Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای درست و قانونی خصوصی‌سازی امشب سوم خرداد ماه با حضور یک عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید محمد هادی سبحانیان عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اهداف قانون و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گفت: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تا حدود زیادی مغفول مانده است به طوریکه تمرکز دولت و مجلس به افزایش درآمد‌ها برای جبران کسری بودجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بالا بودن تفاوت هزینه‌های جاری عنوان کرد: حساب ذخیره ارزی در سال‌های اخیر خیلی خالی شده است به طوری که به سمت فروش شرکت‌های دولتی رفته اند، لذا اکنون با توجه به شرایط اهداف قانون‌گذار محقق نشده است.

سبحانیان با اشاره به اینکه رقابت‌پذیری و توانمندسازی در بخش خصوصی محقق نشده است افزود: در خصوصی سازی باید تجدید ساختار اتفاق می‌افتد وقتی نگاه صرفاً درآمدی باشد تجربه ساختار اتفاق نمی‌افتد.. سید مصطفی صفاری استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از سال ۸۴ اصل ۴۴ شروع و در سال۸۸ بند ج علام شد گفت: دولت باید کوچک شود، اما متاسفانه بزرگ شده است.


وی با اشاره به اینکه اقتصاد به سه بخش تعاونی، خصوصی و دولتی تبدیل شده است گفت: بند ۴ اصل ۴۴ مغفول مانده است به طوری که دولت‌ها، مجلس و کارگران از عملکرد بخش خصوصی راضی نیستند، باید شورای رقابت به وجود می‌آمد تا انحصار دولتی تبدیل به انحصار خصوصی نشود، باید بر روی بازار‌های انحصاری نظارت کامل صورت گیرد.

صفاری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد خصوصی‌سازی واقعی صورت گرفته است تصریح کرد:هدف خصوصی سازی نبود بلکه رها سازی بود نباید به نیروی کار خسارت وارد شود در هفت تپه و هپکو کارگران ناراضی هستند، زیرا اصل ۴۴ رعایت نشده است.

سید محمد رضا رضی مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ کمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت: افزایش سطح عدالت اجتماعی و مالکیت عمومی بر اقتصاد و مسائل پیرامون توزیع درآمد و ثروت در سیاست‌های اصل ۴۴ مغفول مانده است و تجربه تلخ در خصوص خصوصی سازی داریم.

وی با اشاره به اینکه در مورد اهلیت کسی نمی‌توان تردید داشته باشیم گفت: باید واگذاری به درستی صورت گیرد به طوری که توان اداره یک مجموعه اقتصادی باید در کسی که میخواهد مجموعه‌ای را اداره کند وجود داشته باشد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه سیاست‌ها کاملاً درست تبیین شده و رهبر بر ضرورت سیاست‌های اصل ۴۴ تاکید کرده است ادامه داد: قانون باید در چند وهله اصلاح می‌شد، آیین نامه‌ها و ساختار سازی‌ها در این رابطه به خوبی صورت گرفته است نگاه دولت نهم و دهم درآمدزایی است به طوری که نگاه درآمدزایی به واگذاری‌ها دارد و به سراغ شرکت‌های بزرگ می‌رود.

در حال تکمیل... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید ذخیره ارزی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان با بیان اینکه برای اجرای این طرح همه ما مسولیم و باید همه دستگاه‌ها برای اجرای این قانون کنار یکدیگر باشند، گفت: باید حمایت‌ها از این طرح تبیینی و تبلیغی باشد.
وی افزود: اجرای طرح نور باید استمرار و تداوم داشته و مقطعی نباشد
حسین نژاد استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌ها برای ریشه کن کردن بی حجابی هم افزایی داشته باشند، گفت: همه ادارات باید با همدلی و هم افزایی برای این موضوع تلاش کنند.
وی افزود: طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های بی حجابی است.
دادستان بجنورد با اشاره به اینکه رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم است، گفت: کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده وکشف حجاب مساوی با قانون شکنی است.
ایلالی افزود: پلیس براساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد و البته امیدوارم که شاهد قانون شکنی نباشیم.
وی افزود: برخی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و دانشگاه‌ها تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و باید در این زمینه فعال باشند.
دادستان بجنورد گفت: کشف حجاب در ۴ حوزه خودرو، اماکن و صنوف، فضای مجازی، معابر و خیابان‌ها باید رعایت شود که اگر رعایت نشود صنوف پلمب می‌شود و خودرو‌ها به پارکینگ منتقل می‌شوند.
وی گفت: برخورد جدی و قانونی با افراد هنجارگریز حتی در میان شاغلین صنوف مختلف هم صورت می‌گیرد.
حاجی بگلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سال گذشته ۶۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف پلمب شدند که ۴۰ واحد در مرکز استان بودند.
قنبری معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش متولی فرهنگ حجاب است ودر ماکزآموزشی باید دانش آموزان را به سمت جامعه‌ای سالم سوق دهد.
واعظی مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی هم با بیان اینکه ۲۰ سازمان و نهاد در حوزه عفاف و حجاب مسولیت دارند، گفت: ما به عنوان رسانه ملی قرار است در ۱۶ محور از جمله تهیه و پخش مستند گرفته تا تبیین مقررات حجاب در استان برنامه سازی ریزی و برنامه ریزی کنیم
رعایت حجاب در ترمینال‌ها و فرودگاه، مدارس و مراکز آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس واحد‌های صنفی باید رعایت شود.

دیگر خبرها

  • بررسی روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در مجله فوتبال
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • فهرست مجوزهای کسب و کار اعلام شد+جدول
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • درآمدی بر حکمرانی مردمی؛ مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
  • اجرای طرح نور در خراسان شمالی
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • سیاست‌های چین برای آموزش باکیفیت در همه سطوح / 10 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در سال 2022