Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محکومی که در پی قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود جهت برطرف شدن گره اجرایی پرونده در دادگاه حاضر شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محکومی که در پی قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود، اما به دلیل عدم توانایی در جهت تامین مبلغ مورد نظر اولیای دم، بلاتکلیف گردیده بود در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی قربان زاده در ابتدای جلسه دادگاه اظهار کرد: نظر به اینکه خواسته اولیای دم در طول اجرای احکام پس از قطعیت حکم متغیر بوده و یک بار متقاضی مصالحه شد و بار دیگر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مطالبه کردند، اما در آخرین تقاضای خود اظهار داشته اند که تقاضایشان قصاص است، پرونده در راستای ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی برای اعطای فرصت به اولیای دم به دادگاه ارسال شد.

وی تصریح کرد: در ادامه دادگاه نظر به اینکه مشکل عدم اجرایی شدن حکم، تلاش متهم به تامین مبلغی از وجه مورد درخواست اولیای دم جهت جلب رضایت بوده است بنابراین به جهت آنکه گره اجرایی این پرونده حل شود متهم از زندان اعزام و وکیل وی نیز حضور دارد.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی قربان زاده از متهم پرسید: آیا می‌توانید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را تامین کنید؟

متهم در پاسخ گفت: خیر نمی‌توانم این میزان را اکنون تهیه کنم، من نهایتا می‌توانم ۱۰۰ میلیون تومان تهیه کنم.

در ادامه قاضی قربان زاده از وکیل متهم پرسید: موکل شما تا چه زمانی می‌تواند مبلغ مورد درخواست اولیای دم را تدارک ببیند تا بتواند رضایت آن‌ها را جلب کند؟

وکیل متهم در پاسخ گفت: با توجه به اظهارات موکل، تصور می‌کنم که بتواند تا یک سال و شش ماه دیگر مبلغ مورد نظر را تهیه کند.

رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران در ادامه بیان کرد: برای مدت ۱۸ ماه زمان تعیین و مهلت داده می‌شود تا ظرف این مدت اولا متهم جهت جلب رضایت اولیای دم تلاش کند و اولیای دم نیز حداکثر ظرف مدت تعیین شده تکلیف متهم را به صورت قطعی مشخص نمایند در غیر این صورت در صورتی که متهم را در وضعیت بلاتکلیفی قرار دهند دادگاه حسب ذیل ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی نسبت به تامین تعزیر و آزادسازی متهم اقدام خواهد نمود.

در پایان جلسه دادگاه مقرر شد تا مراتب از طریق اجرای احکام به اولیای دم ابلاغ و تفهیم گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه قتل قصاص کیفری دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی گفت: یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در شهرستان شادگان رخ داد و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

وی افزود: باتوجه به گواهی شاهدان در صحنه جرم و اقرار متهم، از سوی دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود.

دهقانی ادامه داد: با توجه به پایان مجازات حبس ۱۰ ساله قاتل و موعد اجرای حکم قصاص، کار‌هایی برای کسب رضایت اولیای دم از سر گرفته شد که با گذشت شکات بار دیگر چهره زیبای گذشت و عفو در این شهرستان به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس رهایی و به آغوش خانواده بازگشت.  

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • محکومیت خیبر و ذوب آهن در کمیته وضعیت
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان 
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • قاتل سریالی بعد از ۲۸ سال آزاد شد