Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان گیلان در سال۹۷ افزایش یافته است که نشان‌دهنده فعال بودن بازار کار در این استان است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، بابک دین‌پرست عصر در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان اظهار داشت: موضوعات مربوط به آزادسازی حریم دریا یک مساله بدون تعارف است که باید هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم در آن به شکل جدی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه گیلان دارای تالاب‌های زیادی است که برخی از این تالاب‌ها به شدت در حال تخریب هستند گفت: در راستای حل مشکل تالاب بندرانزلی نیز برنامه‌ریزی‌ها انجام شده که مستلزم تلاش بسیار در این زمینه است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه استان گیلان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی است که باید از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده شود افزود: در روزهای آتی، کمیسیون مشترک دو کشور ایران و روسیه جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان منصوب شددفن پسماندهای پتروشیمی در گیلان صحت ندارداستان گیلان توان تامین 40 درصد از روغن مورد نیاز کشور را دارد

وی با بیان اینکه وزارت کشور در راستای حل مشکل تالاب بندر انزلی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد ابراز داشت: به عقیده بنده تالاب بندر انزلی باید زنده و پویا بماند و به شکل مرداب نباشد و دولت و وزارت کشور نیز در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان گیلان، میزان بهره‌بهرداری و استفاده از ظرفیت‌های استان بسیار اهمیت دارد گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد، نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی ظرفیت‌های یک استان است.

دین‌پرست با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان نسبت به سال 96 حدود 7 دهم درصد افزایش یافته است افزود: نرخ بیکاری در استان گیلان باید با توجه به شاخص‌های ویژه این استان مورد بررسی قرار گیرد و به این مساله به شکل جدی پیگیری شود. 

وی با اشاره به اینکه 18 استان در راستای نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشتند ابراز داشت: استان گیلان هم در سال 97 با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روبه‌رو بود که نشان‌‌دهنده فعال بودن بازار کار در این استان است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به مساله اشتغال روستایی، بررسی طرح رونق تولید، تحقق توافقات بانک‌ها و دریافت‌کنندگان تسهیلات این حوزه اشاره کرد و افزود: البته مشکل زباله و فاضلاب نیز یکی از مشکلات جدی استان‌های ساحلی است.

دین‌پرست، برگزاری بیش از 200 جلسه شورای گفت‌وگو در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: استان گیلان از حیث برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در کشور دارای رتبه 15 است.

وی با بیان اینکه 14 واحد مشکل‌دار با مجموع اشتغال 4 هزار و 800 نفر در استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: بنابراین اقدامات اساسی و لازم جهت اینکه این واحدهای مشکل‌دار و با وضعیت بحرانی در استان سریع‌تر به وضعیت عادی برگردند باید انجام و اجرا شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه در سال 98 و در مسیر رونق تولید، 7 طرح و مأموریت ویژه برای فرمانداران شهرستان‌ها در کشور در نظر گرفته شد افزود: نخستین مأموریت فرمانداران، تهیه لیست بنگاه‌های فعال اقتصادی همراه با افراد شاغل آن بنگاه در شهرستان است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه تلاش در مسیر افزایش میزان تولید واحدهایی که کمتر از ظرفیت‌ خود در حال فعالیت هستند نیز دومین وظیفه اساسی فرمانداران است گفت: در این راستا، بررسی وضعیت واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده و تلاش در مسیر احیاء آن‌ها نیز سومین وظیفه اساسی فرمانداران است.

وی ابراز داشت: بررسی مدام و پیگیری جدی واحد‌های مشکل‌دار و بحرانی در سطح شهرستان‌ها، بهره‌برداری طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد، واگذاری طرح‌های نیمه تمام نیز جزء دیگر مأموریت‌ها و وظایف ویژه فرمانداران در سطح شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

رئیس‌جمهوری اعلام کرد که ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه اقتصادی سریلانکا مشارکت کند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه پس از انقلاب، روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد، اظهار کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهوری این کشور و همکاران وی داشتیم قرار شد همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تأکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم. بی‌شک می‌توانیم در توسعه اقتصادی سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است. ایرانِ امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.

رئیسی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و گفت: مقرر کردیم با پیگیری وزیران خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هرچه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری، اقتصادی، کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیم‌ها سریع اجرایی شود.

رانیل ویکرمسینگه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: امروز پروژه چندجانبه سد گشایش یافت که ۱۲۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره‌برداری کنیم بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آنها به‌دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهم‌ترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس‌جمهوری سریلانکا حمایت ایران را سبب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و گفت: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان قدردانی می‌کنم، این حمایت‌ها سبب ثبات اقتصادی در کشورمان شد.

ویکرمسینگه با اشاره به امضای پنج سند همکاری با ایران، افزود: در طول گفت‌وگوهای امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و ... مطرح شد و دو دولت به پنج توافق‌نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و فناوری ... امضا کردن  تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میاد مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی هم درباره چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوع‌ها توافق کردیم.

گفتنی است که وزیران نفت، نیرو، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه‌های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید