Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا نیکنام گفت: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی طی هفته گذشته ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۱۲۰۱ متر و با دبی ۳۳ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۶۵۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع آب‌های زیرزمینی، با تلاش اکیپ گشت و بازرسی آب‌های زیرزمینی امور در بخش آب‌های زیرزمینی، یک مورد جلوگیری از اضافه برداشت (جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز از چاه مجاز) با حجم آب صرفه‌جویی شده ۴۱ هزار و ۲۹۱ متر مکعب و با دبی ۱.۵۴ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور انجام شده است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی هفت مورد کنترل بهره‌برداری و با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب هفت دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط و همکاری خوبی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حفر چاه چاههای غیرمجاز چاه غیرمجاز چاه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: به نظارت سیستمی اکتفا نکنیم. حضور یافتن در برخی حوزه‌ها در نظارت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: سرکشی به زندان‌ها بسیار مفید بوده، برای قاضی و بازپرس حضور در زندان مفید است. می‌تواند مشاهده کند حکمی که صادر کرده چه آثاری داشته است.

اژه ای گفت: مرکز امور وکلا و کارشناسان بسیار فعال شده است. اگر حرف و درد مردم را مستقیم بشنویم مخصوصا در مساجد آثار و برکات فراوانی دارد.

کد خبر 845389 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای

دیگر خبرها

  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال