Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از ارسال دو هزار و 796 واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان در نیمه نخست ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 824 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که یک هزار و 330 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 66/5 درصد اهداکنندگان مستمر، 24/2 درصد اهداکنندگان باسابقه و 9/3 درصد برای اولین بار خون اهدا کردند و از مجموع اهداکنندگان در نیمه نخست ماه رمضان، سه درصد را بانوان و 97 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون استان یزد همچنین از مردم خواست با مراجعه به مراکز انتقال خون، نیاز بیماران نیازمند را تامین کنند.
تقوایی گفت: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خون از شهروندان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون نیاز بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها را تامین کنند.
وی با اشاره به زمان خونگیری در ماه رمضان افزود: پایگاه مرکزی یزد واقع درصفاییه میدان ابوذر، شیفت صبح از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۳:۱۵ وشیفت عصر از ساعت ۱۷:۴۰ الی 23:10 ، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ صبح الی 12:30، پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان شیفت صبح از ساعت ۷ الی ۱۳ وشیفت عصر از ساعت ۲۱ الی ۲۳ بجز ۵ شنبه‌ها و پایگاه انتقال خون شهرستان میبد از ساعت ۸ الی 12:30 مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کل انتقال خون استان گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد انتقال خون ماه مبارک رمضان فرآورده های خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات کوهستان بل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس هلال‌احمر اقلید گفت: در پی دریافت گزارشی از مرکز اورژانس مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات قله بل، یک تیم ۴ نفره از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان بل، با خودرو آمبولانس به محل حادثه اعزام‌ شدند.

هادی مهندسی افزود: نجاتگران پس از ۲ ساعت پیمایش سرعتی از مسیر صعب العبور و برفی، به مصدوم که مردی ۲۹ ساله بود رسیدند و بعد از اقدامات پیش بیمارستانی، فرد مصدوم را به پایین کوه انتقال دادند.

وی اعلام کرد: نجاتگران پایگاه کوهستان بل با برپایی کارگاه‌های مختلف برف و فنی، بسکت را از ارتفاع ۳  هزار متری قله به پایین کوه انتقال و به بیمارستان ولی عصر اقلید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • انتقال خون ایلام آماده پذیرش اهداکنندگان
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات کوهستان بل
  • مراجعه بیش از ۵۹ هزار نفر به اورژانس‌های ایلام
  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • دختر بچه گم شده در ساحل بوشهر به آغوش خانواده بازگشت
  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز