Web Analytics Made Easy - Statcounter

خجسته پور گفت: سازمان مردم نهاد در محلات باید نقش یک شرکت تسهیل گر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی استان گفت: آسیب های اجتماعی چند سالی است به صورت جدی در دستور کارشورای عالی اجتماعی کشور قرار گرفته و به صورت فصلی شورای اجتماعی گزارشات را جمعبندی و تقدیم مقام معظم رهبری می نماید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایه ی بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و غیره در کشور مشکل اجتماعی است افزود: نهادهای مختلفی در بحث مقابله با آسیبهای اجتماعی فعالیت میکنند، ولی محوریت با دولت و وزارت کشور است.آسیب های اجتماعی از لحاظ عنوان متعدد هستند اما مهمترین ‌آنها اعتیاد ،طلاق و حاشیه نشینی و فسادهای اخلاقی و موضوعاتی از این قبیل است که مانند زنجیر به هم متصل هستند.

معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از راه های مقابله با آسیبهای اجتماعی درگیر کردن احاد ‌مردم با این مقوله است تصریح کرد: در گذشته محلات در شهرهای ما دارای هویت بودند و هر محله متولی خود را داشت و پس از گسترش شهرها خیلی از کسانیکه در محلات قدیمی ساکن بودند به دلیل تغییر موقعیت اقتصادی و اجتماعی خود از محلات کوچ کردند و محلات به لحاظ بافت جمعیتی دچار تغییر شدند و به تبع آن هویت محلات دچار تغییر شد و با جابجایی ساکنین و جایگزینی افراد جدید شرایط اقتصادی و فرهنگی نیز تغییر کرده است و آن متولیان دیگر در محلات نیستند، ایا در این شرایط باید از محلات گذشت و شهر را یکپارچه مدیریت کرد که این امر امکان پذیر نیست.

خجسته پور ادامه داد: تصمیمی که برای محله ای گرفته می شود لزوما برای محلات دیگر قابلیت اجرایی ندارد، لذا باید برای هر محله نسخه خاص را داشت و بهترین کار استفاده از ظرفیت خود مردم است و با توجه به اینکه بهره گیری از ظرفیت همه مردم برای مدیریت محلات امکان پذیر نیست، لذا باید از گروههای مردمی سازمان یافته استفاده کنیم .

وی گفت: گروه های مردمی سازمان یافته در برخی از استان ها و شهرها به عنوان شرکت های تسهیل گر نامیده شدند که در استان فعلا این ظرفیت وجود ندارد لذا برای معادل سازی باید از ngoها و یا سازمانهای مردم نهاد بهره گرفته شود و انتظاری که از راه و شهرسازی و شهرداری ها به طور مشخص میرود شناسایی دقیق محلات است.

خجسته پور در پایان ابراز داشت: با توجه به اینکه نهاد سنتی برای مدیریت در محلات وجود ندارد از نهاد مدرن استفاده می کنیم و یک سازمان مردم نهاد منطبق با آن‌ محل ایجاد شود و اعضایی که سازمان را تشکیل میدهد حتی المقدور از ساکنین آن‌ محلات باشند و در بین اعضای شورای مرکزی سمن تخصص های مختلف وجود داشته باشد.

معاون استاندا سمنان هم چنین اضافه نمود: ارتباط بین مدیران شهرستانها و سازمانهای مردم نهاد باید در دستور کار فرمانداران شهرستانها قرار گیرد و هیچ اقدامی از سوی مدیران شهرستانها در ‌ محله های هدف بدون هماهنگی تشکل مردم نهاد آن محله و فرمانداران انجام نگیرد.

انتهای پیام / گ

جلسه کارگروه اجتماعی استان سمنان برگزار شد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در استان مشغول به فعالیت هستند.

خواجوی اظهار کرد: این تشکل‌ها در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع فراگیر ایثار و شهادت، دفاع مقدس، حفاظت محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، جمعیتی و براساس علایق افراد و براساس محور‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه اعضای تشکل‌های مردم نهاد است

وی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه واسط بین مردم و دولت به شمار می‌روند، گفت: گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب، تشویق و جلب نظر مردم در انجام کار‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و می‌توانند با اظهارنظر‌های تخصصی دولتمردان و کارگزاران را یاری رسانند.

خواجوی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی از دل مردم برخاسته و نقش مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی مردم دارند.

وی در خصوص شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکرد‌های این شورا را نوآوری اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها