Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:11:49 GMT

افطاری ساده خانم های مجری/ عکس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۸۳۰

ستاره جیریایی با انتشار این عکس نوشت:

افطاری خبری امروز با، با محبت ترین و مهربان ترین دوستم .خانوم دکتر میرسیدی عزیز که هر موقع هست حالم خوبه.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجری شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید

پودر پیاز خانگی روش تهیه سختی ندارد. برای این کار از روش‌های مختلفی هم می‌توان استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که نمی‌توان در دمای معمولی خانه این کار را انجام داد .در این مطلب از پارس نیوز شما با روش های درست کردن پودر پیاز خانگی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه پودر پیاز خانگی در فر 
مواد لازم پودر پیاز
پیاز ۵۰۰ گرم

همچنین در پارس نیوز بخوانید : پودر گوجه فرنگی را به راحتی با این روش در خانه درست کنید

دستور تهیه پودر پیاز مرحله اول

برای تهیه پودر پیاز خانگی ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم. سپس آنها را داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود یا اینکه برای سرعت بخشیدن به کار با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. حالا باید پیازها را به صورت خلالی خرد کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید پیازها را به صورت متوسط خلالی خرد کنید، زیرا اگر خیلی درشت باشند به راحتی خشک نمی شوند و زمان طولانی تری برای خشک شدن پیازها نیاز است و اگر خیلی نازک باشند زود تغییر رنگ می دهند.

مرحله سوم

پیازهای خرد شده را داخل سینی فر می چینیم، سپس فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. در این مرحله باید مراقب باشیم تا فر بیش از حد گرم نشود چون باعث تغییر رنگ و طعم پیازها می شود.

مرحله چهارم

هر زمانی متوجه گرم شدن بیش از حد فر شدیم آنرا  خاموش می کنیم و پس از ۴۵ دقیقه مجددا روشن می کنیم تا پیازها به طور کامل خشک شوند. پس از اینکه پیازها خشک شدند باید بلافاصله آنها را در آسیاب ریخته و پودر کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که قرار دادن پیازهای خشک شده در محیط خانه باعث جذب رطوبت محیط می شود و دیگر به خوبی آسیاب نمی شوند به همین دلیل پس از خشک شدن باید خیلی سریع آنها را داخل آسیاب بریزیم و به پودر تبدیل کنیم.

مرحله ششم

نکته مهم برای حفظ طعم و بوی پودر پیاز این است که حتما باید آنرا در ظرفی با درب محکم بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث حفظ کیفیت پودر پیاز می شود، به ماندگاری طولانی طعم و بوی آن نیز کمک می کند.

طرز تهیه پودر پیاز در مایکروفر

اگر فر ندارید می‌توانید برای تهیه پودر پیاز و خشک کردن پیازها، از مایکروفر استفاده کنید. می‌توانید به راحتی پودر پیاز را در مایکروفر درست کنید. برای تهیه پودر پیاز در مایکروفر مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پیازها را در مایکروفر بگذارید

برای تهیه پودر پیاز خانگی در مایکروفر، تنها کافیست پیازهایی را که به روش قبل خرد کرده‌اید در سینی مایکروویو بریزید. بعد از آن مایکروفر را روشن کرده و ۶ دقیقه پیازها را داخل آن قرار دهید. پیازها با این روش تا حد بسیار زیادی خشک می‌شوند. اما این میزان خشکی برای تهیه پودر پیاز کافی نیست.

مرحله دوم: پیازها را در تابه تفت دهید و پودر کنید

در مرحله بعد در طرز تهیه پودر پیاز، شما باید پیازها را در ماهیتابه‌ای ریخته و با حرارت بسیار کم اصطلاحا روی گاز تفت دهید. این کار را تا زمانی که پیازها کاملا خشک شوند، ادامه دهید. فقط مراقب باشید که پیازهای شما نسوزند. سپس بلافاصله آن‌ها را آسیاب کنید تا دمای محیط را به خود جذب نکنند در غیر این صورت پیازها به راحتی پودر نمی‌شوند.

طرز تهیه پودر پیاز با آفتاب و بخاری و شوفاژ

اگر به فر دسترسی ندارید و تراس و یا حیاطی دارید که آفتاب‌گیر است، برای خشک کردن پیاز و درست کردن پودر پیاز خانگی از آفتاب تند دارد، استفاده کنید. مثل خشک کردن میوه برای خشک کردن پیازها برای تهیه پودر پیاز خانگی هم می‌توانید از شوفاژ، بخاری و یا آفتاب هم استفاده کنید.

در این روش کف یک سینی روحی را ورقه آلومینیومی یا کاغذ روغنی بیندازید.  پیازهای خلالی خرد شده را داخل سینی بچینید، سینی را روی بخاری یا شوفاژ یا در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید. چند بار نیاز است تا پیازها را در طی مدت خشک‌شدن در سینی جابه‌جا کنید. پیازها در این روش مثل روش‌های قبلی روی بخاری یا شوفاژ و در زیر نور آفتاب خشک می‌شوند. سپس پیازهای خشک را در آسیاب پودر کنید.

نحوه ی نگهداری از پودر پیاز 

باید پودر پیاز خانگی را درون ظرفی دربسته ریخته و درون یخچال نگهداری نمایید تا پیاز مدت زمان طولانی عطر و طعم خود را حفط کند.

بعد از هر بار استفاده از پودر پیاز درب ظرف را محکم ببندید تا رطوبت وارد آن نشود و بتوان مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

نکاتی برای تهیه ی پودر پیاز خانگی

برای خشک کردن پیاز، ابتدا پیازها را از طول از وسط نصف کرده و به صورت لایه لایه خلالی کنید.

از 1 عدد پیاز بزرگ 1 قاشق غذاخوری پودر پیاز بدست می آید.

برای خشک گردن پیاز و تهیه ی پودر پیاز از روش خشک کردن در محیط و از طریق آفتاب استفاده نکنید و سریع ترین روش را انتخاب کنید زیرا پیاز سریع میکروب را به خودش جذب می کند.

هنگام خشک کردن پیازها دمای فر بهتر است پایین و مدت خشک شدن بیشتر باشد تا رنگ پودر پیاز تیره نشود.

پودر پیاز را می توانید در کلیه ی غذاهای گوشتی جایگزین پیاز کنید.

دیگر خبرها

  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • اجرای طرح زیست شبانه در استان قم
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • (ویدئو) راهکار‌های ساده برای افزایش احتمال باروری
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری