Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: محسن غرویان، روحانی حامی دولت که اواخر فروردین نظریه خنده دار «رونق اقتصادی تا حدود زیادی به آزادی‌های سیاسی و مدنی ارتباط برقرار می‌کند» را مطرح کرده بود، در شماره شنبه روزنامه اصلاح طلب آرمان یادداشتی را منتشر کرد و با بیان اینکه خود مردم تحریم و بحران اقتصادی را حس می کنند، نوشته است: «مساله تحریم‌ها، بحران و فشار اقتصادی فزاینده روی مردم واقعیت‌هایی است که مردم خود آن را لمس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت‌ها، نرخ تورم و... نشان دهنده یک سری از واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی در کشورمان و جهان امروز است. بنابراین دولت نیست که مساله شدت فشارهای سیاسی و بین‌المللی و فشارهای اقتصادی را مطرح می‌کند، بلکه این خود مردم هستند که با لمس واقعیت‌ها منتظر ارائه راه چاره‌ای برای خروج از این مشکلات هستند.  اینکه دلواپسان این مسائل را به گردن دولت می‌اندازند برخلاف واقعیت‌هاست».
 
غرویان که چند روز پیش مهمان ضیافت افطار رئیس جمهور با علما و شخصیت های حوزوی بود گریزی هم به صحبت های پرحاشیه روحانی در آن مراسم پیرامون مسئله اختیارات ویژه و بدون امکان دخالت سایرین زده و نوشته است: «چند شب پیش نیز که در افطاری رئیس‌جمهور بودیم آقای روحانی گفت؛ می‌خواهم تولید را افزایش دهم و کارخانه باید کار کند، اما این کارخانه قطعه‌ای دارد که باید از کشور دیگری وارد شود و آن کشور آن قطعه را به ما نمی‌دهد. لذا چگونه می‌توانم تولید را رونق دهم و بالا ببرم؟ از طرف دیگر محصولاتی داریم که می‌توانیم آنها را صادر کنیم و پول آن را وارد کشور کنیم، اما به دلیل تحریم‌ها کشورهای خریدار نمی‌توانند از طریق بانکی به ایران پول پرداخت کنند. با چمدان نیز نمی‌توان پول جابه‌جا کرد. عکس همین ماجرا از طرف ایران نیز صادق است که در صورت خرید کالایی نمی‌توانیم پول کالا‌ها را به صورت بانکی پرداخت کنیم. اینها درد دل‌های رئیس‌جمهور بود که برای علما توضیح داد و اذعان داشت که‌اینها واقعیت‌‌های غیر قابل انکار است. تعبیر آقای روحانی این بود که شرایط فعلی کشور مثل دوران جنگ با عراق است و باید شورای دارای اختیاراتی باشد که تمام مسائل مربوط به این شرایط جنگی و بحرانی در آن شورا تصمیم‌گیری شده و اجرا شود و کس دیگری نیز مداخله نکند. لذا اکنون هم در چنین شرایطی قرار داریم و باید چنین اختیاراتی به دولت داده شود تا بتوانیم از بحران عبور کنیم».

بیشتر بخوانید:
مردم از جریان اصولگرایی خسته شدند!
نمایندگان قم به مسائل کشور کاری نداشته باشند!
روحانی بهترین است، چون متعادل و معتدل است!


«آیت الله» مورد علاقه اصلاح طلبان در بخش دیگری از یادداشت خود از نظریه جدیدش یعنی «مناظره با طرف غربی» رونمایی کرده و نوشته است: «اینکه دلواپسان می‌گویند که دولت درصدد است به جامعه ترس از جنگ را القا کند درست نیست چون اساسا بحث مذاکره مطرح نیست و آقای رئیس‌جمهور هم باید به جای مذاکره به مناظره بپردازد. همان‌طوری که آقای روحانی قدرت مناظره خود را در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد اکنون نیز می‌تواند در سطح بین‌المللی به جای مذاکره، مناظره کند. از طرف دیگر در سطح جهانی به این مساله نیاز داریم که حرف و منطق خود را صریحا مطرح کنیم و تمام جهان آن را بشنوند اکنون وقت مناظره است و رئیس‌جمهور باید از دیگر کشورها برای مناظره دعوت به‌عمل آورد... دعوا بر سرالفاظ نیست که دلواپسان مذاکره را بهانه کرده‌اند و لفظ کاسب ترس را مطرح کرده‌اند. خود رئیس‌جمهور نیز طرفدار گفت‌وگو و مناظره است و واقعیت‌های جهانی نیز امروز نشان می‌دهد که همه‌چیز از راه گفت‌وگو حل می‌شود». کپی متن خبر برچسب ها: محسن غرویان

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: محسن غرویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است