشته باشد زلزله و آتشفشان رخ می‌دهد.

هنگامی که گوشت اجساد فاسد شده و از بین می‌رود، اسکلت‌ها به مکان دیگری از قبرستان انتقال داده می‌شود. گاهی اوقات نیز، اجساد بدون تغییر مکان در محل خود باقی می‌مانند. اما در نهایت، پس از باقی ماندن اسکلت، جمجمه جدا شده و به محل دیگری منتقل می‌شود. این سنت از سال ۱۳۴۰ میلادی در این جزیره اجرا می‌شود.

آنچه درباره این قبرستان بسیار جالب است وجود انبوه درختان تارو مینان (Taru Menyan) است که به واسطه بوی خوشایندی که از این درختان ساطع می‌شود بوی گوشت فاسد شده اجساد به مشام نمی‌رسد. همچنین رایحه این درختان بوی اجساد را خنثی می‌کند.

گردشگران برای سفر به این روستا و بازدید از گورستان باید مسیر سه ساعته را با قایق بپیمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد

به گفته مقامات غزه، گور‌های دسته‌جمعی که در دو بیمارستان این منطقه کشف شده و اجساد ۳۹۲ نفر در آن دفن شده بود، شواهد هولناکی از شکنجه، مثله شدن و اعدام را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد برخی افراد زنده به گور شده باشند.

به گزارش الجزیره، در ششمین روز متوالی حفاری برای یافتن اجساد در جنوب غزه، محمد موغیر، یکی از اعضای دفاع مدنی غزه گفت که ۱۰ تن از اجساد با دست‌های بسته شده پیدا شدند. همچنین به چند جسد لوله‌های پزشکی متصل بود که نشان می‌دهد احتمالا زنده به گور شده‌اند.

این مقام فلسطینی گفت: «ما برای تقریباً ۲۰ جسد که فکر می‌کنیم زنده به گور شده‌اند، نیاز به بررسی پزشکی قانونی داریم». 

موغیر که مدارک تصویری از بقایای اجساد کودکان را نشان می‌داد، گفت: «چرا باید در گور‌های دسته جمعی اجسادی از کودکان وجود داشته باشد؟» و افزود که شواهد نشان می‌دهد سربازان صهیونیست مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده‌اند.

از سوی دیگر، یمن ابوسلیمان، رئیس بخش دفاع مدنی شهر «خان یونس» که بیمارستان «ناصر» در آن واقع است، گفت که سه گور دسته جمعی جداگانه در این بیمارستان پیدا شده است: یکی پشت سردخانه، یکی جلوی سردخانه و دیگری در نزدیکی ساختمان دیالیز. او گفت که از میان ۳۹۲ جسد کشف شده، فقط ۶۵ تن توسط اعضای خانواده‌شان شناسایی شدند و باقی به علت مثله شدن، شکنجه، تجزیه و مشکلات دیگر قابل شناسایی نیستند. ابوسلیمان همچنین افزود که اجساد «کنار هم چیده شده بودند» و نشانه‌هایی از اعدام هم در آنان وجود داشت.

گفتنی است، این هفته کشف یک گور دسته جمعی داخل بیمارستان ناصر در شهر خان یونس با موجی از غم و اندوه فلسطینیان مواجه شد و محکومیت سازمان ملل را در پی داشت. پس از عقب‌نشینی نیرو‌های اشغالگر از این بیمارستان در هفتم آوریل، تا کنون بیش از ۳۰۰ جسد در بیمارستان کشف شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که اجساد بیشتری در بیمارستان الشفاء شهر غزه پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • (تصاویر) اوراقچی‌های تهران؛ باغ‌هایی که گورستان ماشین شده‌اند
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رمزگشایی از گورستان تاریخی هفتاد ملا (+عکس)
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»