Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز شنبه اعلام کرد به مارتین گریفیتس فرستاده خود به یمن اعتماد کامل دارد.

آنتونیو گوترش این مطلب را در واکنش به نامه عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، اعلام کرد که طی آن ضمن مخالفت با ادامه فعالیت گریفیتس وی را به جانبداری متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات صنعا معتقدند هدف هادی از ارسال این نامه مانع تراشی در مسیر صلح و اجرای توافق سوئد است.

علی القطان، گزارشگر شبکه العالم با اشاره به سیلی محکمی که گوترش در واکنش به نامه منصور هادی درباره گریفیتس به صورت وی نواخت، افزود: گوترش همچنین بر پایبندی سازمان ملل به توافقنامه سوئد و کاستن از رنج‌های مردم یمن برای کمک به حل بحران انسانی در این کشور تاکید و به هادی گوشزد کرد فرستاده ویژه وی تلاش‌های خود را برای کمک به طرفین یمنی در عمل به تعهدات خود افزایش خواهد داد.

موضع گوترش همچنین پاسخی مستقیم به تبلیغات رسانه‌های سعودی است که مدتی است از پایان قریب الوقوع ماموریت گریفیتس و شکست ماموریت وی سخن می‌گویند. حملات علیه گریفیتس در پس استقبال وی از اقدام یکجانبه جنبش انصارالله و عقب نشینی از سه بندر راس عیسی، الحدیده و الصلیف در استان الحدیده آغاز شد. گریفیتس این عقب نشینی را دستاوردی مهم دانست و همین امر گروه منصور هادی و کشور‌های متجاوز را به خشم آورد، زیرا برای جامعه بین المللی مشخص شده بود چه کسانی مانع اجرای توافق استکهلم می‌شوند.

مقامات صنعا مخالفت منصور هادی با ادامه ماموریت گریفیتس را تلاشی مذبوحانه برای کارشکنی در مسیر صلح و اجرای توافقنامه سوئد می‌دانند.
محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نامه منصور هادی را به منزله مخالفت وی با گفتگو با طرف‌های دیگر دانست و تاکید کرد موضع منصور هادی مهر تاییدی بر موضع صنعاست که می‌گوید متجاوزان هیچ کاری برای صلح نکرده اند و در آینده نیز نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • پسر منصور پورحیدری: حسینی باید تشویق می شد، نه تنبیه؛ مخالفت با استقلال در حال علنی شدن است
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • واکنش بانک شهر به خرید سهام باشگاه پرسپولیس+عکس
  • دعوای تند و عجیب هادی چوپان و رئیس فدراسیون پرورش اندام: او بیمار است!