Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- طرز تهیه ماقوت زعفرانی / مواد لازم جهت تهیه ماقوت زعفرانی / نکات تهیه ماقوت زعفرانی / خواص نشاسته / طرز تهیه دسر خوشمزه ماقوت

مواد لازم جهت تهیه ماقوت زعفرانی برای 4 نفر:

خلال بادام برای تزئین   به مقدار لازم

زعفران    به مقدار لازم

گلاب یک چهارم لیوان

شکر یک سوم لیوان

نشاسته گل دو قاشق غذا خوری

آب   دو لیوان

طرز تهیه ماقوت زعفرانی:

ماقوت دسر سنتی شهر یزد می باشد و بسیار خوشمزه می باشد توصیه می شود برای یک بار هم که شده این دسر را امتحان نمایید ماقوت شبیه مسقطی می باشد اما شفاف تر است و مثل مسقطی سفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام مبارک ماه رمضان شما می توانید با این دسر خوشمزه سفره های خود را زینت دهید.

۱- در ابتدا آب را در قابلمه ریخته و روی گاز قرار داده و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید . سپس نشاسته را در آب سرد حل نموده تا به صورت روان و یکدست گردد

۲- در حالی که نشاسته را هم میزنید آن را به آب در حال جوشیدن بیافزایید.

۳- اگر مرحله قبل را به درستی انجام ندهید و نشاسته را هم نزنید یا به یک باره اضافه نمایید نشاسته گلوله می گردد این نکته را به خوبی در خاطر خود بسپارید.

۴- سپس حدود یک دقیقه صبر نمایید تا اینکه نشاسته در آب به جوش بیاید.

۵- در مرحله بعد شکر و زعفران را به قابلمه اضافه نمایید. بهتر این است که زعفران راهم از قبل در یکی دوقاشق آب حل نمایید. مجدد مواد را هم بزنید تا دوباره به جوش بیاید و شکر در موادمان حل گردد.

۶- در مرحله آخر گلاب را اضافه نمایید تا عطر و طعم بی نظیری به دسر خود اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. یک تا دو دقیقه صبر کرده تا دسر خنک گردد و آماده میل کردن گردد.

۷- اگر به خلال بادام علاقه دارید می توانید بعد از برداشتن قابلمه از روی حرارت یکی یا دو قاشق بادام خلال شده هم به مواد اضافه نمایید.

۸- این دسر را درجای خنکی غیر از یخچال قرار دهید تا خنک گردد( نه توی یخچال ).

اگر خواستید از خوبی ماقوت تان بخواهید مطلع گردید باید به اطلاع تان برسانیم که ماقوت خوب اون ماقوتی است که مثل مسقطی کدر نباشد در واقع باید مثل ژله شفافیت داشته باشد و قوامش هم خیلی سفت و قابل برش خوردن نباشد

نکات  تهیه ماقوت زعفرانی :

هنگامی که روی ماقوت شروع به حباب زدن نمود، دسر آماده گردیده است.

این دسرهر چی بیشتر پخته بشود نشاسته،سفت تر می گردد و زمانی هم که خنک بشود واگر داخل یخچال قرار بدهید باز هم این دسرسفت تر می گردد.

ماقوتی خوب است که با گذشت زمانی هم که داخل یخچال قرار می دهید سفتی آن مانند ماست های پرچرب توی بازار باشد، در واقع  نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

پس تجه نمایید همین که احساس کردید دیگه ماقوت بوی خامی نمی دهد و غلظت آن هم مناسب است از روی حرارت بردارید.

پیشنهاد می گردد که دسر را در صبح روزی که می خواهید سرو نمایید تهیه کرده و از قرار دادن ماقوت داخل یخچال خودداری نموده و فقط در جای خنکی قرار دهید.

یک روش تهیه هم هست که همه مواد را داخل قابلمه ریخته تا به جوش بیاید البته با تهیه دسر به این روش دسر شما شفافیت خوبی نخواهد داشت.

طرز تهیه ماقوت با شیر و نشاسته :

می توانید به جای آب از شیر استفاده نمایید ولی باز هم ذکر می کنیم که دسر شفافی نخواهید داشت و اصول تهیه ماقوت بدون شیر می باشد.

بیشتر بدانید از خواص نشاسته

مردم بر این باورند که نشاسته چاق کننده است اما چنین باوری بسیار غلط می باشد در زیر تعدادی از خواص نشاسته را ذکر می نماییم:

تنظیم قند خون

نشاسته حاوی کربوهیدرات می باشد که باعث می شود که قند خون را تحت تاثیر خود می گذارد و سبب این می شود که  حساسیت به انسولین کاهش یابد.

نوعی پودر بچه طبیعی

پودر نشاسته دارای ویژگی تسکین دهندگی و ضد التهابی در طب سنتی می باشد که برای درمان التهابات ،سوختگی ها و عرق سوز (ناشی از پوشک زیاد) در نوزادان مورد مصرف قرار می گیرد

نکته دیگر در مورد نشاسته این است که استفاده از نشاسته ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را بکاهد.

تقویت معده

محققان دانشگاه کلرادو آمریکا به این نتیجه رسیدند که نشاسته دارای  فیبر می باشد که می تواند هضم را بهبود نموده و موجب این می شود که دستگاههای گوارشی بخصوص معده تقویت گردد.

درمان جوش

نشاسته دارای ویژگی چسبندگی بالایی  می باشد که با جذب چربی های اضافی صورت می تواند موجب درمان و از بین رفتن جوش و آکنه گردد.( طرز تهیه ماقوت زعفرانی )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه (۳۱ فروردین تا یکم اردیبهشت) نیمه جنوبی و غرب استان را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از بعد از ظهر فردا جمعه رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با گرد و خاک در مناطقی چون بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان طی ۲۴ ساعت آینده در سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه بر پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر و نیز لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اخذ تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6081854

دیگر خبرها

  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد
  • نماهنگ «دختر سمپاد»
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • «آخرین تولد» هم به اکران آنلاین رسید