Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:12:10 GMT

دسته عزای علوی برای هفتمین سال در مشهد برپا می شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۱۹۷

دسته عزای علوی برای هفتمین سال در مشهد برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز شهادت حضرت علی (ع) هفتمین دسته عزای علوی با محوریت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد برگزار شده و عزاداران برای عرض تسلیت به محضر امام هشتم (ع) مسیر مدرسه آیت الله خویی تا حرم مطهر را طی خواهند کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی از عموم مردم برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت کرد که در بخشی از این پیام آمده است: ماه مبارک رمضان سال یک‌هزار و چهارصد و چهل قمری، یادآور حادثه‌های بسیار ناگوار و تلخ در تاریخ عالم انسانیت و حیات بشری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست چهارده قرن از شهادت مظلومانه اولین موحد واقعی مکتب اسلام، معلّم نمونه مدرسه الهیات قرآن و وصیّ و جانشین بر حق حضرت رسول اکرم (ص)، عدالت مجسّم، یار مظلوم و خصم ستمگران، انیس و مونس و پدر یتیمان، صاحب ولایت مطلقه الهیه، و باب مدینه علم نبوی و صاحب کرامات و فضائل مرتضوی، حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابی‌طالب (ع) می‌گذرد.

جامعه اسلامی بلکه جهان بشریت و جهان علم و ادب، چهارده قرن است که در سوگ فقدان و مصیبت غم‌بار آن امام عزیز، عزادار و سوگوار است. در این چهارده قرن، چه گذشت بر دوستان و شیعیان آن حضرت؟! چه ظلم و ستم و بی‌عدالتی‌ها که بر آنها روا داشتند! هزاران انسان مظلوم و بی‌دفاع را به جرم شیعه علی (ع) بودن شهید نمودند و بسیاری را شکنجه‌های سخت دادند و شمار زیادی از آن‌ها را تبعید کردند و بسیاری از پدران و مادران را به واسطه شهادت فرزندانشان در راه ولایت داغدار کردند. ماه مبارک رمضان امسال، یادآور آن همه مصائب و مشکلات و بی عدالتی‌ها ست.

حقیر برای این‌که کوچک‌ترین اداء وظیفه به ساحت مقدّس امامت و ولایت داشته باشم، از عموم آزادی‌خواهان و مسلمانان به‌خصوص شیعیان درخواست دارم که در ایام پر فیض ماه مبارک به‌خصوص ایام و لیالی قدر و شب و روز شهادت حضرت مولی الموحدین امام المتقین امیرالمؤمنین علیه صلوات المصلین، نسبت به وجود مقدّس آن حضرت، بیش از گذشته اظهار ادب و اخلاص نموده و با ذکر فضائل و مناقب نورانی آن امام مظلوم و با تشکیل مجالس و همایش‌ها، گوشه‌ای از برکات وجودی آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنند و همچنین شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری علوی را بیشتر کرده و با شرکت در آن، عشق و محبّت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نشان داده و تسلیت خود را به پیشگاه مقدّس یگانه دوران قطب عالم امکان امام زمان حضرت بقیة‌اللّه الاعظم ارواح العالمین له‌ا لفداء و عجل‌اللّه تعالی فرجه الشریف عرضه بدارند و از خداوند متعال، فرج و ظهور موفور السرور آن حضرت را برای رفع ستم ستمگران و تشکیل حکومت واحد جهانی مهدوی مسئلت کنید.

کد خبر 4625959

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد شهادت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در دیدار با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ایجاد امکانات بهداشتی برای زائران، حفظ و نگهداری اماکن ایجاد شده، هدایت کمک‌های مردمی به سمتی که مورد نیاز اماکن مقدسه است و آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌های انجام شده از جمله مواردی که است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات نه تنها بازسازی ساختمان‌ها و اماکن متبرکه، بلکه مهم‌ترین راهبرد و نگاه اصلی این ستاد، احیای امر اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت است.


رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم در حاشیه این دیدار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نذورات جمع آوری شده ویژه بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان گفت: تکمیل صحن حضرت زینب (س) برای سال آینده به نقطه خوبی می‌رسد و ۱۲۰ هزار نفر را حداقل کنار حرم امام حسین (ع) می‌تواند اسکان دهد.
جعفر عسگری با اشاره به اینکه این استان در چهار طرح اصلی و بزرگ در عتبات عالیات

حضوری فعال دارد، افزود: تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلا، ساخت صحن حضرت امام باقر (ع) در کاظمین، ساخت نیم ضریح امام حسین (ع) و طرح توسعه حضرت سلمان فارسی در مدائن این چهار طرح هستند.

دیگر خبرها

  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود