Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک فروند قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب «حریم آبی لبنان» را نقض کرد.

 به گزارش «خبرگزاری رسمی لبنان» در بیانیه روز شنبه نیروهای مسلح لبنان در این خصوص آمده که یک فروند قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی ساعت 21:25 تا 22:00  جمعه شب، حریم آبی لبنان در منطقه «راس‌الناقوره» واقع در جنوب  این کشور را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده که این قایق توپدار با استفاده از برخی تجهیزات خود مزاحمت‌هایی را برای یک قایق ماهیگیری لبنانی که در داخل آب‌های این کشور حضور داشت، ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این بیانیه با اشاره به شلیک این قایق ارتش رژیم صهیونیستی به سوی قایق لبنانی در ساعت 22.20  آمده که این حادثه خساراتی را برجای نگذاشت و شلیک‌ قایق صهیونیستی به هدف اصابت نکرد.  

 ارتش لبنان اعلام کرده که موضوع نقض حریم دریایی این کشور  از سوی رژیم صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در حال بررسی است.

لبنان در زمینه ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی اختلاف دارد. بیروت تلاش می‌کند با تسریع در روند ترسیم مرزهای دریایی عملیات حفاری برای اکتشاف نفت و گاز از بلوک نفتی شماره 9 در دریای مدیترانه را آغاز کند.

در حالی‌که قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد به دنبال جنگ سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و هدف از آن جلوگیری از تکرار تنش بین دو طرف بود، اما رژیم صهیونیستی علی‌رغم هشدارهای مقامات لبنانی به طور متوسط در ماه 150 بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.

 در همین زمینه یکی از قایق‌های توپدار این رژیم هفته گذشته نیز حریم آبی لبنان را نقض کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ۲ خودرو را در شهرک «الشهابیه» واقع در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

منابع پزشکی به خبرنگار الجزیره گفتند که در نتیجه این حمله‌ها ۲ نفر به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این شهرک‌های «علما الشعب» و «یارون» در جنوب لبنان نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «اسماعیل یوسف باز» (ابو جعفر) متولد سال ۱۹۷۲ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

پیش از این نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.

کد خبر 6080230

دیگر خبرها

  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • ۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم
  • حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیل
  • شلیک ۱۰۰ موشک توسط حزب الله لبنان به سمت اراضی اشغالی
  • شلیک ۱۰۰ موشک از سوی حزب الله لبنان به سمت اراضی اشغالی
  • بازگشایی حریم هوایی لبنان، اردن و سرزمین‌های اشغالی پس از پاسخ ایران