Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:55:41 GMT

ظریف با برهم صالح دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۸۲۷

ظریف با برهم صالح دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران شامگاه شنبه با رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در بغداد با "برهم صالح" رئیس جمهوری عراق دیدار و در مورد تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه و نیز تحولات منطقه بحث و تبادل نظر شد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه در راس هیات بلندپایه سیاسی برای انجام یک سفر رسمی دو روزه و دیدار با مقامات عراق وارد بغداد شد.

وی پیش از دیدار با برهم صالح، با "عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت وگو کرده بود. 

دیدار با "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق و مذاکره با "محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق از دیگر برنامه های سفر ظریف به بغداد اعلام شده است. 

سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرینی های  آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد. 

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,90,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب: "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در عشق‌آباد، روز پنجشنبه و در محل وزارت خارجه این کشور مورد استقبال "رشید مردوف" معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت.

 وزیر خارجه ایران پیش از این با رئیس‌جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد