Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب چهارم خردادماه در سالن نشست‌های این نمایشگاه در مصلی امام خمینی برگزار شد.
در بخشی از این مراسم عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن کریم، به بیان سخنانی پرداخت.
وی درابتدای سخنان خود از همکاران خود در نمایشگاه قرآن به خصوص قائم مقام و مشاوران خود در این نمایشگاه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به آیه مبارکه «مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا» اشاره کرد و گفت: آنچه از موفقیت نصیب ما شده است، جز به یمن و برکت عنایت الهی نبوده است و البته همه کاستی‌ها از ما بوده است و برای کمبودها و کاستی‌هایی که قابل مشاهده بوده است، از همه بازدیدکنندگان و ملت شریف ایران و مخاطبان نمایشگاه صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.
وی در ادامه افزود: وعده می‌دهم به شرط حیات بکوشیم در سال آینده نمایشگاه قرآن به مثابه ویترین فعالیت‌های کثیری در حوزه‌های فرهنگ دینی تابنده‌تر و موثرتر از پیش جلوه‌گری کند.
فقهی‌زاده تصریح کرد: بدون شک بالندگی فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان آرزوی بزرگ همه ماست؛ ما نمایشگاه قرآن را به عنوان یک کار سمبلیک که بهره‌ای از آن نبریم و طَرفی از آن نبندیم، برگزار نمی‌کنیم، بلکه آن را همچون رویدادی در نظر داریم که راهی به دل‌ها پیدا کند و معنای زندگی را که در قرآن کریم جستجو می‌کنیم، در دل‌ها به مثابه نهالی نوپا بنشاند. ان‌شاالله علاقه به قرآن و آموزه‌های آن را از مرحله شعار به مرحله عمل بدل کنیم.
رئیس بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی‌قرآن کریم اظهار کرد: رویکردهای ما در نمایشگاه قرآن در این دوره به اجمال بیان شد؛ آنچه در این میان بر روی آن تأکید دارم، این است که همه طرح‌ها و برنامه‌ها را با نوآوری و برجستگی‌های جدید و در جلوه‌های تازه عرضه کنیم. از این رو تلاش کردیم تا دوستانی که سال‌ها در نمایشگاه جایگاه و پایگاهی داشته‌اند، به تکاپوی بیشتر بیفتند و فقط در صورتی که از توان اثبات نوآوری از کارهای خود بر بیایند دعوت کنیم تا در نمایشگاه حضور مجدد پیدا کنند.
فقهی‌زاده بیان کرد: ما نمایشگاه قرآن را متعلق به نهادی بدون نهاد دیگر، موسسه‌ای بدون موسسه دیگر و اشخاصی بدون اشخاص دیگر نمی‌دانیم؛ بلکه این نمایشگاه را متعلق به آرمان‌های مقدس ایران و آحاد ملت شریف ایران می‌دانیم که نمایندگان آنها با برخورداری از توش و توان بیشتر توانایی اجرای برنامه‌های شایسته‌تر و مؤثرتر را در برنامه‌های پیشنهادی عملاً نشان می‌دهند.
وی افزود: امیدواریم این سیر تحول‌خواهی و نوآوری و نوگرایی همچنان در معاونت بپاید و انشاءالله معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با همکاری و هم یاری‌های خالصانه و موثر نهادهای فرهنگ دینی و موسسات قرآنی توانایی اجرای نمایشگاه‌های بهتری را در سال‌های آتی را به دست بیاورد.
وی در پایان از همکاران خود در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: از همه دوستانی که در موسسات حامی نمایشگاه و مسئولان فرهیخته و بزرگوار رسانه ملی و مصلی امام خمینی(ره) و همه موسسات دیگری که ما را یاری کردند، قدردانی می‌کنم و در پایان ضمن تشکر مجدد از همه دوستان آرزو دارم ما را به عنوان کوچکترین سربازان خدمتگزار به آستان قرآن و اهل بیت(ع) بپذیرند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی نمایشگاه قرآن اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در شورای نماز استان افزود: ضروری است تحقیق میدانی در خصوص چرایی حضور کمرنگ کارمندان در نماز جماعت انجام شود.

او تأکید کرد: نماز از واجبات دین است که باید در این زمینه کار فرهنگی و اقناعی انجام گیرد.

امام جمعه همدان به لزوم برگزاری نماز و حضور ائمه جماعات در مدارس هم اشاره و تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با نماز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار همدان هم با تأکید بر اینکه این شورا توجه ویژه‌ای به نمازخانه‌های مدارس دارد، گفت: شناسایی مدارسی که نمازخانه ندارند در اولویت این نهاد بوده و مقرر شده است اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد از مساجد قدیمی استان هم به عنوان گنجینه یاد و تأکید کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان باید اقدامات لازم را در راستای مرمت و بازسازی مسجد جامع همدان انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • رهبر معظم انقلاب: نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود