Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اطعام بیش از ۵ هزار زائر همزمان با نخستین شب قدر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام اسماعیل مختاری  عصر امروز در جمع خبرنگاران  بااشاره به اهمیت شب های قدراظهار داشت: شب های قدر فرصتی برای الگو گرفتن از شیوه زندگی قرآنی حضرت علی (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لیالی قدر و ضرورت بهره‌گیری از این شب‌ها، بیان داشت: شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای استغفار و عبادت است بنابراین باید قدر این شب‌های مبارک را بدانیم و با خواندن ادعیه و اعمال ذکر شده در کتب مذهبی از فرصت بزرگ این شب‌ها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این اداره کل نیز در جوار بقاع متبرکه شاخص استان و مناطق محروم ویژه برنامه‌های شب قدر و همچنین برپایی سفره افطاری و اطعام را برگزار می‌کند.

مختاری با بیان اینکه یکی از طرح‌های اجرایی اوقاف در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان است، تصریح کرد: بیشترین اطعام در شب‌های قدر اتفاق خواهد افتاد چون نیات اکثر واقفان مربوط به این بازه زمانی از ماه مبارک رمضان است.

وی از اجرای طرح افطاری ساده در قالب سفره‌های کریمانه در جوار 26 امامزاده شاخص استان خبرداد و گفت: طرح افطاری ساده می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرهنگ دستگیری از نیازمند و کمک به مستندان در سطح جامعه باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح افطاری ساده با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل موقوفات مرتبط با اطعام‌دهی به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، اضافه کرد: در اجرای طرح افطاری ساده از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌ها و مؤسسات و بنیادهای خیریه به‌کارگیری می‌شود.

مختاری از اطعام بیش از 5 هزار زائر همزمان با نخستین شب قدر در امامزادگان خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: اداره اوقاف در راستای نیات واقفین خیراندیش و الگوگیری از امام علی(ع)  در شب‌های قدر سفره‌های افطاری ساده را برپا و اطعام نیازمندان را در اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده است.

اهواز| اطعام سیل‌زدگان روستای شاکریه توسط گروه جهادی شهید احمدی روشن + تصویرآیت‌الله مسعودی خمینی: امام حسن(ع) در زمینه اخلاق، اطعام و مهمان‌دوستی بهترین الگوست

وی با بیان اینکه همزمان با نخستین شب قدر بیش از 13 هزار  نفر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند، بیان داشت: استقبال مردم در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان بی‌سابقه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر آستان مقدس امامزدگان استان، مطرح کرد: مراسم احیا ء شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت 22:30 با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز و پس از آن برنامه مداحی، اجرای تواشیح، سخنرانی علمای اعلام و برگزاری مراسم احیا و قرآن به‌سر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - سه شنبه ۴ اردیبهشت

روزنامه امروز خراسان جنوبی را مشاهده کنید.

ریزگردها در چشم خراسان جنوبی در روزنامه آوای خراسان جنوبی عنوان تیتر روزنامه‌ای است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • هوا گرمتر می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی