Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای آموزش‌وپرورش از پولی شدن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش و عدم امکان استفاده دانش آموزان کم‌بضاعت از این تجهیزات انتقاد شد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه شورای آموزش‌وپرورش عصر امروز با حضور معاونان استاندار در سالن جلسات استاندار برگزار و در آن برنامه‌های اوقات فراغت تابستان سال جاری بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این جلسه، اظهار داشت: نگاه به راهیان نور باید نگاه سرمایه‌گذاری باشد چراکه اگر اعتباری در این زمینه صرف می‌شود به‌صورت مستقیم در تربیت و غنای معرفتی دانش آموزان ارتباط دارد.

موانع اعتباری راهیان نور تدبیر شود

یونس عالی پور ادامه داد: قم تنها استانی بوده که در زمینه تأمین اعتبارات راهیان نور با مشکل همراه است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی با انتقاد شدید از پولی شدن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش گفت: به دلیل پولی بودن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش فرزندان افراد بی‌بضاعت و حاشیه‌نشین امکان استفاده از آن‌ها را نداشته و عملاً در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و مدیریت استان باید نسبت به سفر راهیان نور نگاه بهتری داشته باشد و وضعیت استان قم را نیز مانند استان‌های دیگر قلمداد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در پاسخ به درخواست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در تأمین اعتبارات سفر راهیان نور تأکید کرد: اعتبارات استانی در چه محلی هزینه شود را قانون و اولویت‌های استان مشخص می‌کند.

محمود نوربخش گفت: محل هزینه اعتبارات هزینه‌ای در قانون به‌صورت کامل مشخص‌شده و هزینه اعتبارات راهیان نور نیز در سال‌های گذشته درمجموع پرداخت‌شده است.

برنامه‌های اوقات فراغت در 400 مدرسه قم اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: از 20 تیرماه برنامه اوقات فراغت در 400 مدرسه استان پیش‌بینی‌شده است، این برنامه‌ها تا اوایل 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ناصر حمزه‌ای ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت قم در 5 محور اصلی  مهارت‌های  فرهنگی، هنری، فعالیت‌های نشاط‌آور، اردوها و بازدیدهای مختلف پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: سال گذشته 38 هزار نفر پایگاه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد آن‌ها 5 هزار نفر بیشتر شود.

مدارس دولتی استان مرکزی مجاز به دریافت هزینه از دانش‌آموزان نیستند؛ برخورد قاطع قانونی با مدیران خاطیلغو امتحانات مدارس برای پاسداشت شب‌قدر در کردستانمیزگرد|زنگ خطر اعتیاد در مدارس استان کردستان؛ خانواده‌ها هوشیار باشند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز عنوان کرد: امکانات گرمایشی و سرمایشی مدارس قم  نوسازی و به‌روز شده است، شوری آب در قم سبب افزایش استهلاک و هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری این وسایل در سطح مدارس شده است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدارس فرسوده استان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: 40 مدرسه استان قم کاملاً فرسوده و قدیمی بوده که باید تدبیر درستی برای نوسازی و یا احداث مدارس جدید به‌جای آن‌ها در سطح مسئولان استان اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی تجهیزات روشنایی و همچنین دوربین‌های مداربسته در سطح مدارس استان اجتناب‌ناپذیر است، تجهیزات و منابع آب گرم 10 مدرسه استان نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.

انتهای پیام/ن

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی

به گزارش جام جم البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به شعار سال از فعالان حوزه آموزش و پرورش خواست تا در جهت تحقق اهداف شعار جهش تولید با مشارکت مردم که راهبرد مقام معظم رهبری برای سال جدید است، ایده و طرح ارائه دهند.
وی با اشاره به مقام و منزلت معلم و ضرورت برنامه ریزی دقیق در راستای گرامیداشت هفته معلم در استان البرز افزود: جایگاه رفیع معلمان و تأثیر و حرمت این قشر فرهیخته با هیچ بیان و هدیه‌ای، قابل تقدیر نیست، بنابراین باید از هر چه در توان داریم در این زمینه استفاده کنیم.
عبداللهی مطرح کرد: با توجه به جمعیت بزرگ دانش آموزی و رشد روزافزون مهاجرت‌ها به این استان باید امکانات، چارت و منطقه‌های آموزشی و پرورشی متناسبی نیز وجود داشته باشد. شهرستان‌های تازه تأسیس همچون فردیس و چهارباغ باید اداره آموزش و پرورش مستقل داشته باشند، زیرا عدم وجود این امکانات موجبات نارضایتی خانواده‌ها را فراهم کرده است.
استاندار البرز اظهار کرد: در شهر‌های بزرگی همچون کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی باید اداره آموزش و پرورش مستقر شود. شهرستان‌های کرج و فردیس هر یک باید متناسب با تعداد مناطق شهری، مناطق آموزش و پرورش مستقل داشته باشند.
وی عنوان کرد: منابع انسانی ابزار و سرچشمه تمامی تحولات یک دستگاه محسوب می‌شود و نیرو‌های کارآمد در هر سازمانی می‌توانند عامل ترقی و پیشرفت آن سازمان باشند. سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و … مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • خبر جدید از نتایج آزمون استخدامی معلمان/ اعلام اولین روز فراخوان برای ارزیابی تکمیلی
  • آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی