Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@19:59:28 GMT

یادداشت/حماسه‌ای در اوج انزوای بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۰۴۷

یدالله مرادی فعال سیاسی طی یادداشتی این‌گونه آورده است، خرمشهر آمال تاریخ ایران.

فتح خرمشهر یعنی قطع زنجیره‌ی صد شکست ایران و از دست دادن سرزمین.
به همین جهت فتح خرمشهر را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ ایران و جنگ هشت ساله برشمرد چرا که به جهانیان اثبات شد انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که در باور‌های عمیق این ملت ریشه دارد و در برابر طوفان‌های سهمگین نیز همچنان استوار ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در واقع، فتح خرمشهر خط بطلانی بود بر این پندار خیالی دشمنان انقلاب اسلامی که «می‌توان انقلاب اسلامی را از طریق حمله نظامی سرنگون کرد»! و باز هم تاریخ را تکرار کرد ولی، عملیات «بیت‌المقدس» از منحصر به فردترین عملیات‌های رزمی بود که در تاریخ دفاع مقدس این سرزمین ثبت شد.

کوتاه بودن زمان، وسعت منطقه و مداومت زیاد عملیات، دشواری عملیات، حجم تلفات بر دشمن از خصوصیات این عملیات بود که آن را از عملیات‌های دیگر متمایز می‌کرد؛ از این رو چنان شگفت‌انگیز بود که حضرت امام (ره) در وصف آن چنین گفت: «فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود، اینکه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند مسئله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.»
عراقی‌ها آمده بودند که در خرمشهر بمانند و محمره را احیا کنند! خط تاکسی و اتوبوس خرمشهر و بصره برقرار کرده بودند و اینجا بود که فتح خرمشهر دستاورد‌های ارزشمندی برای انقلاب اسلامی به همراه داشت و توانست موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی را به شدت تقویت کند.

این حماسه بزرگ در حالی انجام شد که جمهوری اسلامی در انزوای کامل بین‌المللی قرار داشت و همه قدرت‌های بزرگ برای موفقیت صدام به میدان آمده و نقش‌آفرینی می‌کردند.

ایستادگی ملت ایران و اراده برای مبارزه و غلبه بر همه ضعف‌ها و کمبود‌ها و اتحاد و همدلی عمل به فرامین فرمانده کل قوا موجب شد تا نصرت الهی نیز شامل حال ملت ایران شود و خرمشهری فتح شود که طبق برآورد دشمن دست نایافتنی بود به گونه‌ای که صدام وعده سپردن کلید بصره را به عنوان جایزه فاتح آن داده بود!
آن‌ها در نقشه عراق، خرمشهر را جزئی از سرزمین خود رسم کرده و هر روز اخبار هوای خرمشهر را اعلام می‌داشتند! ۱۹ ماه اسارت، ۱۹ ماه اشغال و غارت در خرمشهر.
با گذشت بیش از ۳۷ سال از فتح خرمشهر، ملت ما باید درس بزرگ فتح خرمشهر را در بیان امام خامنه‌ای بیابد و تحلیل نماید:؛ یک ملت وقتی به خود متکی شد، وقتی مؤمن شد، وقتی این ایمان را با عمل صالح و جهاد همراه کرد در همه میدان‌ها پیروزی او قطعی است.

درس خرمشهر برای ما این است؛ ملت ایران این درس را نباید فراموش کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار داشت: از وزیرخارجه ایران به خاطر میزبانی گرم تشکر می‌کنم.

رییس دفتر جنبش حماس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک‌مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.

هنیه با بیان اینکه شش ماه از عملیات طوفان الاقصی گذشته است، گفت: مردم غزه مقاومت افسانه ای را پشت سر گذاشتند.

وی‌گفت: به رغم تمام هزینه های سنگینی که مردم غزه پرداختند، رژیم صهیونیستی در محقق ساختن تمام اهداف خود شکست خورده است و حمایت سیاسی در شورای امنیت بین الملل را هم از دست داده است.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است.

رییس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد: در قطعنامه‌ای که دیروز صادر شد، برخی کاستی ها وجود دارد. این قطعنامه بیانگر این است که رژیم صهیونیستی با انزوای بی سابقه ای رو به رو شده است که حاصل عملکرد مقاومت و حمایت امت اسلامی است.

هنیه خاطر نشان کرد: از رهبر انقلاب امام خامنه ای و رییس جمهور و مردم ایران تشکر می‌کنم. ان شاءالله در ماه رمضان، روز قدس را در پیش داریم. این روز در حالی فرا می رسد که نبرد ادامه دارد. مردم فلسطین با چالش مواجه هستند و امیدواریم امت اسلام در روز قدس حضور شجاعانه داشته باشد و گامی برای آزادی مسجد الاقصی باشد.

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است