Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امروز شنبه و در جریان سفر رسمی به میانمار، با ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان ایالت راخین در شمال غرب میانمار که هم اکنون در بنگلادش به سر می برند، تاکید کرد که دولت میانمار باید برای بازگشت امن این آوارگان به کشورشان دست به کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار خود با آنگ سان سو چی رهبر حزب حاکم میانمار و مقامات دیگر این کشور نگرانی‌های خود از وضعیت مسلمانان راخین در بنگلادش را اعلام کرد.

وی در این خصوص گفت: دولت میانمار برای اینکه مسلمانان راخین از بنگلادش با خیال راحت به کشور خود بازگردند، باید اقدامات لازم و اعتمادسازی را اتخاذ کند.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرد.

در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۴۵ هزار نفر رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.
سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر دریادار شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار کرد: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

وی افزود: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند. ادامه این روند ان‌شاء‌الله اینگونه است که دولت‌های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت‌ها بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

کد خبر 6080692 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • ارتش تبلور امنیت و امید آفرینی برای ملت ایران است
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه