Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای نظامی سودان که اخیرا به عربستان سعودی سفر کرده، گفت که سودان از ریاض در برابر ایران و انصارالله یمن حمایت می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ارتشبد «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و معاون رئیس شورای نظامی سودان اعلام کرد که خارطوم در برابر هرگونه تهدیدات خارجی، در کنار ریاض خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدتی که پنجشنبه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده بود، دیروز جمعه با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در جده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او بعد از این دیدار و پس از ترک عربستان سعودی بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت: «سودان در کنار عربستان سعودی علیه هرگونه تهدیدات و حملات ایرانی و شبه نظامیان [انصارالله] حوثی می‌ایستد».

به گزارش النشره، حمیدتی با بیان اینکه سودان کاملا آماده دفاع از عربستان سعودی است، تأکید کرد که نیروهای سودان همچنان در عربستان و یمن باقی خواهند ماند.

معاون رئیس شورای نظامی سودان همچنین از کمک‌های نظامی سران عربستان سعودی به سودان تقدیر و تشکر کرد.

از زمان برکناری «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مخلوع سودان در ۲۲ فروردین، شورای نظامی که اعضای آن فرماندهان و افسران ارتش هستند، قدرت را به دست گرفته و به دنبال افزایش اختیارات خود هست. عربستان از این شورا حمایت مالی و سیاسی می‌کند.

گذشته از این، از زمان آغاز حمله ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی در فروردین ۹۴، سودان در قبال دریافت کمک‌های مالی از ریاض، بخشی از نیروهای ارتش این کشور را در یمن و عربستان سعودی مستقر کرده است.

هنوز آمار دقیقی از شمار نیروهای سودانی به کار گرفته شده در جنگ علیه یمن منتشر نشده است، ولی شبکه الجزیره قطر شمار آن را ده هزار نیرو تخمین زده است.

طی این چهار سال، عربستان سعودی به دلیل استفاده از ارتش‌های دیگر کشورها که به «ارتش‌های اجاره‌ای» معروف شده، مورد تمسخر مخالفان داخلی و خارجی قرار گرفته است. وظیفه ارتش‌های اجاره‌ای حمایت از مرزهای جنوبی عربستان و جنگیدن به جای نیروهای ارتش امارات و عربستان در داخل یمن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمیدتی محمد بن سلمان تهدیدات خارجی شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: تمام ادعاهای دشمن درباره گنبد آهنین نابود شد و نشان داد که رژیم کودک‌کش اسراییل ضربه‌پذیر است و به زودی ملت‌های مستضعف و ارتش‌های جهان شاهد اضمحلال این رژیم خواهند بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه‌ در استان گیلان امروز در مراسم رژه روز ارتش در بوستان ملت رشت با بیان اینکه 29 فروردین‌ماه یادآور جهاد همه‌جانبه نیروهای مسلح ایران اسلامی است اظهار داشت: روز ارتش ما را به یاد فداکاری جوانان و دلیرمردانی می‌اندازد که برای حراست از مرز و بوم این سرزمین، ایثار و از خود گذشتگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: اگرچه امپراطوری رسانه غرب در تلاش است که ایالات متحده، اروپا و اسراییل جعلی را به عنوان قدرت‌هایی که حرف اول را در معادلات نظامی دنیا می‌زنند معرفی کند اما ایرانِ اسلامی این نگرش را باطل کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان اهل ایمان و توحید، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما جزو برترین‌های دنیا هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایمان و روحیه بالای جهاد و ایثار در راه دفاع از ارزش‌های والای توحیدی از ویژگی‌های ارتش‌ جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ما است افزود: هیچ یک از ارتش‌های دنیا از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند چراکه آنان فقط تکیه بر توان نظامی و تکنولوژی دارند اما بزرگترین پشتوانه ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ما، ایمان و اعتقاد و باور به راهی است که در آن قرار داریم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ارتش پوشالی رژیم کودک‌کش اسراییل در برابر قدرت نظامی برگرفته از ایمان ملت ایران شکست خورد تصریح کرد: ایالات متحده با همه هیمنه پوشالی‌اش اعلام کرد که با جمهوری اسلامی وارد کارزار جنگ نخواهیم شد و این اعتراف‌شان نشان‌دهنده برتری و قدرت نیروهای مسلح ایران است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ارتشی قدرتمند دارد و نیروهای جوان ما توانسته‌اند جمهوری اسلامی را در همه عرصه‌های نظامی به پیشرفت‌ها و رده‌های بالا برسانند افزود: تمام ادعاهای دشمن درباره گنبد آهنین نابود شد و نشان داد که رژیم کودک‌کش اسراییل ضربه‌پذیر است و به زودی ملت‌های مستضعف و ارتش‌های جهان شاهد اضمحلال این رژیم خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ایالات متحده امروز باید در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی خضوع کند تصریح کرد: ملت ایران با تکیه بر ایمان خود بعثتی عظیم ر‌ا از سال 57 در تاریخ بشر رقم زدند و این بعثت عظیم یعنی انقلاب اسلامی، تمام معادلات سیاسی و اقتصادی و نظامی دنیا را دچار تغییر و تحول خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: تا امروز هیچ کشوری جرأت پرتاب گلوله‌ای به سرزمین‌های آنان را نداشت اما‌ جمهوری اسلامی با قدرت به همه سازمان‌های جهانی اعلام کرد که " برای تنبیه می‌زنم" و زد.

امام جمعه رشت با اشاره به وعده‌های صادق الهی خاطرنشان کرد: خداوند متعال وعده داد ملتی که در راه رضای او در راستای حمایت از ملت‌های مستضعف به‌پاخیزد خداوند آن ملت را یاری خواهد کرد و خداوند به وعده‌اش عمل کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران در کنار همه مستضعفان جهان ایستاده‌اند افزود: ما در مقابلِ چشمان ایالات متحده، نفت را به ونزوئلا رساندیم و به لبنان نیز مواد سوختی رساندیم و هیچ‌کس در دنیا نتوانست در برابرمان بایستد و این موفقیت‌ها در سایه ایمان ملت ایران و نیروهای مسلح و در رأس آن رهبری الهی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به دست آمد.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه