Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) می‌گوید ماموریت استراتژیک این سازمان نه تنها گسترش نفوذ روسیه در فضا، بلکه بالا بردن توانایی‌های تمدن بشری است. وی که در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه دولتی مسکو سخن می‌گفت افزود: "گسترش دانش و فن‌آوری‌های ما در خدمت بالا بردن توانایی‌های کل جامعه انسانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

دیمیتری راگوزین همچنین در مورد اعزام فضانورد به ماه اظهار کرد، فرود اولین فضانوردان روسی برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده است. وی اضافه کرد که در سال ۲۰۲۹ آخرین پرواز آزمایشی بدون سرنشین به قمر زمین صورت می‌گیرد و بعد از سال ۲۰۳۰ پرتاب سفینه برای زندگی و کار فضانوردان در ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که پرواز ناو سرنشین‌دار بعدی روسیه (فدراتسیا) به شکل بدون سرنشین به ماه طی سال‌های ۲۰۲۶-۲۰۲۸ صورت گیرد. پیش از این نیز گزارش شده بود که اولین آزمایش پرواز مستقل فدراتسیا در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت و یک سال بعد در سال ۲۰۲۳، سفینه به صورت بدون سرنشین و در سال ۲۰۲۴ با خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهد کرد.

راگوزین همچنین اشاره‌ای به هزینه ساخت سفینه جدید داشت و گفت هزینه کلی ساخت فدراتسیا بالغ بر ۷۰۰-۷۵۰ میلیارد روبل خواهد بود. وی همچنین تأکید کرد که بودجه برنامه‌های فضایی کاهش نخواهد یافت. لازم به ذکر است که بودجه فعلی این برنامه‌ها یک تریلیون ۴۰۷ میلیارد روبل یعنی حدود ۱۰ برابر کمتر از ناسا است.

برنامه قمری روسیه

روسکاسموس برای توسعه برنامه‌های خود، موشک رده فوق العاده سنگین ینیسی (Yenisei) را در دست طراحی و ساخت دارد که از آن برای پرواز به ماه استفاده خواهد شد. به گفته منابع نزدیک به صنایع موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری ریانووستی، این موشک به شش بلوک جانبی با موتور‌های ار. دی -۱۷۱ ام. و (RD-۱۷۱ MV) و یک واحد مرکزی با موتور ار. دی -۱۸۰ (RD-۱۸۰) مجهز است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوایل سال ۲۰۱۸ دستور ساخت یک موشک فوق العاده سنگین را امضا کرد. طبق برنامه پیش‌بینی شده، طراحی "ینیسی" باید تا نوامبر سال جاری تکمیل شود و اولین پرتاب آن در سال ۲۰۲۸ صورت گیرد.

روسکاسموس در نظر دارد که با استفاده از این موشک، ناو سرنشین‌دار فدراتسیا، فضانوردان روسیه را در ماموریت پرواز مداری در اطراف ماه و بازگشت به زمین بکار گیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

مأموریت راهبردی "روسکاسموس" در فضا برای تمام بشریت است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، مدیریت هزینه‌ها، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی است، گفت: باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان سازمان، گفت: این سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد و در همین ابتدای سال، برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در تعامل و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ خواهیم کرد.

تشکیل کارگروه پیگیری و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سازمان برنامه و بودجه کشور

منظور افزود: همچنین کارگروهی نیز در سازمان برای عملیاتی کردن این شعار و همچنین تحقق و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است و با برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های عملیاتی لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، ضمن تحسین تحرک و تلاش دولت در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌هایی درباره برخی واقعیات تلخ اقتصاد از جمله گرانی، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی داشتند که ما نیز خود را ملزم و مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای رفع این دغدغه‌ها می‌دانیم.

تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، مدیریت هزینه‌ها و تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری‌، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر نیازهای ضروری دستگاه‌ها، از جمله راهکارهای موجود برای رفع این دغدغه‌هاست، افزود: شعار دولت سیزدهم، عدالت اجتماعی است و باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

تعامل سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌های اجرایی در تدوین بودجه 1403 بی‌سابقه بود

منظور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با حضور وزیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در مرحله تنظیم بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، گفت: این اقدام تعاملی بی‌سابقه در سازمان برنامه و بودجه کشور، منجر به ایجاد همدلی و جلب رضایت دستگاه‌ها شد و پیام امید به جامعه داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نقش این سازمان این است که مجموعه ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در خدمت رشد کشور و کاهش فاصله طبقاتی قرار دهد و در این راستا، ضرورت دارد بخش‌های مختلف به صورت جدی حرکت کنند. در گام نخست، مرکز آمار ایران ضمن بررسی دقیق و تعیین وضعیت شاخص‌های نابرابری در کشور، مجموعه حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت از خانوارهای ایرانی را احصا و در اختیار نظام برنامه‌ریزی قرار دهد تا تصویر روشنی از وضعیت عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • قویترین پهپادهای نظامی جهان در سال ۲۰۲۴ (+عکس)
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین