Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@13:41:35 GMT

سفرمعاون سیاسی وزارت امورخارجه به سه کشور منطقه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۲۳۲

در ادامه رایزنی ها و مشورتهای سیاسی و دیپلماتیک فشرده توسط وزارت امورخارجه، «سیدعباس عراقچی»معاون سیاسی وزیرامورخارجه از فردا به سه کشورعمان، کویت و قطر سفر می کند. آفتاب‌‌نیوز : بررسی تحولات سریع بین المللی در روزهای اخیر به ویژه در حوزه خلیج فارس، موضوع رایزنیهای معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به این سه کشور منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام یک سفر رسمی دو روزه و دیدار با مقامات عراق شامگاه شنبه وارد بغداد شد و مورد استقبال 'نزار خیرالله' قائم مقام وزیر امورخارجه عراق قرار گرفت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در این سفر علاوه بر مذاکره با همتای عراقی خود همچنین با 'برهم صالح' رئیس جمهوری، 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت وگو کند.
ایرنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراقچی کویت عراق سفر منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند

به گزارش جماران؛ شماری از جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده، استقبال از محمد شیاع السودانی، نخستوزیر عراق در واشینگتن در ماه آینده را نامناسب دانسته و گفتند که این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و هفت تن از همکارانش در کنگره طی نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به برنامه کاخ سفید برای استقبال از نخست‌وزیر عراق در ماه آوریل ابراز نگرانی شدید کردند.

در این نامه گفته شده که تصمیم بایدن برای دیدار با السودانی، در این بازه زمانی، این پیام را ارسال می‌کند که «دولت بایدن بیش از آنکه از اسرائیل برای شکست حماس حمایت کند، به مماشات با ایران علاقه‌مند است.»

کاخ سفید پیش از این تاریخ سفر السودانی به واشینگتن برای دیدار با بایدن را در اواسط ماه آوریل آینده اعلام کرده بود.

در جریان این سفر مجموعه‌ای از موضوعات از جمله توسعه ماموریت نظامی آمریکا در عراق مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند
  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران