Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@12:40:03 GMT

کره شمالی:شرط شروع گفت و گوها تغییر مواضع آمریکاست

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۶۶۷۶

ساعت 24- کره شمالی امروز اعلام کرد که مذاکرات به بن بست رسیده این کشور با آمریکا از سر گرفته نمی شود مگر اینکه واشنگتن مواضع و راهبردهای گذشته را کنار بگذارد.

خبرگزاری کره شمالی از قول یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از وی برده نشده آورده است : تنها راه شروع گفت و گوهای دو کشور این است که آمریکا با روشهای محاسباتی جدید گام به مذاکرات بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو همچنین مقصر فروپاشی گفت و گوهای دو کشور و متوقف شدن دیدارهای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را روشهای نادرست و اشتباهات مکرر واشنگتن دانست.

سخنگوی کره شمالی تاکید کرد که گفت و گوهای این کشور با آمریکا نه تمدید می شود و نه از سرگرفته خواهد شد. آمریکا اشتباه می کند که کره شمالی را مسوول شکست مذاکرات معرفی می کند. این کشور اگر با روشی جدید و محاسباتی تازه به میز مذاکرات برگردد، امکان گفت و گو فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد که اقدامات خصمانه آمریکا باعث بی اعتمادی فزاینده در کره شمالی شده است. گفت و گوها حتی یک قدم هم به پیش نخواهد رفت. شرایط حتی با دشمنی های آمریکا به مراتب بدتر خواهد شد و واکنش کره شمالی هم شدیدتر خواهد بود.

از زمانی که آمریکا به بهانه تحریمهای سازمان ملل یک کشتی کره شمالی را توقیف کرد، این کشور لبه تیز انتقادهای خود را متوجه واشنگتن کرده و مناسبات دو طرف تیره تر شده است. 

کره شمالی می گوید که توقیف این کشتی با روح گفت و گوهای سران دوکشور در یک سال قبل در سنگاپور همخوانی و سازگاری ندارد و بنوعی انکار توافقات گذشته محسوب می شود. 

پس از شکست دومین دور گفت و گوهای سران دو کشور در ویتنام در ماه فوریه امسال ، مذاکرات به بن بست رسیده و کره شمالی در هفته های گذشته چندین بار اقدام به پرتاب  موشک و راکت کرده و آمریکا نیز این پرتاب ها را تخطی از قطعنامه های سازمان ملل دانسته است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟