Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@20:31:34 GMT

رقبای جانشینی «ترزا می» کیستند؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۲۱۱

رقبای جانشینی «ترزا می» کیستند؟

رقابت برای انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار پس از آنکه ترزا می‌دیروز اعلام کرد که ۱۷ خرداد ماه سال جاری از سمتش کناره گیری می‌کند، آغاز شده است.

بَرنده این رقابت نه تنها رهبر حزب حاکم محافظه کار موسوم به «توری»؛ بلکه نخست‌وزیر آینده این کشور آن هم در اثنای تشدید فعالیت‌های برای خروج لندن از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می‌دیروز جمعه اعلام کرد که در ۷ ژوئن از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا می‌دهد و پس از انتخاب یک رهبر جدید مقام نخست‌وزیری را به او واگذار می‌کند.

قرار است روند انتخاب رهبر جدید حزب مذکور یک هفته پس از استعفای «می» آغاز شود.

با آنکه نمی‌توان گفت: رقابت درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید توری‌ها دقیقاً چقدر طول می‌کشد، اما کارشناسان می‌گویند احتمالاً در پایان ماه جولای، حدود ۲ ماه دیگر رهبر جدید حزب محافظه‌کار مشخص خواهد شد.

بر این اساس، حزب حاکم محافظه کار انگلیس دیروز جمعه و در واکنش به استعفای ترزا می‌نخست وزیر این کشور از تصدی خود اعلام کرد: رهبر جدید حزب برای جانشینی ترزا می‌تا پیش از تعطیلی پارلمان برای تعطیلات تابستانی یعنی تا پیش از اواخر ماه جولای انتخاب می‌شود. تا پایان جولای به نتیجه گیری قطعی در این بار می‌رسیم.

از سوی دیگر، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به دنبال از استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر کشورش دیروز اعلام کرد که نامزد تصدی ریاست حزب محافظه‌کار خواهد شد.

جانشین‌های بالقوه «ترزا می» کیستند؟

به گزارش بی‌بی‌سی، تاکنون ۵ نفر برای رقابت در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه

«روی استیوارت» وزیر توسعه بین‌المللی

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق

«استر مکوی» وزیر کار و امور بازنشستگی سابق

«مت هنکاک» وزیر بهداشت

البته گفته شده شماری دیگر هم در صدد شرکت در این رقابت هستند از جمله «سر گراهام بردلی» که رئیس سابق کمیته ۱۹۲۲ (مجمع نمایندگانی که مقام دولتی ندارند).

«امبر راد» وزیر کار و امور بازنشستگی نیز ضمن رد شرکت در این رقابت گفت: من فکر نمی‌کنم که الان وقت من باشد.

روز گذشته «مایکل گوو» وزیر محیط زیست و از کاندیدا‌های احتمالی دیگر تا کنون از هر گونه اظهارنظری در مورد شرکت در این رقابت خودداری کرده است.

نمایندگان محافظه کار تا ۱۰ ژوئن (کمتر از ۳ هفته دیگر) می‌توانند برای شرکت در این رقابت اعلام آمادگی کنند.

هر عضو حزب محافظه کار تا زمانی که حمایت ۲ نماینده پارلمان را داشته باشد، می‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند.

کاندیدا‌ها در چندین مرحله رأی گیری شرکت کرده و سرانجام رأی گیری نهایی بین ۲ کاندیدای باقیمانده در ماه جولای برگزار می‌شود.

برنده این رأی‌گیری به رهبری حزب حاکم محافظه کار انتخاب شده و نخست‌وزیر انگلیس می‌شود.

براساس آمار ماه مارس سال گذشته، حزب محافظه کار ۱۲۴ هزار عضو دارد.

این اولین بار است که نخست‌وزیر مستقیماً با رأی اعضای حزب محافظه کار انتخاب می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترزا می استعفای ترزا می جانشین ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مارک منزیس نما که به تازگی به سوء استفاده از بودجه مبارزات انتخاباتی متهم و تعلیق شده است در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک امتیاز بزرگ به‌عنوان نماینده مردم فیلد در مجلس عوام فعالیت کرده است، اما به علت فشار‌هایی که بر خودم و مادر سالخورده‌ام وارد می‌شود، تصمیم گرفته‌ام از حزب محافظه‌کار استعفا بدهم و از این حزب حمایت نخواهم کرد.»
او با بیان اینکه این هفته بسیار سختی برای او بوده است از مردم و رسانه‌ها خواست «حریم خصوصی خانواده اش را رعایت کنند.»
هم اکنون پلیس انگلیس در حال تحقیق درباره اتهامات وارده بر این نماینده متهم به فساد مالی است.
تا کنون بیش از صد نماینده کنونی مجلس عوام انگلیس اعلام کردند در انتخابات سراسری پیش رو نامزد نخواهند شد.
۵۶ نفر از این نمایندگان از حزب حاکم محافظه کارند.
تحلیلگران آگاهی نمایندگان از نارضایتی مردم حوزه‌های انتخابیه از عملکرد نمایندگان حزب حاکم انگلیس (حزب محافظه کار) و روی گردانی مردم از آنان را از جمله علت‌های اصلی بی میلی نمایندگان برای شرکت در رقابت‌های انتخابات سراسری پیش رو می‌دانند.
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظر سنجی میزان محبوبیت حزب حاکم انگلیس به کمترین میزان در حدود چهار سال اخیر رسیده است و اگر هم اکنون انتخابات در این کشور برگزار شود حزب حاکم انگلیس شکست سختی را متحمل خواهد شد.
تحلیلگران بی توجهی نمایندگان به مشکلات معیشتی و بحران هزینه‌های زندگی، افزایش فساد در میان نمایندگان، محقق نشدن وعده‌های داده شده و نیز حمایت آنان از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و نیز پشتیبانی از تداوم جنگ اوکراین را از جمله علت‌های اصلی روی گردانی مردم انگلیس از حزب حاکم محافظه کار به رهبری ریشی سوناک دانسته اند.
گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در ۱۵ ماه اخیر دست کم هشت نماینده حزب حاکم محافظه کار به اتهام انواع فساد از جمله فساد مالی و اخلاقی تعلیق شده اند.

دیگر خبرها

  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود