Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران با اشاره به توجه بیشتر مدیران به طرح‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران قابلیت اجرایی پیدا کند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین زادگان امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های برنامه عملیاتی پیش بینی و تامین منابع است که باید جایگاه شاخص‌های توسعه استان با مدیریت و  برنامه‌ریزی  را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته ای جهت بررسی و پایش فعالیت پسماند، گردشگری، جهاد، صنعت معدن با حضور دانشگاه‌ها تشکیل شود.

استاندار مازندران گفت: بحث توسعه مازندران نتایج کار تحقیقاتی و به دستگاه‌های اجرایی اعلام و در جلسه بعد آخرین وضعیت برنامه توسعه استان مورد بازنگری قرار گرفته است.

حسین زادگان بیان کرد: عملکرد پروژه اقتصاد مقاومتی  نیز طبق اسناد بالادستی و سند توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور است و با توجه به رویکرد جدید شرایط اقتصادی و سیاسی اجتماعی فرهنگی تحریم‌ها، فرصت‌ها، مزیت‌ها 38 پروژه اقتصاد مقاومتی که وابستگی کمتر به بودجه دولتی داشته و در بخش محرک پیشرفت استان مانند اشتغال تولید صادرات رونق تولید موثر دارد.

وی بیان کرد: انطباق حداکثری پروژه‌های بالادستی طبق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که طبق بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب است.

جزییات ابلاغ 76 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به 19 دستگاه در سال 98 +سندآیت‌الله جنتی: آمریکا با ایران وارد جنگ نمی‌شود/ مسئولان بر تحقق اقتصاد مقاومتی تمرکز کنندتوسعه زیرساخت‌های صنعتی ایلام در اولویت نخست ستاد اقتصاد مقاومتی است

استاندار مازندران گفت: پایش و رصدی برنامه توسعه استان انجام شد چون برخی از حوزه‌ها به تناسب شرایط استان مانند کشاورزی یا فعالیت آی تی و یا آی سی تی همچنین تنوع شرکت‌های استارت آپ ، اولویت‌ها تغییر کرد.

وی گفت: طرح سیماک به درستی اطلاع رسانی شود که با اجرای آن روند اداری و هزینه‌ها  و فساد اداری کاهش یافته و همچنین افرایش منزلت و جایگاه مردم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نیز با اشاره به اینکه رویکرد انتقال پروره مزیت و فرصت استان، منابع طبیعی، اقتصاد و فرصت‌ها با توجه به شرایط موجود است، گفت: نیازهای جدی استان گردشگری داخلی، توسعه صادرات، پسماند، پساب، کاربری اراضی، بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه است که باید نظام تصمیم‌گیری جهت بهبود فضای کسب و کار  در نظام اداری توجه شود.

غلامی راد گفت:  از 38 پروژه اقتصاد مقاومتی، 17 پروژه مستمر و  21 پروژه جدید  است. در حوزه برنامه دوم طرح توسعه غیر نفتی طرح‌های پرورش ماهی، طرح توسعه تجهیز و تکمیل محصولات شیلاتی، تکمیل تجهیز پایانه گل و گیاه، شناسایی بازار مصرف صادرات و واردات تجمیع شرکت‌های حمل و نقل، توسعه صنایع دستی در روستاها است.

انتهای پیام/ن

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را تا تیر سال جاری با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ تکمیل کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای ۱۴۰۳ برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و زمان‌بندی پروژه‌های سال جاری، تکمیل مقدمات و طراحی آن، همچنین اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سبدهای زمانی سه ماهه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای در شهرداری با بخش‌های مختلف از جمله مناطق و معاونت‌ها برگزار و درباره زمان‌بندی پروژه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها هماهنگی و مذاکرات لازم انجام شده است، افزود: از دیگر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای ارائه ۶۰ خدمت اصلی شهرداری اصفهان به‌منظور تحقق منطقه غیرحضوری بوده است تا از طریق برنامه «اصفهان من» به سوی ارائه خدمات غیرحضوری و حذف مراجعه شهروندان گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تیم پروژه، شرح وظایف مشخصی تعریف و این تیم در منطقه ۶ شهرداری مستقر شده است تا خدمات غیرحضوری کلید بخورد و به مرور خدمات به سایر مناطق تسری پیدا کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری) را داریم که این هفته (ششم اردیبهشت) با محوریت ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در سالن اجتماعات قطار شهری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسائل شهری استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را آغاز کردیم و تا تیرماه سال جاری سعی می‌کنیم این برنامه با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها نهایی و ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ این برنامه عملیاتی تکمیل می‌شود، گفت: برای توسعه و ترویج صنایع دستی، در تعامل مشترک با اداره کل میراث فرهنگی خانه امین‌ التجار را به‌عنوان فضایی برای گردهمایی، تعامل و هم‌اندیشی ذی‌نفعان حوزه صنایع دستی از دستگاه‌ های دولتی، مردم و ان‌جی‌اوها در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 746832

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • برای ورود مردم به اقتصاد راه پیدا کنید
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی