Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:03:13 GMT

آمار ابتلا به سرطان در ایران

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۶۶۸۰

آمار ابتلا به سرطان در ایران

خبرگزاری تسنیم: کامران باقری لنکرانی امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گوارش با شعار تشخیص زودهنگام سرطان‌های گوارشی اظهارداشت: امروزه در کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۰ نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شود که این رقم در دیگر کشورها از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه شیوع سرطان در کشور نگران‌کننده نیست، گفت: براساس آمارها سالانه در کشور ۱۱۰ هزار نفر که ۵۵ هزار نفر آنان مرد و مابقی زن هستند به سرطان مبتلا می‌شوند و فوت می‌کنند که با تشخیص زودهنگام سرطان‌ها درمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنکرانی افزود: در بین سرطان‌های پر شیوع در کشور مردان رتبه اول سرطان معده و بانوان رتبه اول سرطان پستان را دارند و پس از آنها سرطان روده بزرگ ثبت شده همچنین سرطان کبد و لوزالمعده رو به افزایش است.

لنکرانی با تاکید بر تشخیص زودهنگام انواع سرطان‌ها افزود: چنانچه افراد با مشاهده هرگونه تغییرات در گوارش و مدفوع خود باید آزمایشات مربوطه را انجام دهند تا در برابرانواع سرطان‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی مراقبت از افراد سالمند در برابر انواع سرطان‌ها را مهم توصیف کرد و گفت: ۱۵.۶ درصد مردان در سن زیر ۷۵ سال مبتلا به سرطان می‌شوند که در بین زنان این رقم کمتر از ۱۲.۶ درصد ثبت شده است.

لنکرانی به علائم هشدارها در سوءهاضمه، کاهش وزن، تغییر رنگ در اجابت مزاج، تغییرخون در مدفوع و انجام آزمایش خون نهفته در مدفوع به عنوان پیشگیری در ابتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: این علائم بیانگر سرطان نیست بلکه افراد باید نسبت به این علائم حساس باشند و به پزشک مراجعه و آزمایشات مربوطه را انجام دهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار ابتلا سرطان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها